Nieuw lid: Tom's mini
Geplaatst: 13 apr 2009, 03:52
Hallo Dames en Heren,
Ik volg al een heel aantal maanden dit forum zonder me te hebben geregistreerd, dus dacht ik het word hoog tijd dat eens te veranderen. Dus hierbij, mijn naam is Tom Housmans, ik ben 31 jaar (per vandaag, want ik ben jarig) en rijd inmiddels al bijna 1.5 jaar een Mini cooper chilli. Het is eigenlijk mijn vrouw die mij heeft overtuigd om een mini te kopen. Aanvankelijk vond ik het een vrouwenautootje. Echter na een mini cooper met aerodynamic pakket gereden te hebben bij BMW Kera in Maastricht, was ik helemaal om en moest het een mini worden. We kochten onze electric blue mini cooper van een particulier.
De auto was zo goed als in nieuwstaat en had 34.000 gelopen. Maar nog belangrijker, alles waar wij waarde aan hechten zit erop. Ledere stoelen, Airco, Radio boost pakket, Licht pakket, DSC, Electrische spiegels en ramen, Dakspoiler, 17 inch velgen, etc.
Alleen vond ik hem nog steeds erg , tja, vrouwvriendelijk, zullen we maar zeggen. Dus de dag na aankoop hebben we meteen het Aerodynamic pakket besteld. Afgelopen winter heb ik winterbanden laten leggen op de 17 inch crownspoke velgen (waar ik inmiddels een beetje op uitgekeken ben) en twee weken geleden is er een set 18 inch AC schnitzer velgen onder gekomen met 215/35/R18 rubber.
- Minder zichtbare veranderingen zijn de heldere Cooper S knipperlichten (meegeleverd bij aankoop. Heb ze maar laten zitten)
- Een Ferodo remsysteem (snel van 0 tot 100 is belangrijk, snel van 100 tot 0 is belangrijker)
- Vervangingsluchtfilter (ben even het merk vergeten)
Als alles goed is, ga ik komende week een rondje rijden met de AC schnitzer cooper S om te oordelen over het onderstel. Als het bevalt, wordt de wagen met z'n snuit op het wegdek gelegd en komt er een Schnitzer sportuitlaat onder. De enige twee mods die ik hierna nog overweeg, zijn een multifunctioneel stuurwiel (altijd al gewild, maar kost een berg euros) en chiptuning bij Beek Autoracing. Iemand van jullie daar ervaring mee?
Tot zover mijn ride. Mochten jullie geinteresseerd zijn dan is hier nog iets over mijn achtergrond. Ik ben chemicus van beroep en werk voor een groot petrochemisch bedrijf in het zuiden van ons land. Naast onze mini ben ik verder ook erg geinteresseerd in voertuigen die niet aangedreven worden door een verbrandingsmotor. Vanuit mijn opleiding ben ik namelijk origineel een brandstofcelingenieur. Dus als jullie willen weten waarom we nog niet rondrijden in waterstofaangedreven voertuigen, of jullie willen weten welke processen zich afspelen in een autokatalysator, dan ben ik jullie man. Over verbranding van brandstoffen kan ik overigens ook een aardig woordje meespreken.
Verder heb ik als hobby's klimmen, autorijden (uiteraard), reizen en lezen. (niet heel spectaculair dus)
Groeten
Tom
Ik volg al een heel aantal maanden dit forum zonder me te hebben geregistreerd, dus dacht ik het word hoog tijd dat eens te veranderen. Dus hierbij, mijn naam is Tom Housmans, ik ben 31 jaar (per vandaag, want ik ben jarig) en rijd inmiddels al bijna 1.5 jaar een Mini cooper chilli. Het is eigenlijk mijn vrouw die mij heeft overtuigd om een mini te kopen. Aanvankelijk vond ik het een vrouwenautootje. Echter na een mini cooper met aerodynamic pakket gereden te hebben bij BMW Kera in Maastricht, was ik helemaal om en moest het een mini worden. We kochten onze electric blue mini cooper van een particulier.
De auto was zo goed als in nieuwstaat en had 34.000 gelopen. Maar nog belangrijker, alles waar wij waarde aan hechten zit erop. Ledere stoelen, Airco, Radio boost pakket, Licht pakket, DSC, Electrische spiegels en ramen, Dakspoiler, 17 inch velgen, etc.
Alleen vond ik hem nog steeds erg , tja, vrouwvriendelijk, zullen we maar zeggen. Dus de dag na aankoop hebben we meteen het Aerodynamic pakket besteld. Afgelopen winter heb ik winterbanden laten leggen op de 17 inch crownspoke velgen (waar ik inmiddels een beetje op uitgekeken ben) en twee weken geleden is er een set 18 inch AC schnitzer velgen onder gekomen met 215/35/R18 rubber.
- Minder zichtbare veranderingen zijn de heldere Cooper S knipperlichten (meegeleverd bij aankoop. Heb ze maar laten zitten)
- Een Ferodo remsysteem (snel van 0 tot 100 is belangrijk, snel van 100 tot 0 is belangrijker)
- Vervangingsluchtfilter (ben even het merk vergeten)
Als alles goed is, ga ik komende week een rondje rijden met de AC schnitzer cooper S om te oordelen over het onderstel. Als het bevalt, wordt de wagen met z'n snuit op het wegdek gelegd en komt er een Schnitzer sportuitlaat onder. De enige twee mods die ik hierna nog overweeg, zijn een multifunctioneel stuurwiel (altijd al gewild, maar kost een berg euros) en chiptuning bij Beek Autoracing. Iemand van jullie daar ervaring mee?
Tot zover mijn ride. Mochten jullie geinteresseerd zijn dan is hier nog iets over mijn achtergrond. Ik ben chemicus van beroep en werk voor een groot petrochemisch bedrijf in het zuiden van ons land. Naast onze mini ben ik verder ook erg geinteresseerd in voertuigen die niet aangedreven worden door een verbrandingsmotor. Vanuit mijn opleiding ben ik namelijk origineel een brandstofcelingenieur. Dus als jullie willen weten waarom we nog niet rondrijden in waterstofaangedreven voertuigen, of jullie willen weten welke processen zich afspelen in een autokatalysator, dan ben ik jullie man. Over verbranding van brandstoffen kan ik overigens ook een aardig woordje meespreken.
Verder heb ik als hobby's klimmen, autorijden (uiteraard), reizen en lezen. (niet heel spectaculair dus)
Groeten
Tom