Eviate's Ge-Wrapte F56 Mini Cooper LCI

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Eviate87
One wheel wonder
One wheel wonder

Eviate's Ge-Wrapte F56 Mini Cooper LCI

03 aug 2024, 15:04

Een goede middag allemaal,

Voor ik begin:

!!!***Sluikreclame Alert***!!!

Waarbij ik hoop dat ik er als forum-lid mee wegkom. Aanleiding voor deze “Show Your Ride” is een foto-sessie van mij en mijn Mini voor de website van mijn nieuwe wrap-bedrijf Eviate Wraps in Tilburg.

Ik heb hier een klein jaar geleden mijn eerste DIY Mini Wrap-project gedocumenteerd en dat is inmiddels dus uitgegroeid tot mijn eerste bedrijfje. Nou leek me dit wel een leuke gelegenheid om eens een uitgebreide show my ride uit te tikken met alle mod’s die mijn Mini de afgelopen 1,5-jaar ondergaan heeft. Anyways, ik hoop dat jullie me de eventuele bijkomende naamsbekendheid gunnen :)

Nou, hoe het allemaal begon….

Sinds anderhalf jaar ben ik de trotse eigenaar van een F56 Mini Cooper Serious Business uit 2018. Deze auto heeft het customize-virus in mij doen ontwaken, want na de “scooter-tijd” medio 2004 had ik maar weinig gesleuteld.

Zo kocht ik hem in februari 2023:
Afbeelding

Er zat hier en daar wat steenslag op en ik vond de lak niet super. Dus na een polijst-workshop heb ik de auto helemaal gepolijst en in de ceramic coating gezet:
Afbeelding

Daarna volgde een 8.8” OEM touchscreen ter vervanging van de kleinere variant en daarna ben ik bij ATM-chiptuning langsgegaan voor een stage-1 chiptuning. Dit bleek lastiger dan gedacht, want ze hebben de auto een paar dagen moeten houden en ze hebben 5 test-runs gedaan voor ze hem helemaal goed hadden. Als ik die man van ATM mag geloven had het te maken met bepaalde ingebouwde beveiligingen vanuit BMW om gerommel met het injectie-systeem te voorkomen. Anyways, de Mini ging door de tuning van 132 pk en 228 NM, naar de 174pk en 281 Nm.
Afbeelding

Wat kunnen we nog meer doen….? Oja, de audio!

De Mini was uitgerust met de BASE-audio, d.w.z. links en rechts een deurspeaker en 2 underseat “woofers” met versterking vanuit de radio. Ik wilde er goede speakers en een subwoofer inbouwen en dat leidde tot dit project met bijbehorend topic in de DIY-sectie:

How-To: DSP Versterker achter dashboard #Mini Cooper #Base / Stereo Audio #Voeding uit zekeringkast #Match Up 7BMW
https://www.newminiclub.nl/forum/viewto ... 23&t=46932

En dat leidde weer tot het inbouwen van een achteruitrij-camera, want tsja als je eenmaal wat met draadjes hebt lopen kloten, kun je zomaar denken dat dat ook wel lukt. Dit klopte uiteindelijk wel. Alleen zonder forum-lid “Umlautian” was het niet gelukt, omdat er toch e.e.a. moet worden geprogrammeerd en je de camera ook op het CAN-BUS-systeem aan moet sluiten.

Wat kan ik dan nog aan die Mini verbouwen?? Nou misschien een klep in de uitlaat?

Dit wilde ik eerst zelf doen met een ali-express klep, alleen dat is bij een F56 Mini Cooper LCI makkelijker gezegd dan gedaan, omdat er vrij weinig ruimte is rond de uitlaatpijp. Daarom heb ik de klep in laten bouwen bij ABC-kleppen in Helmond. Dat is eigenlijk de enige mod waar ik een beetje spijt van heb. Want dat grapje kostte €500,- euro en rijd ik nu vaak met dan ding open? nou nee…. Maar dat hebben ze wel netjes gemaakt destijds daar in Helmond:
Afbeelding
Afbeelding

En toen kwam de mother of all projecten :P .. het Wrap Project. Dit heb ik vastgelegd in dit topic voor de geïnteresseerden:

Eviate’s F56 Mini Cooper Wrap Project. --> https://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=47090
Daar kun je het proces en een soort van eindresultaat zien, alleen de de-chrome was toen nog niet helemaal af. De uiteindelijke versie volgt zo.

Nou dat wrap project heeft me heel wat opgeleverd.. Naast heel veel: “Wow, welke kleur is dat-s” en duimpjes omhoog, kreeg ik hier en daar de vraag of ik ook niet voor Piet of Jan iets kon wrappen of de-chromen. Nou dat kan wel. Dit heeft er toe geleidt dat ik officieel een wrap-bedrijfje ben gestart en daar hoort ook een website bij. Nu is een vriendin van me part-time fotograaf en daarom zijn we naar het Boxtelse industrieterrein gegaan voor een heuse shoot voor de Mini samen met zijn baasje:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nou dat was het voor nu. Er is weinig meer te modden volgens mij. Al besluipt mij het idee om deze Mini een keer te gaan verkopen, gezien zo veel mensen hem mooi vinden. En dan zou een Cooper S toch ook wel heel mooi zijn? :rijden Heb ik meteen weer wat om te wrappen… We gaan het zien!
F56 COOPER LCI 2018 | Upgrades: | *Reverse-camera | *DSP-amp + Sub/Speakers/Sound-proofing | *8,8" Touch Display | *Chip-tuned: 174PK/282Nm | *Auto-dimming binnenspiegel | Gyeon Ceramic Coat |
Berrychello
One wheel wonder
One wheel wonder
Nederland

Re: Eviate's Ge-Wrapte F56 Mini Cooper LCI

17 nov 2024, 17:32

Dat wrappen heb ik toen gevolgd. Is inderdaad netjes gedaan. Leuk dat het de start was van meer!

Terug naar “Show your ride”