De voorste zittingen worden vervangen, de achterbank vertoont nog geen sporen van slijtage dus die blijft (misschien wordt die dan in de toekomst vervangen).
De dealer zei dat dit zelfs na 160 000km niet zou mogen, en dat het de eerste keer is dat ze dit zien.
De liefde blijft even groot voor m'n doopertje, ondanks zijn gebreken zo af en toe.
Lounge leder nu al(weer) versleten?
- crossbytje
- Bijna verslaafd
Bericht
Ja, ik ook, het is natuurlijk allemaal nogal ambetant, en het zou niet mogen zijn bij een auto in die prijsklasse, maar goed, zolang het allemaal netjes wordt opgelost is het goed.
- Helenk
- Be Mini
Bericht

Zo hoort het er uit te zien na 20 jaar!! (voorstoelen zijn net zo mooi)
Maar ik was er ook al bang voor dat het lounge leder sneller zou verslijten, hoe mooi het ook is en hoe lekker het ook zit!

Zo hoort het er uit te zien na 20 jaar!! (voorstoelen zijn net zo mooi)
Maar ik was er ook al bang voor dat het lounge leder sneller zou verslijten, hoe mooi het ook is en hoe lekker het ook zit!
groet Henk
Daimler double six 1988, Classic Mini 1978, een Mini Clubman Estate 1979 ,Mini Cabrio 1982, Fiat Panda Twin Air 85 aut 2013, Mitshubishii Outlander PHEV 2013, LR Defender 90 uit 1985 met 140 pk TdI .
Daimler double six 1988, Classic Mini 1978, een Mini Clubman Estate 1979 ,Mini Cabrio 1982, Fiat Panda Twin Air 85 aut 2013, Mitshubishii Outlander PHEV 2013, LR Defender 90 uit 1985 met 140 pk TdI .
- crossbytje
- Bijna verslaafd
Bericht
@jenkins: even vragen hoe je precies je de leather care cream aanbrengt? met eender welke microvezeldoek?
- Jenkins
- Volledig MINI minded!
Bericht
Eigenlijk nog simpeler; met een oud washandje.
Bij vuil leder (stuurwiel dus altijd) behandel ik het leder uiteraard eerst met de cleaner.
Als het leder hierna weer droog is de Leather Care aanbrengen met een washandje of eender welke zachte doek.
Als je het leder wilt laten glimmen; royaal aanbrengen en niet teveel uitvegen.
Wil je het mat houden; dan wel uitwrijven.
Achterop staat het eigenlijk duidelijk vermeld hoe lang je zou moeten wachten tussen
aanbrengen en uitwrijven.
Aanstaande zaterdag krijgt onze Bella weer een goede beurt, want zondag is een gave Alfa tourtocht gepland.

Bij vuil leder (stuurwiel dus altijd) behandel ik het leder uiteraard eerst met de cleaner.
Als het leder hierna weer droog is de Leather Care aanbrengen met een washandje of eender welke zachte doek.
Als je het leder wilt laten glimmen; royaal aanbrengen en niet teveel uitvegen.
Wil je het mat houden; dan wel uitwrijven.
Achterop staat het eigenlijk duidelijk vermeld hoe lang je zou moeten wachten tussen
aanbrengen en uitwrijven.
Aanstaande zaterdag krijgt onze Bella weer een goede beurt, want zondag is een gave Alfa tourtocht gepland.

- crossbytje
- Bijna verslaafd
Bericht
Ondertussen zit het nieuwe leder er een dikke 10000km in. Ik heb het ook al 2 maal behandeld met leather cleaner en leather care cream (autoglym), waarna het er duidelijk weer frisser uitzag. Tijdens de winter is er ook geen al te felle zon geweest en geen airco. Wel is er vriesweer geweest, en de mini slaapt buiten, maar als een auto dat al niet meer kan doorstaan...
Toch kan ik mij niet van de indruk ontdoen dat de zetels opnieuw goed op weg zijn om eruit te zien als de vorige set. Toch aardig gekreukt in de naden en precies al wat kleine witte puntjes opnieuw.
Ik vraag me echt af hoe het lounge leder van anderen eruit ziet in close up, dat het wat kreukt daar kan ik mee leven, maar als het begint los te laten...
Toch kan ik mij niet van de indruk ontdoen dat de zetels opnieuw goed op weg zijn om eruit te zien als de vorige set. Toch aardig gekreukt in de naden en precies al wat kleine witte puntjes opnieuw.
Ik vraag me echt af hoe het lounge leder van anderen eruit ziet in close up, dat het wat kreukt daar kan ik mee leven, maar als het begint los te laten...
- crossbytje
- Bijna verslaafd
Bericht
mijn camera is niet ideaal, maar op de eerste foto vooral is te zien dat de toplaag precies van de onderlaag 'afglijdt' en dikke rimpels veroorzaakt.
op de tweede foto kun je zien dat er ook een soort 'kring' op zit die wat matter is dan de rest, precies vegen vet erop. Ook op de derde foto is dat zichtbaar.
Dit is de toestand een week na het behandelen met de autoglym producten volgens de gebruiksaanwijzing. Bij de eerste keer (een aantal maanden terug) blonk het leer een dag of 2, waarna het er echt weer als nieuw uitzag, na vorige week heeft het slechts 1 dag geblonken waarna het er ook slechts 1 dag als nieuw uitzag, waarna ik dit resultaat kreeg.
Brr, op dit foto's is het precies nog erger dan wat je er met het blote oog van ziet...
De laatste foto toont ook wat 'kraakjes in de zijwangen van de zetel, dat het daar wat rimpelt vind ik normaal, het ziet er ook een stuk gezonder uit dan wat er gaande is tussen de naden.
(klikken voor een groter formaat)

op de tweede foto kun je zien dat er ook een soort 'kring' op zit die wat matter is dan de rest, precies vegen vet erop. Ook op de derde foto is dat zichtbaar.
Dit is de toestand een week na het behandelen met de autoglym producten volgens de gebruiksaanwijzing. Bij de eerste keer (een aantal maanden terug) blonk het leer een dag of 2, waarna het er echt weer als nieuw uitzag, na vorige week heeft het slechts 1 dag geblonken waarna het er ook slechts 1 dag als nieuw uitzag, waarna ik dit resultaat kreeg.
Brr, op dit foto's is het precies nog erger dan wat je er met het blote oog van ziet...
De laatste foto toont ook wat 'kraakjes in de zijwangen van de zetel, dat het daar wat rimpelt vind ik normaal, het ziet er ook een stuk gezonder uit dan wat er gaande is tussen de naden.
(klikken voor een groter formaat)

- patrick1976
- Mod virus alert!
Bericht
Ik heb mijn stoelen gedaan met leather stuff van poorboys. niet goedkoop, werkt wel super te krijgen bij carclean.nl
mijn lounge leder zier er nog exact hetzelfde uit als bij aflevering. Ik heb chocolate als kleur.
mijn lounge leder zier er nog exact hetzelfde uit als bij aflevering. Ik heb chocolate als kleur.
Onze sponsors