Goed bezig!
Brightness' Hyper Blue R53
- mushrop
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Amstelveen
Bericht
Re: Brightness' Hyper Blue R53
Goed verhaal. Ik had al het idee dat ik een 15% moest nemen, dit verhaal bevestigd het. Dus liever een stuk "saaie woorden", hoe mooi je plaatjes ook zijn.
Goed bezig!
Goed bezig!
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Brightness
- NMC Legend

Bericht
Re: Brightness' Hyper Blue R53
Thanks mannen!
Idd Rob, voor een 15% gaan. Als je de verhalen op Internet leest raadt men vaak een 17% pulley aan i.c.m. een verbeterde intercooler vanwege betere prestaties in het lage en middengebied. Ik kreeg daardoor altijd de indruk dat het een duidelijk verschil zou maken t.o.v. een 15% pulley. Ik kan je nu uit eigen ervaring vertellen dat het verschil hier echt klein is, en dat de 15% bovenin merkbaar beter presteert. Het verschil in IAT is veel groter dan het verschil in prestaties. Alleen een verbeterde TMIC is m.i. NIET voldoende bij een 17% pulley als je vaker wat langer achtereen op het gas gaat dan een of twee keer doorhalen in een versnelling. Als je zelden boven de 5500-6000rpm komt dan gaat het best met een 17% pulley, maar ik vraag me dan altijd af waarom iemand een R53 koopt. Een R53 kan toeren draaien en houdt er ook van. Wil je vooral koppel onderin, koop dan maar een turbo-variant.
Idd Rob, voor een 15% gaan. Als je de verhalen op Internet leest raadt men vaak een 17% pulley aan i.c.m. een verbeterde intercooler vanwege betere prestaties in het lage en middengebied. Ik kreeg daardoor altijd de indruk dat het een duidelijk verschil zou maken t.o.v. een 15% pulley. Ik kan je nu uit eigen ervaring vertellen dat het verschil hier echt klein is, en dat de 15% bovenin merkbaar beter presteert. Het verschil in IAT is veel groter dan het verschil in prestaties. Alleen een verbeterde TMIC is m.i. NIET voldoende bij een 17% pulley als je vaker wat langer achtereen op het gas gaat dan een of twee keer doorhalen in een versnelling. Als je zelden boven de 5500-6000rpm komt dan gaat het best met een 17% pulley, maar ik vraag me dan altijd af waarom iemand een R53 koopt. Een R53 kan toeren draaien en houdt er ook van. Wil je vooral koppel onderin, koop dan maar een turbo-variant.
- coendek
- Stoepsleutelaar
- Baseman
- Wingman
- Contacteer:
- Locatie: Helmond

Bericht
Re: Brightness' Hyper Blue R53
Wat een dikke bak Brightly
En prachtige bijbehorende foto's!
En mooi om te lezen dat je gaande weg ook weleens tot nieuwe inzichten komt en ipv tunen aan downtunen gaat denken, blijft een super hobby dat Mini gedoe
En prachtige bijbehorende foto's!
En mooi om te lezen dat je gaande weg ook weleens tot nieuwe inzichten komt en ipv tunen aan downtunen gaat denken, blijft een super hobby dat Mini gedoe
- Brightness
- NMC Legend

- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Almere
Bericht
Re: Brightness' Hyper Blue R53
Mooi verhaal, top dat je er zelf over na hebt gedacht cq het zo ervaren hebt! 
- Brightness
- NMC Legend

- Andor
- Be Mini

- Locatie: Schiedam
Bericht
Re: Brightness' Hyper Blue R53
Blijft zo'n prachtige bak dit! Denk dat de GP-spoiler super zal staan!
Was leuk om met je mee te rijden afgelopen zondag op CPZ. En dat glijden kan inderdaad minder
Was leuk om met je mee te rijden afgelopen zondag op CPZ. En dat glijden kan inderdaad minder
- BMX
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: Brightness' Hyper Blue R53
Ik heb nu dezelfde banden van Hankook en ik ervaar hetzelfde op t circuit.
Op de Nurburgring gaat het op t 2e rondje al minder en tijdens de 3e ronde is het echt klaar. De boel word te warm en gaat die glijden. Raar gevoel ook. Eerst heb je grip, gaat helemaal prima en ineens gaat die glijden en daar heb je dan 2 bochten erna eigenlijk nog steeds last van.
Ben benieuwd hoe die er straks bij staat. Glimmend gok ik
Mis de XXR wielen wel een beetje hoor
Op de Nurburgring gaat het op t 2e rondje al minder en tijdens de 3e ronde is het echt klaar. De boel word te warm en gaat die glijden. Raar gevoel ook. Eerst heb je grip, gaat helemaal prima en ineens gaat die glijden en daar heb je dan 2 bochten erna eigenlijk nog steeds last van.
Ben benieuwd hoe die er straks bij staat. Glimmend gok ik
Mis de XXR wielen wel een beetje hoor
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Almere
Bericht
Re: Brightness' Hyper Blue R53
Ik wil daar trouwens nog wel aan toevoegen dat het toch ook duidelijk een verschil is tussen straat- en circuitgebruik. Althans, mij lukt het op de weg, met andere weggebruikers etc, niet vaak om langdurig volgas en/of hoog in de toeren te rijden, ondanks verwoede pogingen mijnerzijds.Brightness schreef:Dank, Martijn!
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek

Bericht
Re: Brightness' Hyper Blue R53
Ja maar dat was zelfde met de remmen. In de Alpen kwam ik er achter dat die EBC redstuff niet voldoende waren... Hier op de polderwegen kom je daar niet achter...
Blijft echt een van de dikste R53's!
Blijft echt een van de dikste R53's!
- coendek
- Stoepsleutelaar
Bericht
en toch ging het 7 rondes met EBC ultimax schijven, EBC yellowstuff en wat goede vloeistof en gevlochten leidingen prima
Re: Brightness' Hyper Blue R53
louisvdd76 schreef:Ja maar dat was zelfde met de remmen. In de Alpen kwam ik er achter dat die EBC redstuff niet voldoende waren... Hier op de polderwegen kom je daar niet achter...
Blijft echt een van de dikste R53's!
en toch ging het 7 rondes met EBC ultimax schijven, EBC yellowstuff en wat goede vloeistof en gevlochten leidingen prima
- BurnoutBram
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Bree
Bericht
Re: Brightness' Hyper Blue R53
Redstuff is troep. Na een half rondje gaan op de ring zijn ze het beu.
De 17% ervaar ik niet zo. Bij mij trekt die echt door tot de begrenzer en mijn IAT blijven relatief beschaafd. Zo een groot verschil zal er toch niet tussen een GRS en een GP intercooler zitten?
De 17% ervaar ik niet zo. Bij mij trekt die echt door tot de begrenzer en mijn IAT blijven relatief beschaafd. Zo een groot verschil zal er toch niet tussen een GRS en een GP intercooler zitten?
- Brightness
- NMC Legend

Bericht
Re: Brightness' Hyper Blue R53
Was idd gezellig om samen over Zandvoort heen te glijden, Andor! 
Richard, de dikke looks van de XXR's mis ik ook nog weleens, hoor. Maar met die lichtere BBS wielen rijdt het zoveel beter!
Martijn, op straat veelvuldig hoog in toeren rijden gebeurt idd zelden. Maar toch liep bij mij de IAT nog behoorlijk hoog op. Het herstel met de 17% verliep ook minder goed, waardoor de IAT langer relatief hoog bleef en bij opnieuw op her gas gaan de temperatuur heel snel boven de 50 Gr uitsteeg. Dat gaat nu met de 15% een stuk beter.
Van EBC (redstuff) remblokken was ik ook nooit onder de indruk. Ik heb ze echter nooit op mijn MINI gehad, wel op mijn vorige auto.
Bram, ik weet niet in hoeverre er veel verschil bestaat tussen de GP en de GRS. De GP schijnt wel iets sneller te herstellen, maar bij volgas schijnt de temperatuur ook snel op te lopen. Wat zijn jouw IAT's bij volgas rijden dan? En waar ligt jouw toerenbegrenzer? Die van mij ligt nu bij 7300rpm en hij blijft gevoelsmatig nu ook echt vermogen opbouwen tot 7300rpm. Met de 17% merkte ik dat boven de 6500rpm de vermogensopbouw echt stagneerde, zeker als je een paar keer achtereen zo hoog in toeren kwam.
Zie ook mijn grafiek destijds (wel gemeten met IAT van rond de 70 Gr!):


Richard, de dikke looks van de XXR's mis ik ook nog weleens, hoor. Maar met die lichtere BBS wielen rijdt het zoveel beter!
Martijn, op straat veelvuldig hoog in toeren rijden gebeurt idd zelden. Maar toch liep bij mij de IAT nog behoorlijk hoog op. Het herstel met de 17% verliep ook minder goed, waardoor de IAT langer relatief hoog bleef en bij opnieuw op her gas gaan de temperatuur heel snel boven de 50 Gr uitsteeg. Dat gaat nu met de 15% een stuk beter.
Van EBC (redstuff) remblokken was ik ook nooit onder de indruk. Ik heb ze echter nooit op mijn MINI gehad, wel op mijn vorige auto.
Bram, ik weet niet in hoeverre er veel verschil bestaat tussen de GP en de GRS. De GP schijnt wel iets sneller te herstellen, maar bij volgas schijnt de temperatuur ook snel op te lopen. Wat zijn jouw IAT's bij volgas rijden dan? En waar ligt jouw toerenbegrenzer? Die van mij ligt nu bij 7300rpm en hij blijft gevoelsmatig nu ook echt vermogen opbouwen tot 7300rpm. Met de 17% merkte ik dat boven de 6500rpm de vermogensopbouw echt stagneerde, zeker als je een paar keer achtereen zo hoog in toeren kwam.
Zie ook mijn grafiek destijds (wel gemeten met IAT van rond de 70 Gr!):

- mushrop
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Amstelveen
Bericht
Re: Brightness' Hyper Blue R53
Ah, heeft JD ook jouw software gedaan? Want ik denk dat ik daar ook naartoe ga tzt
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Onze sponsors


















