R56 Cooper S van Beek auto racing 214pk!

k33z
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Leidschendam
Berichten: 231
Lid geworden op: 30 mar 2006, 09:18

09 mei 2007, 15:45

Wat hebben ze met de auto gedaan? Puur softwarematig tunen?

Ben erg benieuwd naar het resultaat.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

09 mei 2007, 16:42

Ik heb de grafiek al!! :shock: 158kw of 214PK Wauw!!!! Heel netjes van Beek!
Standaard heeft R56 137kw of 186pk
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

09 mei 2007, 16:43

haha ik sprak klaas net en hoorde het ook.
echt een mooi resultaat, maar ook standaard zeker niet verkeerd! 8)
k33z
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Leidschendam
Berichten: 231
Lid geworden op: 30 mar 2006, 09:18

09 mei 2007, 16:50

Klinkt niet verkeerd in ieder geval. Ben benieuwd hoe het zit met de betrouwbaarheid, dit gezien de vele spookverhalen op internet.

Verder heb ik erg benieuwd naar het verschil op de weg. Vaak voelt een auto na tuning echt een stuk sneller en soepeler, zelfs meer dan de vermogensstijging doet verwachten.
Gebruikersavatar
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 1171
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:54

09 mei 2007, 16:50

Das een fikse verbetering, ik dacht alleen dat de motor R56 minder sterk was (aluminium ipv gietijzer). Nu maar hopen dat je hem niet opblaast ;) En wellicht zijn het wel spookverhalen zoals k33z aangeeft maar een beetje te verwachten was het wel, een Turbo is dacht ik altijd simpeler te tunenen door simpelweg de turbodruk te verhogen toch?

Hoeveel koppel heeft die gekregen eigenlijk? en is het met of zonder de boost eigenlijk :)?
Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

09 mei 2007, 16:58

Je wil het niet weten.. het koppel is 310NM bij 3000 toeren :shock: wat een beest! Misschien verstandig om een verzekering erbij af te sluiten.. want tunen blijft altijd eigen risico :wink:
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

09 mei 2007, 17:03

Mooi resultaat. Als het allemaal ook betrouwbaar is en blijft :)
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

09 mei 2007, 17:06

Mail van Klaas:
Wat opviel is al het hoge vermogen wat die standaard al heeft n.l. 137KW

We hebben hem afgesteld op 158KW en we denken dat dit ook wel het maximum is
wat de turbo ( turbo is erg klein en wordt snel rood) en bak aan kan.

Ik doe de grafiek erbij dan kun je zien hoe en wat.
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

09 mei 2007, 17:07

cool, exact dezelfde mail kreeg ik net.
copy/paste :mrgreen:
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

09 mei 2007, 17:16

Ze zoeken nu nog een Cooper D voor tuning en de eerste is gratis :wink: wie o wie...
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

09 mei 2007, 17:21

214 PK WOW, normaal zou ik bijna 30PK en 50Nm winst fantastisch hebben gevonden maar t.o.v. de 235PK die MTH eruit weet te toveren valt dit toch wel tegen....
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

09 mei 2007, 17:23

Haha.. inderdaad ik zal voor MTH gaan... NOT!!!
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

09 mei 2007, 17:28

hehehehe, valt me ook van Beek tegen ;)
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13495
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

09 mei 2007, 17:37

215 Beek pk's = 235 MTH pk's

Koppel is ook heel erg goed.

Conclusie is dat de R56 zonder hardware wijzigingen (en dus tegen een veel lager bedrag) naar het niveau van de R53 JCW te tillen is.

Ik denk dat het met kapotlopen wel mee zal vallen, ook gezien de al hogere standaard pk's t.o.v. de fabrieksopgave.

De verhalen van MTH dat dus de software veel moeilijker te updaten is door het nieuwe type ECU is dus ook weer dik uit de duim gezogen.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

09 mei 2007, 17:37

Voor degene die ons grapje niet snappen, MTH overdrijft altijd een klein beetje :wink: (bv de GP zal met MTH 248pk hebben maar had er slechts 210pk, minder dan standaard dus)

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”