Beek R56/R55 Tuning
- William Blake
- Bijna verslaafd
- NaZGuLL
- Leerling Mini lid
Bericht
Heb de knoop maar doorgehakt. Bij Beek kan het nog wel weken of maanden duren alvorens zij in staat zijn om model 2008 te tunen via de ECU. Beek is daar voor afhankelijk van een derde partij.
Even laten chippen bij Ziptuning, binnen een uur geregeld. So far so good
Jammer dat er ook niet even een testbank run op kan volgen. Mijn gevoel zegt echter dat het goed zit en ik ben dik tevreden, tevens nog een aardige garantie op de aanpassing en een servicecard mocht het onverhoopt toch niet helemaal in orde zijn.
Even laten chippen bij Ziptuning, binnen een uur geregeld. So far so good

- William Blake
- Bijna verslaafd
Bericht
hmm sterk van Ziptuning dan.. maar ik zou er nooit gaan
bij PPE in Belgie geraken ze er ook niet in.. beweren dat het een andere computer is dan in de bmw's.. waar ze wel in geraken
bij PPE in Belgie geraken ze er ook niet in.. beweren dat het een andere computer is dan in de bmw's.. waar ze wel in geraken
- NaZGuLL
- Leerling Mini lid
Bericht
Ja, helemaal gelijk indien je je rondjes op zandvoort rijdt en het maximale eruit wilt halen. Optimalisaties waar we nu over spreken kunnen ook prima vanachter het bureau. De enige onzekerheid die je houdt is of het vermogen en koppel overeenkomt met dat wat wordt geclaimd.Hans schreef:Ziptuning kan hem idd wel kraken.. Wat jammer is van Ziptuning is dat de software op waardes is geschreven vanaf een buro en niet op de rollenbank (want die hebben ze niet) daarom geloof ik veel meer in een tuner zoals Beek of Rica..
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het gaat er meer om dat die te arm loopt bij een bepaald toerental.. dat kunnen zij niet meten zonder rollenbank.. Helaas heeft ziptuning niet zo'n beste naam kwa software.. (maar goed dat is ook van horen zeggen) maar zij kunnen in de computer van de 2008 modellen.. (nu maar hopen voor ze dat de 2009 modellen hetzelfde blijven
)

- NaZGuLL
- Leerling Mini lid
Bericht
Enkel met een simpele rollenbanktest heb je daar ook geen uitsluitsel over. Misschien doet zich de mogelijkheid voor om de software met elkaar te vergelijken indien Beek ook toegang heeft tot de ECU. Ik had overigens het idee dat Beek zat te wachten op de software (de mapping).
Laatst gewijzigd door NaZGuLL op 17 aug 2008, 03:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- werner
- Volledig MINI minded!
Bericht
(rijk/arm elke 500 toeren)
Wel met uitlaatgas meting erbijNaZGuLL schreef:Enkel met een simpele rollenbanktest heb je daar ook geen uitsluitsel over. Misschien doet zich de mogelijkheid voor om de software met elkaar te vergelijken indien Beek ook toegang heeft tot de ECU. Ik had overigens het idee dat Beek zat te wachten op de software (de mapping).

- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Beek ontwikkeld de software zelf he, daar gaan dagen van meten, testen, aanpassen etc. aan vooraf.NaZGuLL schreef:Enkel met een simpele rollenbanktest heb je daar ook geen uitsluitsel over. Misschien doet zich de mogelijkheid voor om de software met elkaar te vergelijken indien Beek ook toegang heeft tot de ECU. Ik had overigens het idee dat Beek zat te wachten op de software (de mapping).
Onze sponsors