Lounge leder nu al(weer) versleten?

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

09 nov 2009, 11:43

Er zal opnieuw overlegd moeten worden met de BMW inspecteur ivm het vervangen van de andere zetels. Er wordt in ieder geval niet ontkend dat het daadwerkelijk ander leder is. (Het wordt ook niet letterlijk toegegeven, maar goed.)

Mij lieten ze vorige woensdag weten (4/11) dat ik deze week donderdag de mini mag binnen doen om de chroomlijst te vervangen en het krakende raam te bekijken. Er wordt ook gekeken naar de krassen (nog niets vervangen, enkel kijken)
geertm1969
Mod virus alert!
Mod virus alert!

04 jan 2010, 00:26

Wat ik wel even kwijt wil is dat de meeste wagens zijn uitgerust met namaak leder.De bekleding van de zetels zijn enkel bekleed met een klein stukje leder.Meestal is dat wel op de zitting maar de zijkanten zijn bijna zeker kunstleder.
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

05 jan 2010, 16:53

Deze zeteltjes zijn naar mijn idee toch wel volledig in leer (op de plastieken achterkant na dan toch)
die van jou ook veronderstel ik. blijven die mooi soepel en zonder scheurtjes?
geertm1969
Mod virus alert!
Mod virus alert!

12 jan 2010, 23:04

Die van mij zien er toch nog altijd goed uit.Het is natuurlijk geen zwart of een donkere kleur.Denk dat je dat daar makkelijker op ziet.Heb vroeger bij Renault gewerkt en de firma die de zetels leverde vertelde mij dat de meeste wagens geen echt leder leveren.Dus ja ik neem echt leder met een korreltje zout al heeft die van mij ook(leder).

Jammer dat zo een dingen snel slijtage vertonen.Vind echt dat dit niet kan.Veel succes
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

26 jan 2010, 09:08

BMW inspecteur komt volgende dinsdag langs (02/02). Het probleem met de zetels wordt dan aangekaart, met de auto ter plaatse.
Ik ben benieuwd. Gisteren een ritje gemaakt met de chef werkplaats bij de stealer en ik heb eindelijk het gevoel dat iemand aan mijn kant staat. Hij vond het niet kunnen dat de mini zoveel lawaai maakt, op veel plaatsen rammeltjes vertoont. Hij zag ook duidelijk het verschil in leder.
Hij zei dat hij dat allemaal ging verhelpen, en dat onderdelen wel betaald worden door MINI, maar de werkuren door de garage zelf, en dat zijn baas daar niet erg tevreden mee is als hij zoveel tijd in 1 auto stopt. Enfin, die BMW/MINI inspecteur komt langs volgende week en ze hadden dus graag de auto ter plaatse om alle problemen te kunnen aantonen en zo een deel van de kosten op de invoerder over te dragen.
Enfin, ik zal het in ieder geval niet moeten betalen, en als die mini nu eindelijk eens stopt met rammelen, dan komt de liefde misschien weer terug...
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

09 feb 2010, 12:24

Plots zien ze geen verschil meer in leder, en wordt er dus verder niets vervangen.

Erg lang zal het toch niet meer duren eer de andere zetels er te lelijk beginnen uitzien, zal ze dan later van tijd laten vervangen.
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter

09 feb 2010, 12:26

En dan nog altijd onder garantie?
Afbeelding
geertm1969
Mod virus alert!
Mod virus alert!

09 feb 2010, 12:32

Is de wagen nog in garantie?

Denk dat er ook grotendeels de garage mee heeft te maken dat dit niet word vervangen.

Had enkele jaren gelden een smart roadster brabus en dat waren één en al problemen.In de één garage was het altijd prutsen en over alles een probleem maken om iets te vervangen.Toen ik naar een andere garage ging werd daar alles in één keer vervangen en zonder problemen.Het ging niet over kleine en goedekope onderdelen er zat onder andere een complete hardtop bij.

Ik zou zeggen probeer een andere garage want dit kan echt niet.
Veel succes
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 feb 2010, 14:04

geertm1969 schreef:Is de wagen nog in garantie?

Denk dat er ook grotendeels de garage mee heeft te maken dat dit niet word vervangen.

Had enkele jaren gelden een smart roadster brabus en dat waren één en al problemen.In de één garage was het altijd prutsen en over alles een probleem maken om iets te vervangen.Toen ik naar een andere garage ging werd daar alles in één keer vervangen en zonder problemen.Het ging niet over kleine en goedekope onderdelen er zat onder andere een complete hardtop bij.

Ik zou zeggen probeer een andere garage want dit kan echt niet.
Veel succes
x2

Ik heb dezelfde ervaring. Probeer gewoon eens een andere garage.

Suc6!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
geertm1969
Mod virus alert!
Mod virus alert!

09 feb 2010, 14:09

Als ik deze week naar de garage ga zal ik er eens met Didier Pien over praten. Is verkoper en mini verantwoordelijk voor de Garage mini in St-Niklaas.

Contacteer anders eens garage De Schepper
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

09 feb 2010, 14:31

Mini is in garantie, 5 jaar (waarvan nog 3 te gaan).

Die andere dealer is al geregeld, ze nemen graag onderhoud en garantie over. Ik zal het leer nog eens aankaarten als ik bij de nieuwe dealer langsga.
(Die nieuwe ligt hier trouwens slechts een paar km ver, die waar ik de mini gekocht heb 25km. Het komt dus eigenlijk nog beter uit)
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter

09 feb 2010, 14:36

vijf jaar shit zeg :D Hoe heb je dat uit de brand kunnen slepen :D
Afbeelding
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

09 feb 2010, 14:38

fabrieksoptie, 590 euro (incl btw)

als je 't mij vraagt, de beste optie die ik genomen heb (en ik heb er veel genomen)
geertm1969
Mod virus alert!
Mod virus alert!

09 feb 2010, 14:45

Dit is toch al goed nieuws die garantieverlenging.

Veel succes en hoop voor jou dat het in orde komt.
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

10 mar 2010, 09:21

Vandaag rij ik een clubman met choco lounge leder en 43000km op de teller.
Zal ik alvast een fototoestel zoeken want het leder op de bestuurderszetel ziet er ook slecht uit, is ook afgepeld in de naden.
Wel voelt het precies wel steviger aan en ziet de passagiersstoel er stukken beter uit.
Ik ben dus geen geïsoleerd geval, er is nog slecht lounge leer op de markt.
Ik zal het maar eens melden als ik de vervangwagen terug binnenbreng.

Terug naar “Interieur en audio”