Carkit icm Mini Hifi kit => No Go

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
Mellow_Ron
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Etten-Leur
Berichten: 354
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:43

Carkit icm Mini Hifi kit => No Go

21 mar 2008, 19:22

Vandaag langs geweest bij Renova en de Bredase autoshop omdat ik een carkit in wil laten bouwen.

Nu blijkt het niet mogelijk te zijn om gespreken via de auto luidsprekers te laten lopen als je de Mini hifi upgrade kit hebt :cry: .

Deze kit heeft een losse eindversteker met alleen optische ingangen.
Een Carkit met optische uitgang bestaat blijkbaar niet. Nu moet er dus een losse speaker worden ingebouwd. Wel wordt het geluid van de autoradio gemute als er een oproep binnen komt.

Ik kreeg het advies een Parrot kit te nemen aangezien dit de marktleider is en met de meeste gsm's overweg kan.
Er werd ook verteld dat er voor de inbouw in een mini extra kosten in rekening worden gebracht vanwege de constructie van het dashboard.
Ik heb wel foto's gezien van mini rijders die zelf aan de slag zijn gegaan en ik moet zeggen :shock:

Bij Renova nagevraagd wat de inbouw van de originele blue tooth module zou kosten maar dat gaat ruim over de 1000 euro :s

Zijn er mensen die ervaring hebben met de Bredase autoshop ?
Ik moet zeggen dat ik goed werd geholpen.
Gelijk maar twee nieuwe lampen mee genomen om mijn parkeer/stadslicht aan te passen aan de Xenon kleur. Dat gele ilicht combineerd niet echt ..
drapsag
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 feb 2008, 14:42

22 mar 2008, 17:22

ik ga het binnenkort ervaren of er een carkit icm een hifi upgrade gaat werken... misschien werkt het wel met de aux in???

Ik ga niet voor de Parrot, maar voor een Funkwerk ego Flash en dat zouden meer mensen moeten doen: ten eerste heeft de funkwerk meer functies en ziet er gewoon mooier uit...

Ik weet alleen niet waar de besturing (bedieningskastje ) moet komen, bedieningskastje .... iemand een idee?
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

23 mar 2008, 15:47

Heeft www.newministuf.com hier geen passende kit voor.
Ik heb er laatst eentje voor mijn R53 ingebouwd en werkt perfect (plug & play) :wink:
russellr
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Hoogstraten
Berichten: 32
Lid geworden op: 16 jan 2008, 19:24

23 mar 2008, 16:15

Heb een parrot kit in m'n Volvo laten bouwen en moet zeggen dat dat over het algemeen goed werkt. In m'n Mini heeft KPN ( buisiness center Breda) een Nokia car kit ingebouwd. De werkt zeker zo goed maar mist de 'scherm'functies van de Parrot. :D Volgens de monteur bij KPN is het dashboard inderdaad een drama om iets in te bouwen, normaal staat er voor zo'n inbouw1,5 uur maar bij de mini duurde het 2,5 uur. :| De radio in de Mini is een standdard Boost en het geluid van de telefoon gaat gewoon over de speakers.
Mellow_Ron
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Etten-Leur
Berichten: 354
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:43

23 mar 2008, 18:58

Werner, Ik heb een email gestuurd naam mike van newministuff en ik wacht nu op antwoord. Ik heb allerlei kits gezien maar ik kon niets vinden met betrekking tot de mini hifi kit.

De boost radio is voorzien van analoge ingangen en dat is dus geen probleem. De R53 is voorzien van een din auto radio en dat zou ook geen probleem moeten zijn.
Mijn probleem is dat ik dus de HIFI kit heb en deze heeft een digitale eindversterker met alleen digitale ingangen :(
drapsag
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 feb 2008, 14:42

23 mar 2008, 20:19

Mellow_Ron schreef:Werner, Ik heb een email gestuurd naam mike van newministuff en ik wacht nu op antwoord. Ik heb allerlei kits gezien maar ik kon niets vinden met betrekking tot de mini hifi kit.

De boost radio is voorzien van analoge ingangen en dat is dus geen probleem. De R53 is voorzien van een din auto radio en dat zou ook geen probleem moeten zijn.
Mijn probleem is dat ik dus de HIFI kit heb en deze heeft een digitale eindversterker met alleen digitale ingangen :(
De radio heeft een analoge line in... kijk maar onder je ruiten bediening. Dus er is vast een manier
Mellow_Ron
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Etten-Leur
Berichten: 354
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:43

23 mar 2008, 22:01

drapsag,

Dat is een inderdaad een analoge ingang (AUX). Ik zou dan echter bij ieder gesprek de radio moeten omschakelen naar de AUX ingang.

Wel mogelijk maar niet handig. Ik weet niet of deze omschakeling automatich kan ?
drapsag
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 feb 2008, 14:42

24 mar 2008, 20:37

ik ga binnenkort de carkit in laten bouwen, dus ik ben benieuwd wat er uit gaat komen....
Mellow_Ron
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Etten-Leur
Berichten: 354
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:43

24 mar 2008, 21:15

Laat maar horen of het gelukt is, ben benieuwd
Olaf
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Etten-Leur
Berichten: 1878
Lid geworden op: 06 apr 2007, 18:28

25 mar 2008, 07:59

@mellow_ron, ik heb nu een parrot carkit in mijn cooper, moet zeggen dat ik hier best tevreden over ben, alleen op hogere snelheden weet ik wel dat ik moeilijk te verstaan ben via mijn carkit. Ga altijd even rechts 100-120 rijden op het moment dat ik telefoon krijg! verder werkt het perfect, neemt telefoonboek helemaal over! kan niet anders zeggen dan top apparaat!!

Bij bredase autoshop heb ik mijn icelink in laten bouwen maar verder niet echt veel ervaring mee, maar toen wel netjes geholpen etc.

Gr. Olaf
zegmaarboris
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 jun 2006, 14:06

05 apr 2008, 21:35

Niet super enthousiast over de overburen van Renova. Ze reken de hoofdprijs en noemen liefst alles ex. btw. Ze zijn niet flexibel of dienstverlenend en proberen je achteraf nog allerlei beugeltjes en stekkertjes door te berekenen.

Er zijn op internet genoeg carkit inbouwers te vinden die het in een uurtje bij je voor de deur doen. Heb ik ook een keer laten doen en was ook nog eens € 100,- goedkoper voor inbouw. Eens maar nooit weer wat mij betreft.

Parrot is overigens prima carkit. Bredase autoshop claimde wereld van verschil te geven met Nokia carkit (die ze ook verkopen) maar dat valt reuze mee. Ze zullen wel meer marge maken op die Parrot's. Enige voordeel is dat je de firmware van Parrot zelf kunt upgraden waardoor het een wat meer toekomst vaste oplossing in je auto zet.
Mellow_Ron
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Etten-Leur
Berichten: 354
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:43

06 apr 2008, 13:32

Boris, bedankt voor de info. Ik wacht nog steeds op antwoord van twee carkit inbouwers. Ik ben ook benieuwd of de mini hifi kit gebruikt kan worden met een carkit.
drapsag
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 feb 2008, 14:42

carkit icm hifi kit -> go

22 mei 2008, 09:01

Hij zit er in: een Funkwerk Ego Flash en alles werkt! Dus een carkit is goed in te bouwen icm een hifi kit. Wel goed op letten dat de borging van het dashboard goed gebeurt anders heb je net zoals ik geen dashboard functies meer...

Over de funkwerk ben ik zeer te spreken. Zonder enige moeite en inleer functies zeg ik "Bel Piet", en krijg ik als antwoord: "Piet bellen?" en een "Ja" voldoet voor de rest...

De bluetooth a2dp mp3 streaming moet ik nog uitproberen...
Mellow_Ron
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Etten-Leur
Berichten: 354
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:43

22 mei 2008, 10:51

Ben nu ook bezig met Dubbelsteyn in Dordrecht om te kijken wat zij kunnen betekenen. Goed om te horen dat het werkt met de hifi kit!

Kun je ook je knoppen op je stuurwiel gebruiken ?
Heb je nog foto's van het uiteindelijke resultaat ?
drapsag
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 feb 2008, 14:42

22 mei 2008, 11:51

foto's komen wel een keer, ga binnenkort op vakantie ;)


De knoppen op het stuur zijn alleen bedienbaar icm een parrot en de kit van newministuff(?)....

Terug naar “Interieur en audio”