Verkeerde radio

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
corvo
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Terhagen
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 dec 2007, 23:34

Verkeerde radio

29 dec 2007, 00:06

Hoi, als kersverse eigenaar van een Cooper D heb ik een probleempje. Bij aflevering zat er ipv een radio boost een gewone wave in. Schijnt dat deze niet meer te vervangen is door een Boost of de H&K :(
Heeft er iemand dit ooit meegemaakt? Is er een mogeijkheid om deze waardeloze radio toch nog op hifi niveau te krijgen?
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

29 dec 2007, 07:18

Alles is te vervangen.. :wink: alleen de vraag is: fout van de dealer of van jezelf... kost namelijk nog wel wat.. complete nieuwe snelheidmeter etc.. :? en anders ander speaker setje, we hebben hier een hele aardige sponsor met radio's die weet er waarschijnlijk alles erover te vertellen..


oja, welkom trouwens..
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

29 dec 2007, 09:53

Ik heb het niet meegemaakt, maar het lijkt mij wel te veranderen. Het zal alleen niet in 1 of 2 dagen gefixed zijn. Een Boost CD is heel simpel, dan hoeft alleen de klok er in mijn ogen maar uit. Maar alleen met Boost schiet je qua geluidkwaliteit niet echt op. Ik zou daar in ieder geval niet heel m'n dashboard voor uit elkaar laten halen.
Als je HiFi had besteld, moet de achterbakbekleding veranderd worden, kabels leggen, andere achterboxen, subwoofertje, andere A-stijlen... Het duurt even, maar het is het zeker waard!

Het is precies wat Hans zegt, alles is te vervangen. :wink: Ik begrijp uit je verhaal dat ze het bij MINI zijn vergeten in te bouwen en dat je wel HiFi had besteld, klopt dat?
Afbeelding
Gebruikersavatar
adrie
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: ijsselstein
Berichten: 77
Lid geworden op: 02 jun 2007, 20:53

ook standaard Boost is niet alles

29 dec 2007, 12:23

ik heb een Boost met cd en 2 weken geleden een versterker laten plaatsen en de speakers laten vervangen door Multicaraudio en ik kan je wel vertellen dat dit een hele verbetering is. Het kan allemaal wat harder zonder dat het vervormt en het klint werkelijk super.
Waarschijnlijk kunnen ze er ook wel een cd speler bij plaatsen.
Mu
Multicaraudio

Re: verkeerde radio

29 dec 2007, 15:32

corvo schreef:Hoi, als kersverse eigenaar van een Cooper D heb ik een probleempje. Bij aflevering zat er ipv een radio boost een gewone wave in. Schijnt dat deze niet meer te vervangen is door een Boost of de H&K :(
Heeft er iemand dit ooit meegemaakt? Is er een mogeijkheid om deze waardeloze radio toch nog op hifi niveau te krijgen?
Ik begrijp dat je alleen maar radio hebt en geen cd speler? het is mogelijk om via bijvoorbeeld een ICE link of via aux-in adaptor een cd, dvd, ipod of ander audio of video apparaat er op aan te sluiten.
Op deze manier is het niet nodig om alles om te gooien in de auto en kost zeer waarschijnlijk ook veeel minder dan wanneer de bmw dealer dat doet.
corvo
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Terhagen
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 dec 2007, 23:34

01 jan 2008, 14:55

Alvast bedankt voor jullie reacties! :)
Toen ik de wagen bestelde in okt had ik dus een radio Boost op de bestelbon laten zetten. Dit omdat ik absoluut een goede kwaliteit audio wil in m'n wagen en ze me vertelden dat dit goed was. Ook zei de verkoper dat ik de H&K evt later nog kon plaatsen, wat niet klopt ... kwam ik nu te weten. :mad:
De 'fout' ligt dus bij de verdeler ... het probleem is dat er al 2500km met de auto gereden is ... ik had de fout al na 500m gemeld.

In m'n vorige auto had ik een goede Alpine met 6x100w RMS, zonder sub. Ik zoek dus audiokwaliteit en niet zozeer grote vermogens.
Robbee
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 656
Lid geworden op: 25 nov 2006, 20:58

02 jan 2008, 07:15

Als je de Boost besteld hebt en meteen na aflevering hebt gemeld dat de verkeerde radio is geplaatst, dan moet de dealer dat toch gewoon oplossen ? :s
Misschien is dat na aflevering niet meer mogelijk, maar dan dient de dealer toch tegemoet te komen in de kosten om de audio op peil te krijgen !

Ik zou er toch eens op aandringen. 8)

Grtz,
Robbee
Afbeelding
corvo
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Terhagen
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 dec 2007, 23:34

13 jun 2008, 08:24

We zijn nu een paar maand verder. Jorssen Aartselaar besliste om toch de Boost in de auto te plaatsen. Na een week in de garage stond de Boost er in maar er waren problemen met de boordcomputer. Weer een week binnen, herprogrammatie van de boordcomputer en een nieuwe Boost. Na ophalen in de garage startte de Mini de ochtend erna niet :shock: . Takelen ... probleem, kortsluiting op het contactslot. 10 dagen wachten :( . Nu rijden we weer helemaal gelukkig met de Mini en alles blijkt uiteindelijk in orde :P .
Moraal van het verhaal, als het écht moet kan de Wave dus vervangen door de Boost.

Terug naar “Interieur en audio”