Bart's R56 SSM, The end...
- Batje
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Veghel
Bericht
Hallo allemaal. T is weer ff geleden, moest goed zoeken naar mn topic. Binnekort maar weer eens updaten.
Maar ik zit met een probleem. De motor loopt niet meer fatsoenlijk stationair als deze het al doet. Ook tijdens t rijden als ik de koppeling in trap valt de motor uit.
Krijg deze foutcode nadat ik hem heb uitgelezen. Een paar dagen terug deze code al verwijderd. Maar nu 2 dagen later is ie er weer... Ook met het uitvallen van de motor. Heb hier een half jaar geleden ook al last van gehad. Toen zeiden ze bij de garage dat het kwam doordat er te weinig olie in de motor zat. Dit is nu zeker niet het geval. Iemand tips??
P0012 “A” Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1)
Zover was ik al via de amerikaanse fora.
The camshaft position sensor, is located on the valve cover on the right hand side (as you look at the engine) over the Inlet camshaft.
Having said that, your problem will not be with the sensor itself, your problem will probably be that the timing will be slightly out, due to wear (stretch) of the timing chain, this will all be linked to the overall cold start issue and the timing position.
Even with the timing slightly out, the engine will continue to run and perform quite well, most folks don't even feel the slight difference!
So get yourself to the dealer and get that timing checked, or push for the full fix for the cold start timing issue.
Maar ik zit met een probleem. De motor loopt niet meer fatsoenlijk stationair als deze het al doet. Ook tijdens t rijden als ik de koppeling in trap valt de motor uit.
Krijg deze foutcode nadat ik hem heb uitgelezen. Een paar dagen terug deze code al verwijderd. Maar nu 2 dagen later is ie er weer... Ook met het uitvallen van de motor. Heb hier een half jaar geleden ook al last van gehad. Toen zeiden ze bij de garage dat het kwam doordat er te weinig olie in de motor zat. Dit is nu zeker niet het geval. Iemand tips??
P0012 “A” Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1)
Zover was ik al via de amerikaanse fora.
The camshaft position sensor, is located on the valve cover on the right hand side (as you look at the engine) over the Inlet camshaft.
Having said that, your problem will not be with the sensor itself, your problem will probably be that the timing will be slightly out, due to wear (stretch) of the timing chain, this will all be linked to the overall cold start issue and the timing position.
Even with the timing slightly out, the engine will continue to run and perform quite well, most folks don't even feel the slight difference!
So get yourself to the dealer and get that timing checked, or push for the full fix for the cold start timing issue.
- BMX
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Dat word de vrinden in Eindhoven opzoeken 
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- BMX
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Mooi moment voor een S-blok swap dat toch? 
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Batje
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Veghel
Bericht
Idd, weet jij toevallig wat de motor code is. type enzo van de nieuwe s
Deze lijkt me wel redelijk toch
http://www.ebay.nl/itm/Motor-MINI-COOPE ... 2319925ea4
Deze lijkt me wel redelijk toch
http://www.ebay.nl/itm/Motor-MINI-COOPE ... 2319925ea4
- BMX
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Eindigd binnen een uur.. doe een leuk voorstel aan de persoonBatje schreef:Idd, weet jij toevallig wat de motor code is. type enzo van de nieuwe s
Deze lijkt me wel redelijk toch
http://www.ebay.nl/itm/Motor-MINI-COOPE ... 2319925ea4
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- mushrop
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Amstelveen
Bericht
De dieselratel (waar het volgens mij over gaat in dat stukje van het Us-forum) betreft alleen de Cooper S. Heb er ook nog niet eerder van gehoord bij een Cooper.
Sepp had ook een kapotte nokkenassensor op z'n Cooper dus ik denk eerder dat het probleem daar zit. Je zou iig de eerste zijn met de dieselratel op een Cooper..
Sepp had ook een kapotte nokkenassensor op z'n Cooper dus ik denk eerder dat het probleem daar zit. Je zou iig de eerste zijn met de dieselratel op een Cooper..
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- BMX
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Ik zou wel weer om een JCW voor de leen vragen 
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Onze sponsors
















