Wat zijn de musthave opties op een R55 S?

Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Ingelmunster
Berichten: 14169
Lid geworden op: 12 apr 2006, 21:20

09 mar 2011, 17:11

Ik heb harman kardon, speelt wel goed, maar is veel geld voor wat het is...

Ginger pack is interessant: PDC, Sperdifferentieel, Sport knop. Niet zo heel duur, maar wel drie dingen die ik niet zou willen missen, en achteraf inbouwen kost je een fortuin...

Interieurkleur carbon black: voor mij persoonlijk was dat een must, maar dat is smaak he. Ik gruwel van deurpanelen in de kleur van het leer, zetels komen imo een stuk mooier uit icm zwarte deurpanelen. Dit staat echter los van color line, kan wat verwarrend zijn :wink:

Opbergpakket heb ik ook en vind ik erg handig. Vooral die verstelbare rugleuning... kan soms wel van pas komen
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Ingelmunster
Berichten: 14169
Lid geworden op: 12 apr 2006, 21:20

09 mar 2011, 17:23

Ow nog een tip, ik ben blij dat ik de optie voor 5 zitplaatsen niet aangekruist heb. Eén keer geprobeerd om met 5 personen te rijden en dat lukt echt niet... Compleet nutteloos in een mini én je zetel ziet er een stuk strakker uit met 4 kopsteunen :wink:
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10016
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

09 mar 2011, 17:53

Voor de goede orde, ik zoek naar tweedehands Clubbies, geen zin om die eerste bak afschrijving voor mijn rekening te nemen :lol: En het is dus ook niet zo dat ik op het bestelformulier alle opties kan aanvinken, maar ben afhankelijk van het eventuele aanbod :roll:

Maar bedankt voor de input Fred!
Gebruikersavatar
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De Lier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 11 nov 2005, 23:52

09 mar 2011, 19:51

Het blijft altijd afhankelijk van het aanbod inderdaad, maar als je een uitvoering kiest met Chilipakket dan heb je meteen al heel veel opties te pakken. Zelf vind ik het panoramadak en volledig lederen bekleding daarna de most wanted keuzes. Daarna wellicht automatische airconditioning.
Maar ja het is zo persoonlijk allemaal dit soort keuzes.
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10016
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

09 mar 2011, 21:00

Ja, ben me er van bewust dat het vrij persoonlijk is, maar het is altijd handig om te weten wat er allemaal is :P
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

09 mar 2011, 22:29

Af-fabriek navi was voor ons absolute must, net als volledig leer, panodak en pdc.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

09 mar 2011, 22:40

Volledig leer is niks voor me, ik glij door die zetels heen.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

10 mar 2011, 00:12

Maar met kinderen is volledig leer erg handig :wink:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
deniax
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Den Haag
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 mei 2010, 15:42

10 mar 2011, 08:28

Mijn persoonlijke, minimale musthaves:

- JCW Aero kit. Maakt de auto 2x zo mooi
- Automatische airco. Ziet er niet alleen stuk mooier uit, maar is ook erg handig
- Harman Kardon geluidssysteem. Klinkt bijzonder veel beter dan de standaard versie
- Volledig lounge leer. Immers, het is het allereerste wat opvalt als je de deur open doet en het lounge leer ziet er schitterend uit 8)

Mijn persoonlijke meest teleurstellende opties:

- Af fabriek navigatie. Ik heb de 2011 versie, maar dan nog steeds stamt de gebruiksvriendelijkheid en duidelijkheid af uit het jaar 0. Erg teleurstellend.

- Mini Connected. Als je een iphone 4 hebt, dan kan je niet de snapin adapter gebruiken om het te laten werken. Hij zou afgelopen november uitkomen....
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

10 mar 2011, 08:39

ik vind de navi prima werken hoor en vrij eazy in te stellen :roll:

Must :

vol leer
panorama
xenon
navi (Veel mooier als gewone teller en handig voor info )
hifi (heb ik niet maar ik heb ook klote geluid :mrgreen: )

denk dat ik dit de belangrijkste optie's vind :wink:
Soms moet je dingen laten vallen als je voor een tweedehandse gaat :roll:
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

10 mar 2011, 08:40

speedy schreef:ik vind de navi prima werken hoor en vrij eazy in te stellen :roll:

Must :

vol leer
panorama
xenon
bluetooth /telefoon
navi (Veel mooier als gewone teller en handig voor info )
hifi (heb ik niet maar ik heb ook klote geluid :mrgreen: )

denk dat ik dit de belangrijkste optie's vind :wink:
Soms moet je dingen laten vallen als je voor een tweedehandse gaat :roll:
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

10 mar 2011, 08:40

ik vind de navi prima werken hoor en vrij eazy in te stellen :roll:

Must :

vol leer
panorama
xenon
bluetooth /telefoon
navi (Veel mooier als gewone teller en handig voor info )
hifi (heb ik niet maar ik heb ook klote geluid :mrgreen: )

denk dat ik dit de belangrijkste optie's vind :wink:
Soms moet je dingen laten vallen als je voor een tweedehandse gaat :roll:
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10016
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

10 mar 2011, 09:28

deniax schreef:Mijn persoonlijke, minimale musthaves:

- JCW Aero kit. Maakt de auto 2x zo mooi
Niet zo'n punt, volgens mij vrij eenvoudig achteraf te monteren. Zelfde geldt voor velgen trouwens.

Mijn persoonlijke meest teleurstellende opties:

- Af fabriek navigatie. Ik heb de 2011 versie, maar dan nog steeds stamt de gebruiksvriendelijkheid en duidelijkheid af uit het jaar 0. Erg teleurstellend.

- Mini Connected. Als je een iphone 4 hebt, dan kan je niet de snapin adapter gebruiken om het te laten werken. Hij zou afgelopen november uitkomen....
Ok, handige tips!
deniax
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Den Haag
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 mei 2010, 15:42

10 mar 2011, 10:29

speedy schreef:ik vind de navi prima werken hoor en vrij eazy in te stellen :roll:
Sommige mensen vinden Windows 95 ook prima werken en easy in te stellen :)
Het gaat erom dat als je 1800 euro uitgeeft aan een navigatiesysteem, je best wel wat van kan verwachten. De functionaliteit die je krijgt is veel te basic.

- Hij heeft geen split screen (links kaart, rechts een gedetailleerd overzicht van de aankomende situatie). Je hebt een klein lullig overzichtje rechtsboven waar je je best moet doen om te kijken wat je moet doen.
- Als je bv in Parijs rijdt waar de wegen wat complexer zijn dan in Nederland, geeft de topaanzicht niet nauwkeurig aan waar je exact heem moet rijden.
- Je kan niet meer dan 100 meter inzoomen
- De "achter de auto" view is erg belabberd waar je zou verwachten dat het overzichtelijker wordt. In plaats daarvan, voornamelijk omdat je niet verder kan inzoomen en/of de view kan kantelen, is deze modus ook totaal niet handig.

Als je kijkt naar BMW's 2011 navigatiesysteem, waarom die niet gewoon gebruiken? Volkswagen is ook al 10 stappen verder met hun navigatiesystemen, zelfde met alle aftermarket oplossingen van Pioneer, JVC, TomTom, etcetc
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

10 mar 2011, 11:37

mushrop schreef:Maar met kinderen is volledig leer erg handig :wink:
Dat is waar!

Terug naar “MINI-talk”