Hallo minifanaten,
helepie, hellepie
ik kan het werkelijk niet vinden dus ik zal wel weer wat missen dus toch maar even een vraag aan jullie, ik krijg in januari een MINI One minmalist met 55Kw en in benzine uitvoering, nu mijn vraag : wat voor type motor is dit en waar kan ik nog meer nieuws vinden van deze motor.
Dank je wel alvast voor het zoeken.
Hans
Motoren gamma R56 wat voor motor?
- mrbubbels
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
Motoren gamma R56 wat voor motor?
Laatst gewijzigd door mrbubbels op 31 okt 2010, 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Beter een dag geminied dan een dag gewerkt
- Sicco
- Bijna verslaafd
Bericht
Ik denk dat je een benzine-motor krijgt. Deze motor is in 2006 ontwikkeld door PSA (Citroen en Peugeot) en BMW. Voor modeljaar 2011 is deze motor aangepast.
Ik denk dat Beek in Den Haag er (als ze al achter het motormanagement gekomen zijn) wel wat pk'tjes en koppel meer uit zal kunnen krijgen.
Je hebt zeker een lease-bak dat je zo weinig van deze auto weet?
Ik denk dat Beek in Den Haag er (als ze al achter het motormanagement gekomen zijn) wel wat pk'tjes en koppel meer uit zal kunnen krijgen.
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto
- mrbubbels
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
dank je wel voor je reactie, ik wist dus dat deze motor onwikkeld is/was door prins, je verteld dat de motor voor 2011 is aangepast en nu DAT wil ik weten wat er met de motor is ontwikkeld of afgeknepen, en klaas van Beekracing wil graag mijn ONE lenen om deze inderdaad aan te passen omdat ze het nog niet weten.
En nee ik heb geen leasebak en ja ik krijg een benzinemotor (zie vraagstelling!!)en ja ik weet genoeg van de auto alleen ik wilde me meer verdiepen in deze motor dat is alles en 200 leden weten meer dan 1.
tot bubbels,
hans
Sicco schreef:Ik denk dat je een benzine-motor krijgt. Deze motor is in 2006 ontwikkeld door PSA (Citroen en Peugeot) en BMW. Voor modeljaar 2011 is deze motor aangepast.
dank je wel voor je reactie, ik wist dus dat deze motor onwikkeld is/was door prins, je verteld dat de motor voor 2011 is aangepast en nu DAT wil ik weten wat er met de motor is ontwikkeld of afgeknepen, en klaas van Beekracing wil graag mijn ONE lenen om deze inderdaad aan te passen omdat ze het nog niet weten.
En nee ik heb geen leasebak en ja ik krijg een benzinemotor (zie vraagstelling!!)en ja ik weet genoeg van de auto alleen ik wilde me meer verdiepen in deze motor dat is alles en 200 leden weten meer dan 1.
tot bubbels,
hans
- mrbubbels
- Be Mini
- Contacteer:
- bod
- Nieuw Lid
Bericht
Lees net je bericht, ik heb dezelfde denk ik,
55kw, bleek voor tuning bij beek 70 pk (rollerbank)
Motor was 1.6 (aanschaf minimalist
aug 2010)
Nu op rollerbank gemeten exact 120 pk. (27-12-2010)
Ze hebben dat motortje giga geknepen en leuk om Ghisbert bezig te zien bij Beek en dat voor elkaar te krijgen
Mvg
Jan
55kw, bleek voor tuning bij beek 70 pk (rollerbank)
Motor was 1.6 (aanschaf minimalist
aug 2010)
Nu op rollerbank gemeten exact 120 pk. (27-12-2010)
Ze hebben dat motortje giga geknepen en leuk om Ghisbert bezig te zien bij Beek en dat voor elkaar te krijgen
Mvg
Jan
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Let wel... een getunede One geeft geen Cooper!
Ik heb destijds enorme spijt gehad een One besteld te hebben i.p.v. een Cooper. Er zijn nog meer verschillen in opties zoals uiterlijk, onderstel etc etc.
Ik heb destijds enorme spijt gehad een One besteld te hebben i.p.v. een Cooper. Er zijn nog meer verschillen in opties zoals uiterlijk, onderstel etc etc.
- mrbubbels
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
motor
Hallo Bod en MINI Poeper,
dank jullie wel voor je reactie, hmm niet slecht 70pk naar 120 pk, en ja ik weet dat er giga verschillen zijn maar het is de auto voor mijn vrouw (ja het is cliche maar echt waar) en het is een auto voor werk/ woonverkeer en mijn vrouw is niet echt veeleisend wat betreft de auto, dus een beetje knutselen is aan mij wel besteed en ik rijd zelf een Kia Sportage (ook leuk)
wie weet wordt mijn volgende auto wel een hele andere MINI!!
Hans
dank jullie wel voor je reactie, hmm niet slecht 70pk naar 120 pk, en ja ik weet dat er giga verschillen zijn maar het is de auto voor mijn vrouw (ja het is cliche maar echt waar) en het is een auto voor werk/ woonverkeer en mijn vrouw is niet echt veeleisend wat betreft de auto, dus een beetje knutselen is aan mij wel besteed en ik rijd zelf een Kia Sportage (ook leuk)
wie weet wordt mijn volgende auto wel een hele andere MINI!!
Hans
- PepperWhite
- Volledig MINI minded!
Bericht
De uitlaat van de one minimalist is ook een stuk dunner vanaf de cat he
ik ga eerst een cooper-s pijp eronder knallen en dan pas chippen ......
Misschien haal je dan wel cooperwaardes ? Wie weet

Misschien haal je dan wel cooperwaardes ? Wie weet

- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Verschil bijvoorbeeld tussen BMW x18i en x20i is behalve software de spruitstuk (4-1 en 4-2-1).
- middenpijp en einddemper van Supersprint
- M7 gemodificeerde gasklephuis
- openluchtfilter (met hitteschild)
- aan bovenstaand aangepast software
Met aangepast nokkenas en spruitstuk is nog er nog veel meer uit te halen.
Dit bedoel ik! Ik heb me nooit in de 2.Gen One verdiept zoals ik dat heb gedaan bij de 1.Gen One.PepperWhite schreef:De uitlaat van de one minimalist is ook een stuk dunner vanaf de cat heik ga eerst een cooper-s pijp eronder knallen en dan pas chippen ......
Verschil bijvoorbeeld tussen BMW x18i en x20i is behalve software de spruitstuk (4-1 en 4-2-1).
Wellicht, als je het goed aanpakt nog wel meer...! Mijn 1.Gen One (90pk) had ongeveer 130 pk.PepperWhite schreef:Misschien haal je dan wel cooperwaardes ? Wie weet
- middenpijp en einddemper van Supersprint
- M7 gemodificeerde gasklephuis
- openluchtfilter (met hitteschild)
- aan bovenstaand aangepast software
Met aangepast nokkenas en spruitstuk is nog er nog veel meer uit te halen.
- PepperWhite
- Volledig MINI minded!
Onze sponsors