speedy pepperwhite r56 cooper s (Verkocht)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

09 mei 2011, 10:15

Lol...we denken graag mee :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

09 mei 2011, 10:18

mee denken is mee betalen >) dan ga ik ook voor jcw zuigers :p
maar om nou ff 5000 euro te betalen voor een paar pk's meer :shock:
kan ik beter een andere auto kopen :?
ducks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Nootdorp
Berichten: 1777
Lid geworden op: 01 mei 2008, 22:30

09 mei 2011, 10:21

Zuigers zijn ook het probleem niet, je maskeerd alleen het probleem maar. De Olie wordt veel te heet, waardoor het op de zuiger glazuurt. Hierdoor verminderd de koelende werking van de olie en krijg je hotspots. Hierdoor gaan de zuigers stuk.

Dus minimaal olie koeler met thermostaat. Er loopt bij beek nog een onderzoek of met andere olie dit probleem verder verholpen kan worden.

Zowel de S als de JCW zuigers zijn geforged dus qua sterkte maakt het niet gek veel uit.

Doe wel een compressie test voordat je een stage 3 neemt. Zonde als je motor al half naar ze grootje is, dan help je hem met een stage 3 alleen nog maar sneller over de zeik
[align=center]
Afbeelding
Ducks
flickr
[/align]
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

09 mei 2011, 10:22

Mmh...eerst mn eigen piewee pimpen :p


Je kunt natuurlijk ook een oem turbo nemen, daarna paar maanden zonder software rijden en daarna deze er pas opzetten..voelt dan ook als een goede upgrade :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

09 mei 2011, 10:24

hmmm is bijna angstig om upgrade te nemen :roll:
een gewaarschuwd mens telt voor 2 zeggen ze :|
St.pierre
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Haarlem
Berichten: 371
Lid geworden op: 14 nov 2010, 12:57

09 mei 2011, 10:28

t klinkt inderdaad eng! k zou dan maar voor oem gaan en miss upgraden met jcw zuigers en geen turbo upgrade, heb je iig betere kwaliteit!
ducks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Nootdorp
Berichten: 1777
Lid geworden op: 01 mei 2008, 22:30

09 mei 2011, 10:29

Heel simpel, tunen leverd gezeik op .. hoe meer je er uit probeert te halen hoe harder het fout kan gaan. Om veel pk's betrouwbaar uit een N14 te halen is heel lastig. Kan je beter een R53 kopen. Het tunen van de N14 staat ook nog in de kinderschoenen.
[align=center]
Afbeelding
Ducks
flickr
[/align]
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

09 mei 2011, 10:29

uhh ik ga echt niet mijn zuigers vervangen als er niets mis mee is :s
is 3000 euro he !!!
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

09 mei 2011, 10:31

ducks schreef:Heel simpel, tunen leverd gezeik op .. hoe meer je er uit probeert te halen hoe harder het fout kan gaan. Om veel pk's betrouwbaar uit een N14 te halen is heel lastig. Kan je beter een R53 kopen. Het tunen van de N14 staat ook nog in de kinderschoenen.
ongeloofelijk en dat terwijl die al vanaf 2006 op de markt is :?
ducks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Nootdorp
Berichten: 1777
Lid geworden op: 01 mei 2008, 22:30

09 mei 2011, 10:32

De echt grote stappen met de r53 werden ook pas gemaakt 6 jaar ofzo na de introductie gemaakt. En hoeveel r53 rijden er rond met 250+ pk
[align=center]
Afbeelding
Ducks
flickr
[/align]
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

09 mei 2011, 10:34

Hoe lang de auto op de markt is, lijkt me niet zo relevant. Het tijdstip wanneer begonnen wordt met de tuning wél. En als ik me niet vergis, zijn die turbo upgrades er nog niet zo lang en is er dus ook nog weinig te zeggen over de langere termijn slijtage.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

09 mei 2011, 10:34

zijn er idd niet veel :roll:
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

09 mei 2011, 10:41

ducks schreef:De echt grote stappen met de r53 werden ook pas gemaakt 6 jaar ofzo na de introductie gemaakt. En hoeveel r53 rijden er rond met 250+ pk
Niet veel, en die er wel rijden hebben echt serieuze aanpassingen gedaan wat overeenkomstig heel veel geld kost. Vergeleken daarbij is de prijs die Beek vraagt voor de Turbo upgrade eigenlijk een lachtertje. Je ontkomt er ook niet aan om naast de turbo andere zaken aan te passen met name voor de temperatuur huishouding.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

09 mei 2011, 10:59

hmmm Bullie heeft ook alleen ic toch ?
eigenlijk te weinig dus :(
ik overleg wel ff met klaas maar ben niet van plan om een vermogen uit te geven omdat de turbo kapot is ..
ducks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Nootdorp
Berichten: 1777
Lid geworden op: 01 mei 2008, 22:30

09 mei 2011, 11:02

Goedkopere en minder drastische optie zou een FJCW turbo zijn
[align=center]
Afbeelding
Ducks
flickr
[/align]

Terug naar “Show your ride”