ALTA MCS R56 tuning.

CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 mei 2007, 10:35

èrcé schreef:hehehe, ik kan je frustratie voorstellen, maar ik kan je ook uit eigen ervaring vertellen dat het ontwikkelen van nieuwe producten wel eens voor onverwachte vertragingen kan zorgen, waardoor je niet helemaal kunt inschatten wanneer je alle informatie beschikbaar hebt. Neemt niet weg dat ze wat aan hun informatievoorziening moeten doen...
Maar dat mogen ze van mij gewoon zeggen hoor. Nu weet je gewoon niet waar je aan toe bent. Je hoort niks, dus je kan nergens vanuit gaan. Als ze tegen mij zeggen "we hebben wat vertragingen", dan weet ik wat er aan de hand is. Dat heb ik veel liever dan dat ze je in het duister laten staan. :wink: Maar goed dat ben ik. :mrgreen:
Sid schreef:ik heb nog wel even hoor, alle tijd zelfs :mrgreen:

edit: panel filter heeft goede prijs, die gaat er bij mij op.
nu de uitlaat nog.
Was net bezig m'n bericht aan te passen. :mrgreen: Prijs is inderdaad goed.

Jij hebt inderdaad nog wel wat tijd ja. :p Die MINI van jou gaat een zware eerste dag tegemoet. Of rij je hem eerst helemaal in voor je alle dingetjes erop, eraan en erin zet?
Afbeelding
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

22 mei 2007, 10:43

Hebben jullie dit al gelezen?

EU R56 MCS heeft geen MAF sensor, US MINI wel. Luchtfilterhuis en de filters zelf zijn ook verschillend?
Ik weet dus niet of deze (ALTA) filters gewoon op de EU MINI's passen??
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 mei 2007, 12:16

niks inrijden, gewoon alles erop! hij moet supergaaf zijn als ik hem bij de dealer de showroom uit rij ;)

@ maaij: vage shit... :roll: ben benieuwd.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 mei 2007, 12:23

WTF?! :? Wat een kansloze actie om 2 motorisch dezelfde auto's verschillend te maken... :s

Ik ben blij dat ik die kerel van ALTA hoor zeggen dat ze iets speciaal voor de EU MINI's moeten maken. Zou dat nou serieus met al dat soort onderdelen zijn? Als die uitlaat er maar onder kan, dan ben ik al blij. Hopen dat die filter gewoon past en dat datzelfde ook geldt voor de intercooler air diviter.

What the hell is een MAF sensor trouwens? Zegt mij voor zover ik me kan herinneren helemaal niks. :?
Afbeelding
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 mei 2007, 12:28

MAFfe nutteloze flut*...
èrcé
Be Mini
Be Mini

22 mei 2007, 13:11

hehehe, maar idd, die uitlaat lijkt me het belangrijkst
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

22 mei 2007, 21:13

Ik heb ALTA een mailtje gestuurd hoe het nu precies zit met de luchtfilter.
Black Berliner
4 op een rij!
4 op een rij!

23 mei 2007, 10:56

MAF (Manifold air flow) is een sensor voor de luchtstroom in de inlaat.
Het is trouwens wel gebruikelijk dat een autofabrikant verschillende versies levert voor verschillende werelddelen. (ooit eens een onderzoekje naar gedaan) Juist zogenaamde 'wereldauto's' (over de hele wereld hetzelfde) zijn bijzonder (met name vanwege wetgeving en andere rijomgeving is dit erg lastig).
MINI: SIZE IS DECEPTIVE
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 mei 2007, 11:39

Black Berliner schreef: zogenaamde 'wereldauto's'
ford mondeo! :mrgreen:
staat in mn studieboek waar ik over twee uur tentamen over heb :lol:
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 mei 2007, 16:11

Nou, ik weet niet... :? Zou het dit jaar nog lukken?!
Afbeelding
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

05 jun 2007, 01:44

hmmm...... Wordt nu wel erg stil :?
èrcé
Be Mini
Be Mini

05 jun 2007, 09:57

bij beek vertelden ze ook al dat alta een sort communicatiestop houdt. er komt helemaal niets meer naar buiten momenteel
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 jun 2007, 19:00

èrcé schreef:bij beek vertelden ze ook al dat alta een sort communicatiestop houdt. er komt helemaal niets meer naar buiten momenteel
Wat is dat nou weer voor gekkigheid?! :?
Afbeelding
Marcel Always Open
Cabrio-King

05 jun 2007, 20:35

CooperS-lightningblue schreef:What the hell is een MAF sensor trouwens?
Volgens mij is deze nog onbeantwoord.... hier komt 'ie :

Buitenlucht bestaat hoofdzakelijk uit stikstof, kooldioxide, en zuurstof. Zuurstof (O2) is nodig voor de verbranding. De hoeveelheid zuurstof in de lucht is afhankelijk van temperatuur, vochtigheid, etc.

Een MAF sensor staat voor Manifold Air Flow sensor, die het Mass Air Flow signaal aan de motor afgeeft.
Het is een apparaatje in het inlaattraject, dat continu de inkomende lucht weegt (want gewicht is indicatie van hoeveel O2 die er in die buitenlucht zit). Het motormanagement past daarop de hoeveelheid benzine aan (in de verhouding 14.7 delen lucht en 1 deel brandstof) zodat er altijd een optimale verbranding is.

Er gaan veel verhalen rond dat oliegedrenkte luchtfilters de MAF zouden kunnen vervuilen. (ze zouden olie lekken en dat komt op de MAF waardoor die niet goed kan meten en de auto te "arm" gaat lopen. Dat zou dan weer motorschade tot gevolg kunnen hebben. Dit is nog nooit definitief bewezen en ook nog nooit definitief ontkracht.

Stel dat je MAF kapot is, de waarde te laag, of helemaal niet aanwezig. Je motor vraagt om dit signaal en zal in storing gaan als dit signaal fout of niet ontvangen wordt.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is, anders maar even in een apart topic verder?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

06 jun 2007, 00:50

Maar waarom een EU MINI geen en US MINI wel een MAF sensor?
Wat zijn de voor en nadelen dan? Zal een US MINI dan beter (optimaal) lopen tov een EU MINI?

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”