Een eigen auto moest er dus komen, en wel één met een juiste leuk/verstandig-verhouding... Compact en sportief, dus opties als een Renaultsport Clio, Panda 100HP, Mini Cooper, Fiesta ST of Suzuki Swift Sport dacht ik aan. Uiteraard nog even gedacht aan een nieuwe Aygo oid, maar dat is de saaie optie, die zou ik een ander ook niet aanrader...

Mezelf helemaal suf gelezen en gekozen voor de Mini Cooper, dat vind ik zelf de leukste van het stel. Vooral ook een erg grote fanbase, wat mij wel aanspreekt. Nog even een Cooper S overwogen, maar die kosten nog een stukje meer en lusten ook wat meer vloeibaar goud. Laag inzetten, upgraden kan altijd nog!

Zodoende op zoek gegaan, met de volgende eisen: 2002-2003, airco, <150dkm, liever geen geel of rood en een budget van €7-8k. Een vriend van een kennis had er 1 die daar ongeveer aan voldeed, maar die heeft me een week later nog steeds geen foto's toegestuurd. Zodoende weer wat gaan speuren op diverse verkoopsites, waarbij ik een fraai exemplaar in Leeuwarden tegenkwam: zilver, 110dkm, clima, cruise control en in mijn prijsklasse. Nog een stuk of 5 andere exemplaren opgezocht om te bekijken en vandaag op pad gegaan...
Het exemplaar in Leeuwarden zag er ook in het echt goed uit, en had vrijwel geen van de typische Mini-kwaaltjes. Ook een proefrit bracht geen vreemde dingen aan het licht, dus toen ook de prijs naar mijn wens was heb ik m'n handtekening onder het koopcontract gezet...

Voor nu vast 2 telefoonfoto's:

Ohja, enige vreemde: volgens de stickers gaat het om een "Seven", details kloppen ook, zoals spiegelkappen en achterspoilertje (geen Cooper S spoiler), maar voor zover ik weet was de Seven een uitvoering van de One in 2005-2006...