Pagina 1 van 1

Non run-flats "voor" en run-flats "achter

Geplaatst: 25 aug 2011, 17:13
door Bukkie
Ik heb 4 x Pirelli Runflat onder de fiets. Nu met 30000 km beginnen de voorste inmiddels behoorlijk glad te worden en zullen binnen korte tijd vervangen moeten worden.
I.v.m. hardheid en stuiterrigheid zou ik deze banden ( 2stuks) vast willen vervangen voor niet Run Flats.
De banden op de achteras zijn nog 6 a 7 mm en zonde om weg te doen.
Nu zou ik graag willen weten of ik op de voor of achteras gewone banden Continental Sportcontact 3 kan doen terwijl ik dan de Runflat van Pirelli op een andere as op kan rijden

Alvast bedankt voor mee denken

Geplaatst: 25 aug 2011, 18:31
door BMX
ik heb nu achter normale banden (P-zero nero) en voor RF.
Ik had begrepen dat andersom trillingen kunnen ontstaan?

RF's zijn stugger dan normale banden dus altijd wel lekker om die voor te hebben :)
mocht je een band lek rijden dan ben je ook nog eens beter bestuurbaar

Geplaatst: 25 aug 2011, 19:23
door MartijnGizmo
Ik zou voor die paar centen toch liever op 4 dezelfde banden willen rijden...

Geplaatst: 25 aug 2011, 19:26
door frankie
Ik ook. Verschillende merken, maar dezelfde kwaliteit voor en achter, ok, dat zou ik nog wel doen. Maar de eigenschappen van RF vs Non-RF zijn zo anders, dat zou ik liever niet doen.

Geplaatst: 25 aug 2011, 20:13
door mso
4 nieuwe dezelfde banden kopen en je 2 runflats verkopen!

Geplaatst: 25 aug 2011, 20:25
door Bukkie
Dat ken je wel he dat dit financieel net even niet uitkomt.
Die geBruikte RF gaan ook niet meer dan 150 euri opbrengen

Geplaatst: 25 aug 2011, 20:30
door mso
Mjah dan is de keuze 2 nieuwe runflats of 2 normale banden...Of je wordt donor ;)

Geplaatst: 25 aug 2011, 20:45
door Shag
Ik had pirelli RF"s en heb deze vervangen voor Conti sportcontact 3's..maar dit zijn ook RF's.. weet je zeker dat die 3's non-rf zijn? anders zouden er dus zowel Conti sportcontact 3 runflats als Conti sportcontact 3 non-rf zijn en heb ik weer wat geleerd! :lol:

Geplaatst: 25 aug 2011, 21:22
door Marcel Always Open
@Shag dat zou zoumaar kunnen, het bestaat bij meerdere bandenmerken. Gelukkig maken ze het in de bandenindustrie ons erg makkelijk door tig verschillende aanduidingen te gebruiken.


@bukkie , in deze situatie zou ik gloednieuwe Pirelli nonrunflat voor monteren. (=9mm). Voor slijt harder dan achter dus over 30K kilometer kun je dan weer vier banden tegelijkertijd vervangen, en dan allemaal dezelfde maat/merk/type.
De ene keer waarbij ik dat niet zou adviseren, is als jij een do-or-die rijstijl zou hebben en alleen maar overal volgas rijdt, ofwel het circuit op gaat zoeken. Want het gripniveau is wel ietsjes anders.
Ik lees echter dat je meer dan 30,000 km met je banden doet dus denk dat dat wel meevalt

allemaal maar een mening natuurlijk.

Geplaatst: 26 aug 2011, 08:18
door Bukkie
Marcel always Open

Ik denk dat jo oplossing welliicht de beste is.
Sowieso de meest veilige en we praten over een paar tientjes per band.
Dat moet nog wel op te brengen zijn

Allemaal dank voor het meedenken
Fijn weekeinde

Willem