Als je voor stage 3 gaat Ou ik ook zeker voor de JCW zuigers gaan.
Hieronder kun je zien waarom:
Gewone Cooper 'S zuiger:
JCW zuiger:
En naast elkaar:
Bij de JCW zuiger kun je duidelijk de versteviging zien. Daarnaast zit er ook een uitsparing om de zuigerpen makkelijker en zonder evt beschadigingen te kunnen monteren. Deze zuigers zijn veel sterker dan de originele.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
hmmm maar dan is het echt een rib uit mijn lijf
2800 voor stage drie en dan nog de zuigers !!!
Ga eerst ff afwachten wat er allemaal aan de hand is en daarna even overleggen met klaas hoe en wat
Misschien stage drie maar dan niet het uiterste eruit halen zodat ik met huidige zuigers kan doen en evt. later de jcw zuigers en dan turbo druk omhoog schroeven ..(eerst weer ff op adem komen )
mushrop schreef:Ik zou het goed doen of niet doen..
X2
Vraag is wel of je echt voor de hoogste vermogens optie wil gaan. Ik heb met mijn vorige S minimaal lopen klooien ( software, bov en IC) maar sinds die tijd eigenlijk altijd wel wat gehad.
Toen ik de Mini weer helemaal stock had gebracht en een paar dagen zonder al die zooi erop rondreed heeft die nog noit zo lekker gereden...met een slakkegang, dat dan weer wel
Dus lekker stock, safe en langzaam of lekker snel, een yihaa gevoel en met enig risco... ( Beek heeft een mooie motorverzekering voor 150,-)
2008 | R56 Cooper S | Chili Red
Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go
Geen idee, maar als je een upgrade turbo en alle goodies daarom heen neemt, lijkt het me wel. Het is bedoeld als verzekering om gevolgen van tuning te dekken...en upgrade turbo is toch een flinke tuning stap
2008 | R56 Cooper S | Chili Red
Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go
Dat lijkt mij ook logisch, maar vaak zijn dat soort verzekeringen voorzien van nogal wat kleine lettertjes en valt alleen de motorschade onder de dekking. Dus niet de schade aan turbo en aanverwante onderdelen.
Maar ik zeg niet dat dat in dit geval zo is, ik vraag het me alleen af hoe dat zit bij deze verzekering.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
als ik besluit om stage 3 te nemen dan gaat het zeker i.c.m verzekering (als de gangbare zaken gedekt zijn)
Er staat geen vermelding bij stage 3 dat jcw zuigers een must zijn maar zal ongetwijfeld beter zijn...
turbo schade zal niet gedekt zijn maar als Beek zegt dat het met huidige zuigers kan maar die begeven het met de tuning is het wel fijn als zoiets onder de verzekering valt