Standaard licht of xenon licht?

ChrisV
One wheel wonder
One wheel wonder

Standaard licht of xenon licht?

24 feb 2007, 09:10

Hoi iedereen,

In het Belgische "Automagizine" is een tijdje geleden een test verschenen over de MINI R56 Cooper. Bij het hoofdstukje "opties" hebben ze de belangrijkste opties overlopen en tot mijn grote verbazing vermelde ze over xenon licht het volgende:

"Xenon licht kost 680 euro en is sterk aan te raden want de gewone lichten laten te wensen over."

Nu heb ik voor mijn bestelling een testrit gemaakt maar natuurlijk overdag, niet als het donker was. Zijn er eigenaars van een MINI R56 die het gewone licht ook onvoldoende vinden?

680 euro vind ik persoonlijk een smak geld, zeker als je weet dat in België autostrades zeer goed verlicht zijn (tot 0u30 's nachts) Ik heb de optie niet besteld op mijn MINI Cooper D maar nu begin ik toch te twijfelen... Wat denken jullie erover ?
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 feb 2007, 09:35

Standaard licht is prima! En een tijdje terug kwamen ze zelfs heel goed uit een test.. maar dat was met Cooper R53
Ik heb xenon gehad maar heb het nog geen dag gemist.. ja, het staat leuk :wink:
ron
One wheel wonder
One wheel wonder

24 feb 2007, 09:51

Ik had eerst ´normale´ verlichting in mijn oude Mini en dat was echt prima hoor. Nu Xenon verlichting en ik ben er verrassend blij mee, wat een goed zicht!!! Maar ik moet je eerlijk zeggen dat als het niet in het Chili pakket had gezeten ik er ook geen 880 euro voor had neergeteld (in NL zit er helaas ook nog BPM op :evil: )
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 feb 2007, 10:17

De bi-xenon heeft nu ook een veel scherpere en grotere lichtopbrengst dan de vorige xenon in de R53. Zeg maar voor tegenliggers het irritante blauwe licht :lol:
De hallogeen lampen zullen zijn werk ook wel goed doen op een donkere weg, maar de lichtopbrengst is veel minder dan Xenon :wink:
Afbeelding

R56 Still fun but easier to live with
ChrisV
One wheel wonder
One wheel wonder

03 mar 2007, 11:11

Heb gisteren dan toch mijn bestelling nog aangepast en de xenons toch maar genomen... Het gaat tenslotte om veiligheid... (een uitleg als een andere :lol: )

Terug naar “MINI-talk”