Beste,
Ik heb afgelopen vrijdag, eindelijk, mijn 'gebruikte' MINI COOPER opgehaald, deze is uit het jaar 2001.
Nou ben ik er vandaag rustig mee naar Texel gereden, waarbij niets aan de hand was. Echter bij thuiskomst maakte, zodra de koppeling werd ingetrapt, de versnellingsbak een schavend geluid.
Ik zou mijn god niet weten wat er aan de hand is, ik hoop dat jullie mij hierover advies kunnen geven.
Alvast bedankt voor de reacties!!!
Groetjes,
Mark
Versnellingsbak en koppeling
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Hee Mark...over versnellingsbakproblemen is hier zoals Kwieb al zegt veel te vinden idd.
Hangt ook een beetje van het geluid af. Bij veel auto's hoor je het toplagertje in de bak wanneer je de koppeling intrapt.
Als je er zelf niet kundig in bent gewoon even iemand laten luisteren die er verstand van heeft.
Hangt ook een beetje van het geluid af. Bij veel auto's hoor je het toplagertje in de bak wanneer je de koppeling intrapt.
Als je er zelf niet kundig in bent gewoon even iemand laten luisteren die er verstand van heeft.
- Firebikes
- Leerling Mini lid
Bericht
Het lijkt in dit geval net of alle lager tegen elkaar lopen.. echt een schrapend geluid zegmaar. Ik vind het wel vreemd.. heb tijdens de proefrit niets gehoord, heb de auto nou 24 uur en de airco pomp is dood zegmaar en de kopping doet niet wat deze moet doen.. wel bij een bovag bedrijf gekocht overigens.. erg vreemd allemaal.
- Clubmenneke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Dat is balen om zo aan je mini avontuur te beginnen.
Je moet er wel wat voor over hebben
Succes ermee.
Misschien zit er garantie op?
Je moet er wel wat voor over hebben

Succes ermee.
Misschien zit er garantie op?

- @mr
- Bijna verslaafd
Bericht
Even voor de goede orde.. "Motor en onderstel tuning MINI R56"
en een 2001 Mini Cooper? Misschien even verplaatsen naar
"Motor en onderstel tuning" Onder "MINI Talk R50, R52, R53".
Balen van de problemen. Ik had het na 500 KM, maar alles is onder garantie opgelost. Laat het je niet afleiden van de ultieme fun factor van een Mini
@r.
en een 2001 Mini Cooper? Misschien even verplaatsen naar
"Motor en onderstel tuning" Onder "MINI Talk R50, R52, R53".
Balen van de problemen. Ik had het na 500 KM, maar alles is onder garantie opgelost. Laat het je niet afleiden van de ultieme fun factor van een Mini

@r.
- Firebikes
- Leerling Mini lid
Bericht
In ieder geval bedankt alvast voor de reacties.
In dit geval schakeld de auto verder prima.. geen enkel probleem. Alleen wanneer de koppeling wordt ingetrapt begint de ellende. Dan is het schaven en kraken onder de kap.. heel vreemd allemaal. maar morgen even terug naar de garage en dan horen we het welBerthil schreef:10 van de 9 versnellingsbakproblemen bij een One/Cooper worden opgelost door gewoon de hele versnellingsbak te wisselen. Het druklager is nog niet eerder als hoofdoorzaak naar boven gekomen in het forum.

In ieder geval bedankt alvast voor de reacties.
- Firebikes
- Leerling Mini lid
Bericht
Nog ff een update.. Vanmorge richting de garage.. denk je wat voor het garagebedrijf valt de gehele drukgroep eruit.. kan niet meer schakelen of wat dan ook.. dus ik hoop dat ze dit goed gaan oplossen, ben echt enorm over de zeik
Eindelijk een MINI en dat dit gedoe... snap er echt helemaal niets van!!!!!
Heeft er iemand een optie voor een goeie versnellingsbak voor een Cooper??

Eindelijk een MINI en dat dit gedoe... snap er echt helemaal niets van!!!!!
Heeft er iemand een optie voor een goeie versnellingsbak voor een Cooper??
- @mr
- Bijna verslaafd
Bericht
Niet echt een geisoleerd probleem
.
Ar.
Lager van de 5e versnelling eruitgelopen en de hele bak vernaggeld :-(.Firebikes schreef:Wat was het uiteindelijke probleem dan als ik vragen magBalen van de problemen. Ik had het na 500 KM, maar alles is onder garantie opgelost.
Niet echt een geisoleerd probleem

Ar.
- Firebikes
- Leerling Mini lid
Bericht
Das echt flut*!! Het begon bij mij zaterdag met het druklagertje van de koppeling.. en vanmorge is de hele drukgroep eruit gesprongen toen ik opweg was naar de dealer.. baal er echt goed van.. maar is dit een veel voorkomend probleem bij mini's??@mr schreef:Lager van de 5e versnelling eruitgelopen en de hele bak vernaggeld :-(.Firebikes schreef:Wat was het uiteindelijke probleem dan als ik vragen magBalen van de problemen. Ik had het na 500 KM, maar alles is onder garantie opgelost.
Niet echt een geisoleerd probleem.
Ar.
Onze sponsors