
jbcola's BRG MCS VERKOCHT!!
- Stan
- Be Mini

- Contacteer:
- Locatie: Oostende
Bericht
Vrijwel alle problemen aan remsystemen worden veroorzaakt door slechte montage of niet goed inremmen van de schijven/remblokken. Door deze instructies goed te lezen kunt u vrijwel alle problemen met betrekking tot slechte remwerking en trillingen voorkomen. Tijdens het inremmen van de schijven en blokken bent u deze delen aan het "heatcycling". Oftewel een laagje van het remblokmateriaal blijft achter op het oppervlakte van de schijven. Dit is essentieel en fundamenteel voor een goede werking van het remsysteem. Als dit niet goed gebeurt bestaat de kans op trillingen en vibraties.
De nieuwe reminstallatie moet gedurende 500 tot 1000km ingeremd worden. Om de remblokken te vormen naar de schijven moet u een serie van 10 tot 15 keer remmen vanuit 80-100km/h naar 20km/h met een lichte remdruk. Zodra u de 80km/h bereikt gelijk licht afremmen naar 20km/h. Trek dan gelijk weer op. Gedurende de inremsessie niet tot stilstand komen. Na de 7e of 8e remactie kan er lichte rook van de schijven komen. Dit is volkomen normaal en heeft geen enkele vorm invloed op de remwerking. Ook kan er een sterke lucht vrij komen. Na de 8e of 9e remactie kan er een lichte fading ontstaan. Ook dit is normaal en zal verdwijnen zodra de remblokken zich gevormd hebben naar de schijven. Na afloop van deze inremsessie zal de schijf licht grijs van kleur zijn. Met de Propads nog extra 4 á 5 keer remmen vanuit 140km/h tot 20km/h met een lichte tot redelijke remdruk.
Na deze eerste inremsessie heeft het remsysteem nog steeds niet de volledige remkracht. De remblokken komen pas voor zo'n 20% in contact met de schijven. 2 of 3 extra vergelijkbare inremsessies zijn nodig om tot de minimale remkracht van de MOV'IT reminstallatie te komen. Er kunnen sporen zichtbaar zijn van het vormen van de remblokken op de schijf. Deze zullen verdwijnen in de loop van tijd. En pas als deze geheel weg zijn hebben de remmen hun optimale remkracht volledig tot beschikking. Tussen de inremsessies altijd de remmen volledig af laten koelen door even met een snelheid van minimaal 80km/h te blijven rijden voordat u de auto weer stil zet. Hoe rustiger u de remmen inremt, hoe beter de remmen zullen werken. Geduld is dus een schone zaak! Voorkom hard remmen vanuit hoge snelheden gedurende de inremperiode. Inremmen niet onder natte omstandigheden.
Inspecteer de schijven en blokken regelmatig. Hou de gaten schoon doormiddel van een doorvoor geschikt stuk gereedschap. Controleer de schijven op scheurtjes vanuit de gaten. Scheurtjes tot zo'n 4mm zijn normaal en hebben geen enkel effect op de werking van de reminstallatie. Scheurtjes van uit de buitenste gaten welke richting de buitenkant van de schijf lopen kunnen een grotere scheur veroorzaken. Bij twijfel altijd contact opnemen met uw leverancier.
Ik heb dit even voor je opgezocht :biermagnaat schreef:Wat houd dat inremmen eigenlijk in, ik heb dat nooit zo begrepen.
Vrijwel alle problemen aan remsystemen worden veroorzaakt door slechte montage of niet goed inremmen van de schijven/remblokken. Door deze instructies goed te lezen kunt u vrijwel alle problemen met betrekking tot slechte remwerking en trillingen voorkomen. Tijdens het inremmen van de schijven en blokken bent u deze delen aan het "heatcycling". Oftewel een laagje van het remblokmateriaal blijft achter op het oppervlakte van de schijven. Dit is essentieel en fundamenteel voor een goede werking van het remsysteem. Als dit niet goed gebeurt bestaat de kans op trillingen en vibraties.
De nieuwe reminstallatie moet gedurende 500 tot 1000km ingeremd worden. Om de remblokken te vormen naar de schijven moet u een serie van 10 tot 15 keer remmen vanuit 80-100km/h naar 20km/h met een lichte remdruk. Zodra u de 80km/h bereikt gelijk licht afremmen naar 20km/h. Trek dan gelijk weer op. Gedurende de inremsessie niet tot stilstand komen. Na de 7e of 8e remactie kan er lichte rook van de schijven komen. Dit is volkomen normaal en heeft geen enkele vorm invloed op de remwerking. Ook kan er een sterke lucht vrij komen. Na de 8e of 9e remactie kan er een lichte fading ontstaan. Ook dit is normaal en zal verdwijnen zodra de remblokken zich gevormd hebben naar de schijven. Na afloop van deze inremsessie zal de schijf licht grijs van kleur zijn. Met de Propads nog extra 4 á 5 keer remmen vanuit 140km/h tot 20km/h met een lichte tot redelijke remdruk.
Na deze eerste inremsessie heeft het remsysteem nog steeds niet de volledige remkracht. De remblokken komen pas voor zo'n 20% in contact met de schijven. 2 of 3 extra vergelijkbare inremsessies zijn nodig om tot de minimale remkracht van de MOV'IT reminstallatie te komen. Er kunnen sporen zichtbaar zijn van het vormen van de remblokken op de schijf. Deze zullen verdwijnen in de loop van tijd. En pas als deze geheel weg zijn hebben de remmen hun optimale remkracht volledig tot beschikking. Tussen de inremsessies altijd de remmen volledig af laten koelen door even met een snelheid van minimaal 80km/h te blijven rijden voordat u de auto weer stil zet. Hoe rustiger u de remmen inremt, hoe beter de remmen zullen werken. Geduld is dus een schone zaak! Voorkom hard remmen vanuit hoge snelheden gedurende de inremperiode. Inremmen niet onder natte omstandigheden.
Inspecteer de schijven en blokken regelmatig. Hou de gaten schoon doormiddel van een doorvoor geschikt stuk gereedschap. Controleer de schijven op scheurtjes vanuit de gaten. Scheurtjes tot zo'n 4mm zijn normaal en hebben geen enkel effect op de werking van de reminstallatie. Scheurtjes van uit de buitenste gaten welke richting de buitenkant van de schijf lopen kunnen een grotere scheur veroorzaken. Bij twijfel altijd contact opnemen met uw leverancier.
- minibandit
- Mod virus alert!

- Locatie: Kontich
Bericht
om dan nog maar van het vervelende gepiep dat kan ontstaan te zwijgen !!
oorzaak is meestal "door slecht inremmen" dat er harde plekken zich vormen in het remoppervlak van de blokjes...
oorzaak is meestal "door slecht inremmen" dat er harde plekken zich vormen in het remoppervlak van de blokjes...
- Fred
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Ingelmunster
Bericht
Klinkt mss raar, maar kan je ook slecht remmen? Daarmee bedoel ik remmen op een slechte manier bv te lang op de rem gaan staan ofzo? Mijn achterste schijven zijn al vervangen door nieuwe en rondom moesten er ook al nieuwe remblokken komen. Maar dit was omdat er plekken zaten op mijn schijven. De dealer zei dat het wsl van de abs kwam in combinatie met sportief rijden. Maar kan het ook gewoon komen door verkeerd te gaan remmen?
- jbcola
- Brugse zot
- Locatie: Seychellen
Bericht
Zo, de remmen zitten er al een dag of 2 op samen met de zwarte klauwen
Foto's komen er wel nog maar de auto is nu echt niet om aan te zien
Een eerste indruk van de remmen heb ik nog niet echt want ben ze nog aan het inrijden.
Ook is de Mini binnen geweest bij Skytune om de uitlaat die niet goed was qua pasvorm aan te passen. Alles zit nu op z'n plaats
Sta serieus in twijfel om volgend weekend bij Beek de software en de pulley te laten vervangen
Foto's komen er wel nog maar de auto is nu echt niet om aan te zien
Een eerste indruk van de remmen heb ik nog niet echt want ben ze nog aan het inrijden.
Ook is de Mini binnen geweest bij Skytune om de uitlaat die niet goed was qua pasvorm aan te passen. Alles zit nu op z'n plaats
Sta serieus in twijfel om volgend weekend bij Beek de software en de pulley te laten vervangen
- marss
- Volledig MINI minded!

Bericht
!!!
marss
Ik lees dit net ook al in het topic van IDD. Als je twijfelt, rij zaterdag gewoon in een Beek-getunde S en je merkt het verschil met je eigen stoere bakkie. Dan merk je snel genoeg of je het de moeite waard vindtjbcola schreef: Sta serieus in twijfel om volgend weekend bij Beek de software en de pulley te laten vervangen
marss
Onze sponsors

















