Als je een GB op start hiervoor echt wel minder... (XP10 voor Cooper S of R56 JCW remmen)Batje schreef:f**k me..... Die carbotech dingen zijn van goud gemaakt of wat.... 376 pond... Ik vind het nogal 500+ euro voor remblokken.....
Batje MCCS......
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek

Bericht
Re: Batje MCCS, Remblokken hulp gevraagd :( p38
- Manick
- Sponsor
Bericht
Re: Batje MCCS, Remblokken hulp gevraagd :( p38
En wat als je nou eens TRW of Bosch neemt, kijken hoe langs dat mee gaat, kost mess 100 euro en is een goeie vervangen van OEM
- Batje
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Veghel
Bericht
Re: Batje MCCS, Remblokken hulp gevraagd :( p38
Ja oke maar dan nog in combi met de achter blokken etc wordt t dan nog steeds duurder dan de Tarox.
En mij is de XP8 aanbevolen, zie hier de uitleg. Dus weet niet of de XP10 voor nu zo handig is..
Hi,
Ok no worries, on the rears its more tricky as the Mini does not have much weight over the rear wheels so we cannot go too strong on rear pad compound, as a general guide we would go 1 compound lower on rear so with XP8 front we go AX6 rear which should work well, rear pads are pretty expensive though so it maybe some more yellowstuff on rear works out better for you and once you get a good pad in front it should cope ok, i guess it depends how much you want to spend.
It maybe you have been getting brakes hot before but at places like the ring the brakes can cool right down on the long straights and this is when XP10 can have a problem, when it starts to cool it goes a little wooden feeling and brake force reduces, not so much of a problem on a big heavy car with heaps of power, but on a small lightish car like a mini it can cause problems with this cooling period, it would probably be ok on smaller circuits but i think at the ring you may have problem
As i mentioned previously if you did our pads in front you could most likely get away with running a stock rear pads or ebc yellow on rear to get your spending down, if you had XP8 in the front which does most of the work it would still work very well, normally on Minis unless full track spec we run stock rear pads or something mild like ds2500 or ebc etc.
En mij is de XP8 aanbevolen, zie hier de uitleg. Dus weet niet of de XP10 voor nu zo handig is..
Hi,
Ok no worries, on the rears its more tricky as the Mini does not have much weight over the rear wheels so we cannot go too strong on rear pad compound, as a general guide we would go 1 compound lower on rear so with XP8 front we go AX6 rear which should work well, rear pads are pretty expensive though so it maybe some more yellowstuff on rear works out better for you and once you get a good pad in front it should cope ok, i guess it depends how much you want to spend.
It maybe you have been getting brakes hot before but at places like the ring the brakes can cool right down on the long straights and this is when XP10 can have a problem, when it starts to cool it goes a little wooden feeling and brake force reduces, not so much of a problem on a big heavy car with heaps of power, but on a small lightish car like a mini it can cause problems with this cooling period, it would probably be ok on smaller circuits but i think at the ring you may have problem
As i mentioned previously if you did our pads in front you could most likely get away with running a stock rear pads or ebc yellow on rear to get your spending down, if you had XP8 in the front which does most of the work it would still work very well, normally on Minis unless full track spec we run stock rear pads or something mild like ds2500 or ebc etc.
- BurnoutBram
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Bree
Bericht
Re: Batje MCCS, Remblokken hulp gevraagd :( p38
Wel leuk dat ze gewoon Yellowstuff achter aanraden ipv hun product aan te smeren!
Maar heb je gezegd dat je een diffuser hebt en dus meer downforce hebt?
Maar heb je gezegd dat je een diffuser hebt en dus meer downforce hebt?
- Batje
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Veghel
Bericht
Re: Batje MCCS, Remblokken hulp gevraagd :( p38
Nee want dan wordt t nog duurder als ze dat weten :S
- mushrop
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Amstelveen
Bericht
Re: Batje MCCS, Remblokken hulp gevraagd :( p38
Hahaha
Ik zou voor een goedkope (oem vervangings)blokken achter gaan en die XP8 op de vooras
Ik zou voor een goedkope (oem vervangings)blokken achter gaan en die XP8 op de vooras
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- BMX
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Maar idd tof dat ze eerlijk zijn over wat te nemen!
Weet je gelijk wat te doen nu toch
Re: Batje MCCS, Remblokken hulp gevraagd :( p38
BurnoutBram schreef: Maar heb je gezegd dat je een diffuser hebt en dus meer downforce hebt?
Maar idd tof dat ze eerlijk zijn over wat te nemen!
Weet je gelijk wat te doen nu toch
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Batje
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Veghel
- frankie
- Volledig MINI minded!

- frankie
- Volledig MINI minded!

Bericht
Re: Batje MCCS, Remblokken hulp gevraagd :( p38
Zijn ook niet echt goedkoop trouwens, maar remmen wel goed.
- BMX
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: Batje MCCS, Remblokken hulp gevraagd :( p38
Ik heb nu Pagid in de AP-remklauwen zitten. Nog nooit een hint van fading gehad! Remmen zijn ook wel groter, maar toch...
Ik vind ze wel veel stoffen, maar dat boeit Bart toch niets
Ik vind ze wel veel stoffen, maar dat boeit Bart toch niets
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- frankie
- Volledig MINI minded!

- Batje
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Veghel
- frankie
- Volledig MINI minded!

Bericht
Re: Batje MCCS, Remblokken hulp gevraagd :( p38
Eigenlijk is de oplossing dus heel simpel....
- BMX
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: Batje MCCS, Remblokken hulp gevraagd :( p38
De blokken zijn geelfrankie schreef:Heb je de blauwe blokken van Pagid?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Onze sponsors
















