Pagina 1 van 2
Naar de dealer ja of nee voor kettingspanner R56?
Geplaatst: 28 apr 2011, 10:44
door speedy
hey members ,
Ik heb gelukkig geen ratels en dergelijke (want heb laatste fix gehad dus gehele distributie en kettingspanner enz is al vervangen) maar heb wel een probleem met de kettingspanner
als ik de auto 200 meter verplaats en laat hem een halve dag staan en daarna ga ik rijden dan merk je dat de spanner te weinig oliedruk heeft om de ketting op spanning te houden en dan hoor je een beroerd geluid de eerste km en dan durf je ook echt niet boven de 2000 toeren te komen
Komt dus niet vaak voor want houd er rekening mee, maar is toch eigenlijk niet normaal dat je hier rekening mee moet houden
Nu heb ik een afspraak bij de dealer gemaakt want die wil diagnose zelf vaststellen terwijl ik 10000000% zeker weet dat het de kettingspanner is

Ik ben dus genoodzaakt om een leenauto mee te nemen (min. 40 euro ) en de auto daar een dag en nacht te laten staan .
Zouden jullie er weer een nieuwe (misschien weer dezelfde

) kettingspanner in laten zetten of neem je dit probleem voor lief

En hoort dit onder coulance of garantie vervangen te worden ?
gr,
Daiel
Re: Naar de dealer ja of nee voor kettingspanner r56 ?
Geplaatst: 28 apr 2011, 11:05
door frankie
speedy schreef:Ik heb gelukkig geen ratels en dergelijke (want heb laatste fix gehad dus gehele distributie en kettingspanner enz is al vervangen) maar heb wel een probleem met de kettingspanner
als ik de auto 200 meter verplaats en laat hem een halve dag staan en daarna ga ik rijden dan merk je dat de spanner te weinig oliedruk heeft om de ketting op spanning te houden en dan hoor je een beroerd geluid de eerste km en dan durf je ook echt niet boven de 2000 toeren te komen
Daiel
Is hetgeen wat je beschrijft nou niet juist wél het bekende probleem van de "ratels en dieselend geluid"? Misschien ervaar je het zelf niet als ratelen o.i.d. maar het lijkt mij toch wel verdacht veel op de bekende problemen.
Geplaatst: 28 apr 2011, 11:08
door speedy
is zeker het bekende geluid maar er zit verschil in het ratel/dieselend geluid en in alleen het geluid van de ketting die niet strak genoeg staat omdat de kettingspanner te weinig druk heeft

Geplaatst: 28 apr 2011, 11:23
door Shag
Ik zou coulance danwel garantie sowieso even buiten beschouwing laten, eerst eens vaststellen wat het probleem is. Slijtage of non-conformiteit, dat is eerst de vraag.. in het 2e geval maakt garantie / coulance sowieso niets uit, dan zullen ze gewoon kosteloos moeten fixen. Helaas dient dat wel hard te maken zijn.. en dat zal - juridisch gezien - het geval zijn m.b.v. een expertiserapport. zijn we wel weer 3 stappen verder, maar goed.. eerst zeker weten wat het probleem is, dan kijken hoe de dealer ermee omgaat (wat hun voorstel is) en dan eventueel verder kijken

Geplaatst: 28 apr 2011, 11:32
door speedy
non-conformiteit geldt dat ook bij aanschaf auto in buitenland ?
Volgens mij kost een kettingspanner helemaal niet zoveel dus echt probleem is het ook niet maar zou wel lekker zijn als dat ff onder garantie gemaakt word

Geplaatst: 28 apr 2011, 11:47
door speedy
hmmm beter gewoon spanner laten vervangen want kost maar 100 euro
Er is maar 1 soort dus ben bang dat het euvel gewoon bij de s hoort

Geplaatst: 28 apr 2011, 11:54
door speedy
maandag word spanner vervangen

Geplaatst: 28 apr 2011, 13:11
door Shag
non conformiteit in het buitenland kan, al is altijd de vraag welk recht van toepassing is en of hier ook een dergelijke bepaling in zal staan en wat hier de eisen voor zijn.. kan per land verschillen natuurlijk!
Maar, 100,- valt mee, zijn de kosten ook niet om moeilijk over te doen..sterker nog, als je voor zo'n bedrag rechtsbijstand verzoekt val je onder het vereiste franchise bedrag

(los van het feit of het terecht is of niet)
Geplaatst: 28 apr 2011, 13:16
door parklaneworks
speedy schreef:hmmm beter gewoon spanner laten vervangen want kost maar 100 euro
Er is maar 1 soort dus ben bang dat het euvel gewoon bij de s hoort

Dat zou zomaar kunnen, ik heb in 60.000 km twee kettingspanners versleten (inmiddels is ook de gehele distributie vervangen)
Geplaatst: 28 apr 2011, 13:18
door speedy
gehele distributie heb ik al nieuw dus verwacht met nieuwe spanner weer voorruit te kunnen

Geplaatst: 28 apr 2011, 15:31
door parklaneworks
speedy schreef:gehele distributie heb ik al nieuw dus verwacht met nieuwe spanner weer voorruit te kunnen

Ik verwacht ook weer een hele tijd vooruit te kunnen

!
Geplaatst: 28 apr 2011, 21:16
door BlueCooperS
Kun je toch ook zelf vervangen Daiel.
Zo veel werk is het niet.
Spanner zelf kost geen drol.
Geplaatst: 29 apr 2011, 07:37
door speedy
daar begin ik niet aan

dealer is rond een half uur ermee bezig

hoe gaat moet het dan ? van boven of onderkant?
Geplaatst: 29 apr 2011, 22:56
door BlueCooperS
Vanaf de bovenkant
FF de slang van de intercooler los,en je kunt er bij

Geplaatst: 07 mei 2011, 17:20
door P5ycH0
Als ik nu een nieuwe R56S aanschaf, heeft die het 'bekende' probleem dan ook, of is het tegenwoordig vanaf fabriek al opgelost?