Wat hebben ze met de auto gedaan? Puur softwarematig tunen?
Ben erg benieuwd naar het resultaat.
R56 Cooper S van Beek auto racing 214pk!
- k33z
- Mod virus alert!
Bericht
Klinkt niet verkeerd in ieder geval. Ben benieuwd hoe het zit met de betrouwbaarheid, dit gezien de vele spookverhalen op internet.
Verder heb ik erg benieuwd naar het verschil op de weg. Vaak voelt een auto na tuning echt een stuk sneller en soepeler, zelfs meer dan de vermogensstijging doet verwachten.
Verder heb ik erg benieuwd naar het verschil op de weg. Vaak voelt een auto na tuning echt een stuk sneller en soepeler, zelfs meer dan de vermogensstijging doet verwachten.
- FastBunny
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Das een fikse verbetering, ik dacht alleen dat de motor R56 minder sterk was (aluminium ipv gietijzer). Nu maar hopen dat je hem niet opblaast
En wellicht zijn het wel spookverhalen zoals k33z aangeeft maar een beetje te verwachten was het wel, een Turbo is dacht ik altijd simpeler te tunenen door simpelweg de turbodruk te verhogen toch?
Hoeveel koppel heeft die gekregen eigenlijk? en is het met of zonder de boost eigenlijk
?

Hoeveel koppel heeft die gekregen eigenlijk? en is het met of zonder de boost eigenlijk

- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Mail van Klaas:
Wat opviel is al het hoge vermogen wat die standaard al heeft n.l. 137KW
We hebben hem afgesteld op 158KW en we denken dat dit ook wel het maximum is
wat de turbo ( turbo is erg klein en wordt snel rood) en bak aan kan.
Ik doe de grafiek erbij dan kun je zien hoe en wat.
Wat opviel is al het hoge vermogen wat die standaard al heeft n.l. 137KW
We hebben hem afgesteld op 158KW en we denken dat dit ook wel het maximum is
wat de turbo ( turbo is erg klein en wordt snel rood) en bak aan kan.
Ik doe de grafiek erbij dan kun je zien hoe en wat.
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
215 Beek pk's = 235 MTH pk's
Koppel is ook heel erg goed.
Conclusie is dat de R56 zonder hardware wijzigingen (en dus tegen een veel lager bedrag) naar het niveau van de R53 JCW te tillen is.
Ik denk dat het met kapotlopen wel mee zal vallen, ook gezien de al hogere standaard pk's t.o.v. de fabrieksopgave.
De verhalen van MTH dat dus de software veel moeilijker te updaten is door het nieuwe type ECU is dus ook weer dik uit de duim gezogen.
Koppel is ook heel erg goed.
Conclusie is dat de R56 zonder hardware wijzigingen (en dus tegen een veel lager bedrag) naar het niveau van de R53 JCW te tillen is.
Ik denk dat het met kapotlopen wel mee zal vallen, ook gezien de al hogere standaard pk's t.o.v. de fabrieksopgave.
De verhalen van MTH dat dus de software veel moeilijker te updaten is door het nieuwe type ECU is dus ook weer dik uit de duim gezogen.
Onze sponsors