ja klopt net als iedere kwaliteits turbo eigen smering met aangepaste intercoolerDaveke schreef:Klopt, ook omdat de Rotrex weer een eigen oliekoelingssysteem nodig heeft.. Is echt een conversion waar je U tegen zegt..
FRENK'S.....JCW GP1309 FOR SALE
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
burn rubber not your soul


- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
Nou ben een paar projecten aaan het volgen in USA northamerican motoring maar is gewoon to much workDaveke schreef:Dan denk ik dat ik al weet waar dit eindigt










burn rubber not your soul


- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
Maar er is hier 1 man die het kan monteren hahaha die mag het van mij zeggen hij gaat toch nog naar de mensen die het al eens gemonteerd hebben dan kan hij misschien beter bepalen of het verstandig is of niet................
burn rubber not your soul


- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Als Sam zn mening moet geven zal ie waarschijnlijk zeggen:
Sprintex met 60 mm pulley
Water/Methanol
CatCam
550 cc injectoren
1320 mapping
Maar goed, dat denk ik dat Sam je dat zal adviseren om de volgende reden; de Sprintex is een goed ontworpen SC die makkelijk te installeren is, veel boost produceert bij lagere temperaturen en zeker met de 60 mm pulley Boost produceert die resulteert in een vermogenscurve die goed te rijden is als daily e.d. Heel veel vermogen is leuk, maar de opbouw van de curve en de totaalcijfers zeggen je of ie rijdbaar is of niet. Daarom twijfel ik over een turbo-conversion - omdat het denk ik niet rijdbaar is als daily (wat ik dus ook denk van een ver doorgedreven rotrex conversion..) Dan komt er namelijk echt een hele berg meer bij kijken dan alleen die Ritrex kit.. koppelingen, vliegwielen, ophanging (dan is D2 niet goed genoeg meer..), motorsteunen e.d.
Sprintex met 60 mm pulley
Water/Methanol
CatCam
550 cc injectoren
1320 mapping
Maar goed, dat denk ik dat Sam je dat zal adviseren om de volgende reden; de Sprintex is een goed ontworpen SC die makkelijk te installeren is, veel boost produceert bij lagere temperaturen en zeker met de 60 mm pulley Boost produceert die resulteert in een vermogenscurve die goed te rijden is als daily e.d. Heel veel vermogen is leuk, maar de opbouw van de curve en de totaalcijfers zeggen je of ie rijdbaar is of niet. Daarom twijfel ik over een turbo-conversion - omdat het denk ik niet rijdbaar is als daily (wat ik dus ook denk van een ver doorgedreven rotrex conversion..) Dan komt er namelijk echt een hele berg meer bij kijken dan alleen die Ritrex kit.. koppelingen, vliegwielen, ophanging (dan is D2 niet goed genoeg meer..), motorsteunen e.d.
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
Weet je als de GP met die kop van sam draait wat hij moet draaien dan is de keuze snel gemaakt dat laat ik nog even in het midden is latere zorg
Nou kijk dat is ook zo maar dat gaat er ook aan geloven alleen nu nog niet......Daveke schreef:Als Sam zn mening moet geven zal ie waarschijnlijk zeggen:
Sprintex met 60 mm pulley
Water/Methanol
CatCam
550 cc injectoren
1320 mapping
Maar goed, dat denk ik dat Sam je dat zal adviseren om de volgende reden; de Sprintex is een goed ontworpen SC die makkelijk te installeren is, veel boost produceert bij lagere temperaturen en zeker met de 60 mm pulley Boost produceert die resulteert in een vermogenscurve die goed te rijden is als daily e.d. Heel veel vermogen is leuk, maar de opbouw van de curve en de totaalcijfers zeggen je of ie rijdbaar is of niet. Daarom twijfel ik over een turbo-conversion - omdat het denk ik niet rijdbaar is als daily (wat ik dus ook denk van een ver doorgedreven rotrex conversion..) Dan komt er namelijk echt een hele berg meer bij kijken dan alleen die Ritrex kit.. koppelingen, vliegwielen, ophanging (dan is D2 niet goed genoeg meer..), motorsteunen e.d.

Weet je als de GP met die kop van sam draait wat hij moet draaien dan is de keuze snel gemaakt dat laat ik nog even in het midden is latere zorg
burn rubber not your soul


- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
mooie klus dit Frenk, ben benieuwd hoe het allemaal uitpakt. Ik weet wel dat Sam straks mijn R53 ook mag aanpakken
Het enige dat ik echt jammer vind als ik een R53 en R56 met elkaar vergelijk is het koppel. Dat merkte ik ook toen ik met Davy meereed. Mijn JCW had 360Nm en dat voel je behoorlijk duwen als je gas geeft en dat mist de R53. Niet dat 280/290Nm lafjes is hoor! Maar het is jammer dat het koppel niet verder gaat dan eennkleine 300Nm.
Maar goed, dat is nou eenmaal het verschil tussen een compressor en een turbo. Ik denk dat ik er uiteindelijk wel mee kan leven...

Het enige dat ik echt jammer vind als ik een R53 en R56 met elkaar vergelijk is het koppel. Dat merkte ik ook toen ik met Davy meereed. Mijn JCW had 360Nm en dat voel je behoorlijk duwen als je gas geeft en dat mist de R53. Niet dat 280/290Nm lafjes is hoor! Maar het is jammer dat het koppel niet verder gaat dan eennkleine 300Nm.
Maar goed, dat is nou eenmaal het verschil tussen een compressor en een turbo. Ik denk dat ik er uiteindelijk wel mee kan leven...

MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: De glazen stad
Bericht
Sam gaat het nog druk krijgen met al die nieuwe klanten via de club



The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
ja en toch als je dan met mekaar oprijd heb ik al verschillende keren gehad ik met 260nm en bijv r56 300nm lijkt het toch niet van mekaar af te rijden i.v.m je turbo gatmushrop schreef:mooie klus dit Frenk, ben benieuwd hoe het allemaal uitpakt. Ik weet wel dat Sam straks mijn R53 ook mag aanpakken![]()
Het enige dat ik echt jammer vind als ik een R53 en R56 met elkaar vergelijk is het koppel. Dat merkte ik ook toen ik met Davy meereed. Mijn JCW had 360Nm en dat voel je behoorlijk duwen als je gas geeft en dat mist de R53. Niet dat 280/290Nm lafjes is hoor! Maar het is jammer dat het koppel niet verder gaat dan eennkleine 300Nm.
Maar goed, dat is nou eenmaal het verschil tussen een compressor en een turbo. Ik denk dat ik er uiteindelijk wel mee kan leven...
burn rubber not your soul


- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Ik had 360Nm.
Maar goed, dat bleef niet heel...
Het zal met sprinten niet heel veel verschil maken, maar het gaat om de duw in de rug. Het maakt ook niet uit verder, dat is gewoon het verschil tussen turbo en compressor.
Maar ik ben heel benieuwd hoe het straks bij jou uitpakt. Heb je al enig idee waar je ongeveer op uit gaat komen? Ik heb even gemist wat er nu allemaal precies gebeurd..


Het zal met sprinten niet heel veel verschil maken, maar het gaat om de duw in de rug. Het maakt ook niet uit verder, dat is gewoon het verschil tussen turbo en compressor.
Maar ik ben heel benieuwd hoe het straks bij jou uitpakt. Heb je al enig idee waar je ongeveer op uit gaat komen? Ik heb even gemist wat er nu allemaal precies gebeurd..
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
voor nu zonder vervanging van compressor hopen we op zo een 300nm+ en 270pkmushrop schreef:Ik had 360Nm.Maar goed, dat bleef niet heel...
![]()
Het zal met sprinten niet heel veel verschil maken, maar het gaat om de duw in de rug. Het maakt ook niet uit verder, dat is gewoon het verschil tussen turbo en compressor.
Maar ik ben heel benieuwd hoe het straks bij jou uitpakt. Heb je al enig idee waar je ongeveer op uit gaat komen? Ik heb even gemist wat er nu allemaal precies gebeurd..
burn rubber not your soul


- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
cool!

cool!
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
nee! 

MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Onze sponsors