Waarheid als een koe Martijn, alleen moet iemand het even zeggen voordat je het door hebtMartijnGizmo schreef:Mooie upgrade weer!![]()
Bij het aanpassen van je camber bewegen zowel veerpoot als wiel, dus de onderlinge afstand verandert daardoor niet.
GP0029
- Gp0029
- Mod virus alert!

Bericht
Re: GP0029

- Gp0029
- Mod virus alert!

Bericht
Re: GP0029
Ik las ergens: "ervaring is dat wat je hebt 1 seconde nadat je het kapot hebt gemaakt"
Op dat punt ben ik met de Mini aardig ervaren geworden
Nu ze in de rest van Nederland dronken door de straat lopen ben ik lekker de hele dag aan het klussen geweest. Wist je dat een sleepring (bij je stuur) kapot kan? ziet er zo uit:

Grappig om is uit elkaar te halen trouwens, maar zijn niet te repareren die dingen. Ik verwachtte dat er sleepcontacten in zouden zitten maar eigenlijk zit er dus een kabel in. Als je daar dus teveel mee klooit en het aantal windingen recht of links niet in de gaten houdt dan monteer je dat ding en trek je hem stuk met sturen. Ik ben een dag bezig geweest om erachter te komen waarom mijn toeter het niet deed in de Sparco. Davy weet raad en stuurde sneller dan snel een andere.
Om de A-vents los te halen moet je dus de complete zij-onderkant los halen om bij de onderste moer te komen. Dan moet je dus de treeplank sticker verwijderen. De vorige eigenaar heeft dat al eens losgehad (want had een bodem-schraper gehad) en heeft toen de sticker met kit vastgezet.....die moest ik dus slopen. A-vent vandaag helemaal passend gemaakt en treeplank en onderkant weer helemaal met originele clips vastgezet.


me happy met het eindresultaat, nu de andere (moeilijke) kant nog

Ik kwam er met de remkoeling niet uit. Heb mooie Brake-Ducts van Orranje maar ik kwam er niet uit met de grill inserts en de 8J wielen. Om eerlijk te zijn zagen de inserts er niet uit maar de grill was toch al verlijmd dus ik kon vrij experimenteren.

verroeste schroeven helpt ook niet (schroeven überhaupt geen porem)

tijd voor verandering: Nieuwe grill gekocht en 2 keer goed ademhalen en hup de dremel erin....

Eerst met een gatenzaag de ruimte gemaakt voor de luchtslangen en toen de Carbon inserts van Pedro erin gelijmt. Dat ziet er een stuk beter uit zeg

Toen de binnenschermen aangepast en ruimte gemaakt aan de voorkant voor de doorvoer van goede 65-67 mm slangen die zeker koeling gaan verzorgen.

De bumper ligt nu te drogen dus ik hoop dat het morgen nog een dagje droog is.
Op dat punt ben ik met de Mini aardig ervaren geworden
Nu ze in de rest van Nederland dronken door de straat lopen ben ik lekker de hele dag aan het klussen geweest. Wist je dat een sleepring (bij je stuur) kapot kan? ziet er zo uit:

Grappig om is uit elkaar te halen trouwens, maar zijn niet te repareren die dingen. Ik verwachtte dat er sleepcontacten in zouden zitten maar eigenlijk zit er dus een kabel in. Als je daar dus teveel mee klooit en het aantal windingen recht of links niet in de gaten houdt dan monteer je dat ding en trek je hem stuk met sturen. Ik ben een dag bezig geweest om erachter te komen waarom mijn toeter het niet deed in de Sparco. Davy weet raad en stuurde sneller dan snel een andere.
Om de A-vents los te halen moet je dus de complete zij-onderkant los halen om bij de onderste moer te komen. Dan moet je dus de treeplank sticker verwijderen. De vorige eigenaar heeft dat al eens losgehad (want had een bodem-schraper gehad) en heeft toen de sticker met kit vastgezet.....die moest ik dus slopen. A-vent vandaag helemaal passend gemaakt en treeplank en onderkant weer helemaal met originele clips vastgezet.


me happy met het eindresultaat, nu de andere (moeilijke) kant nog

Ik kwam er met de remkoeling niet uit. Heb mooie Brake-Ducts van Orranje maar ik kwam er niet uit met de grill inserts en de 8J wielen. Om eerlijk te zijn zagen de inserts er niet uit maar de grill was toch al verlijmd dus ik kon vrij experimenteren.

verroeste schroeven helpt ook niet (schroeven überhaupt geen porem)

tijd voor verandering: Nieuwe grill gekocht en 2 keer goed ademhalen en hup de dremel erin....

Eerst met een gatenzaag de ruimte gemaakt voor de luchtslangen en toen de Carbon inserts van Pedro erin gelijmt. Dat ziet er een stuk beter uit zeg

Toen de binnenschermen aangepast en ruimte gemaakt aan de voorkant voor de doorvoer van goede 65-67 mm slangen die zeker koeling gaan verzorgen.

De bumper ligt nu te drogen dus ik hoop dat het morgen nog een dagje droog is.

- ginoceros
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
Bericht
Re: GP0029
Stevig aan het klussen geweest Fred !! Heb nog nekpijn van mijn Ipad steeds draaien om je foto's te bewonderen

- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek

- Daveke
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
Bericht
Re: GP0029
Je zou er challenge ducts in moeten hangen, dan hoef je ook niet met flexibele slangen te klooien
- Jer84
- Bijna verslaafd

- Locatie: Drachten
- Gp0029
- Mod virus alert!

Bericht
Re: GP0029
Klopt! ik heb een andere beter pas gemaakt, zodat de Belt meer beschermt blijft.Jer84 schreef:Heb je de modderkuip niet te ver gezaagd? Iigv goed aan het klussen geweest

- Ward
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Enschede / Zutphen
Bericht
Re: GP0029
Ik kan me voorstellen dat het wat moed kost om in een GP bumper te zagen, maar het resultaat is er wel naar!
- Gp0029
- Mod virus alert!

Bericht
Re: GP0029
Nog even wat foto's van de laatste updates
Er zit nu eindelijk echte remkoeling achter de ducts in de GP bumber die daarvoor bedoeld zijn
Uiteindelijk heb ik de slang gebruikt waar in caravans ringverwarming mee door het voertuig getrokken wordt. Zeer flexibel, je kunt het vormen, je kunt er een deuk induwen en ook weer terugduwen. Hiermee kun je dus exact de route aanleggen naar de remmen toe en als je wielen of banden te breed zijn dan duw je er een deuk in zodat het wel past. Tamelijk briljant spul.


Ook heb ik het dashboard opnieuw gemonteerd en de armsteunen zijn nu ook van hetzelfde materiaal inclusief downtubes.
Dit was ook het moment om het Sparco stuur nu goed in te bouwen

oud:

nieuw:

En tot slot heb ik vanmiddag mijn ingeleverde Carterdeksel op kunnen halen, met dank aan Gerard Emming uit Ter Apel, waar de schotten in gelast zijn. Dit voor een iets geruster gevoel tijdens het Ringen. Deze moet ik nog wel komende maand ergens monteren maar dan moet ik eerst weer even ergens een dagje brug bietsen.

Verder nog wielen gekocht van Dave (17" TD 1.2) met semislicks, maar die heb ik nog niet gepast.
Nu nog lekker weer om te cruisen en een keer goed te poetsen.
Er zit nu eindelijk echte remkoeling achter de ducts in de GP bumber die daarvoor bedoeld zijn
Uiteindelijk heb ik de slang gebruikt waar in caravans ringverwarming mee door het voertuig getrokken wordt. Zeer flexibel, je kunt het vormen, je kunt er een deuk induwen en ook weer terugduwen. Hiermee kun je dus exact de route aanleggen naar de remmen toe en als je wielen of banden te breed zijn dan duw je er een deuk in zodat het wel past. Tamelijk briljant spul.


Ook heb ik het dashboard opnieuw gemonteerd en de armsteunen zijn nu ook van hetzelfde materiaal inclusief downtubes.
Dit was ook het moment om het Sparco stuur nu goed in te bouwen

oud:

nieuw:

En tot slot heb ik vanmiddag mijn ingeleverde Carterdeksel op kunnen halen, met dank aan Gerard Emming uit Ter Apel, waar de schotten in gelast zijn. Dit voor een iets geruster gevoel tijdens het Ringen. Deze moet ik nog wel komende maand ergens monteren maar dan moet ik eerst weer even ergens een dagje brug bietsen.

Verder nog wielen gekocht van Dave (17" TD 1.2) met semislicks, maar die heb ik nog niet gepast.
Nu nog lekker weer om te cruisen en een keer goed te poetsen.

- ginoceros
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
Bericht
Re: GP0029
Lekker bezig Fred, met name die remkoeling ziet er erg geslaagd uit !! Nu maar hopen dat je dochter de GP weer een keer uitleent
Je kunt nog altijd op de crossert springen zag ik

Je kunt nog altijd op de crossert springen zag ik
- BMX
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: GP0029
Heerlijk dit soort projecten 
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Onze sponsors

















