Pagina 1 van 5
Massa's onderstuur bij de R55?
Geplaatst: 19 jan 2009, 12:43
door Jurgen
Ik was gisteren ff gaan rijden en als je wat harder gaat in de bochten vind ik dat je bij de R55 veel meer onderstuur hebt dan bij de R52... Maar echt een serieus verschil he, merken mensen dat nog op of heb ik mindere banden op de clubman, want het zijn nog altijd de originele af fabriek geloof ik.
Geplaatst: 19 jan 2009, 13:40
door jbcola
Heeft ook een beetje meer power hé Jurgen. Denk dat je daar toch moet mee leren omgaan.
Op je R52 lagen ook 18" bandjes, zou ook een verschil kunnen maken denk ik.
Geplaatst: 19 jan 2009, 13:59
door Berthil
Één van de redenen waarom Hans zijn Clubman heeft weggedaan voor GP dacht ik. Het chassis is gewoon slapper, daarom merk je waarschijnlijk ook meer van de chassis brace achter in een Clubman (zoals Dick hem nu heeft) dan bij een R53/R56.
Geplaatst: 19 jan 2009, 14:55
door Jurgen
jbcola schreef:Heeft ook een beetje meer power hé Jurgen. Denk dat je daar toch moet mee leren omgaan.
Op je R52 lagen ook 18" bandjes, zou ook een verschil kunnen maken denk ik.
Ja ok, maar dat zou niet mogen uitmaken als je tegen de zelfde snelheid in een bocht ga he...
Maar ik vind het nog niet storen hoor, viel mij gewoon op

Want op de meeste bochten kan ik gewoon mijn normale snelheid aanhouden, maar op die paar 90° bochten ja daar wilt ie wel last krijgen

Maar zolang ik niet in de goot zit vind ik het goed
@Berthil: ja ik heb het ook gelezen, maar aan de andere kant zou een strut onder de motorkap dan weer geen verschil geven bij een R56/55 hebbek van horen zeggen.
Geplaatst: 19 jan 2009, 18:08
door Hans
Ha, moet je eens het circuit opgaan met een Clubman.. dat is niet te doen!

Ik had de mijne verlaagd en met Kumho semi semi slick banden en nog onderstuur.. massa's! Ik denk zelf dat het te maken heeft met de zijdeur die toch een soort onbalans geeft in de Clubman en de lengte werkt ook niet mee!
Heb jij het sport onderstel genomen? Deze heeft dikkere stabi's! Anders even naar Beek om een dikkere stabi ACHTER te zetten niet voor! Want bij onderstuur is de achterkant te slap, weet er inmiddels alles van met mijn AST onderstel

Geplaatst: 20 jan 2009, 09:37
door smetje
heb ik ook wel last van, hoop dat dit minder zal worden door de verlaging want als je het gas eens goed induwt stijgt ie ver op
andere banden in plaats van die runflats zal ook wel een pak schelen denk ik.
Geplaatst: 20 jan 2009, 09:40
door Tiswa
Tja, ik reed eerst een 2006 Opel Zafira, dus mij hoor je absoluut niet klagen, haha!
-edit: op
http://www.beekautoracing.nl/images/sto ... _price.pdf staat bij de Clubman nog geen prijs, weet een van jullie wat de stabi-optie ACHTER moet kosten?
Re: Massa's onderstuur bij de R55?
Geplaatst: 20 jan 2009, 10:25
door remco
Jurgen schreef:Ik was gisteren ff gaan rijden en als je wat harder gaat in de bochten vind ik dat je bij de R55 veel meer onderstuur hebt dan bij de R52... Maar echt een serieus verschil he, merken mensen dat nog op of heb ik mindere banden op de clubman, want het zijn nog altijd de originele af fabriek geloof ik.
zomerbandjes? bij een paar graden boven 0 is de grip ook niet optimaal ivm 20grC
Geplaatst: 20 jan 2009, 10:46
door Hans
smetje schreef:heb ik ook wel last van, hoop dat dit minder zal worden door de verlaging want als je het gas eens goed induwt stijgt ie ver op
andere banden in plaats van die runflats zal ook wel een pak schelen denk ik.
Maak eerst de achterkant maar stijver!
@Tiswa, stuur een mailtje naar Beek en je weet het!
Geplaatst: 20 jan 2009, 20:22
door smetje
ik zit met de sportophanging dus normaal dikkere stabi niet?
dus hoe maak je hem stijver achteraan? strutbrace...
Geplaatst: 20 jan 2009, 21:14
door werner
Deuren dichtlassen

Geplaatst: 21 jan 2009, 10:08
door Hans
Dikkere achter stabi van Alta bv die is nog verstelbaar ook! (heb ik ook werkt top!)
Geplaatst: 21 jan 2009, 11:24
door William Blake
het valt zeer goed mee vind ik, tblijft een FWD he.
andere banden, velgen, spacers, ophanging hebben bij mij een groot verschil gemaakt.
clubman heeft geen slappe koets hoor, ik vind net dat hij door z'n langere wielbasis veel stabieler in in sneller bochten.
en ik heb al op verschillende circuits gereden ermee
maar tov een GP is er geen vergelijk, dat is echt een kart eerste klas.
Geplaatst: 21 jan 2009, 13:26
door Hans
Jij weet alles wel veel beter he!
Hoe hard ga jij ermee het Scheivlak in op zandvoort? Of bv de Audi-S bocht?
Iets meer gas geven dan weet je het ook! Het is een onderstuurd hok die Clubman! Had er echt spijt van dat ik die had gekocht, ondanks H&R veren en de Kumho's het is een lekkere reisauto dat dan weer wel, maar laat het bochtenwerk maar aan een R53/R56 over..
Geplaatst: 21 jan 2009, 16:43
door smetje
hey hey mijne clubman nie afbreken hé
ik ga nu nooit op circuit dus mijn wagen hoeft niet als snelste door de bocht te gaan, ik verlang enkel dat als ik op de openbare weg eens wil scheuren op verlaten wegen dat ik zonder kleerscheuren door de bocht kan gaan.