Niels aka Kid Phonk's Mini Cooper S - PROBLEMS!! HELP!! :)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
ndenotter
Mod virus alert!
Mod virus alert!

20 jun 2008, 11:10

De groeten uit een ernstig zonnig Cannes!! :) Zit hier voor mijn werk wegens het jaarlijkse reclame festival. Ben met de Mini, heerlijk lange rit achter de rug maaaarrrrrr.....une problem! ;)

Ben bang dat de auto iets te warm is geworden waardoor het koelreservoir is gescheurd (hoor steeds als de auto even heeft gelopen een sissend geluid). Ben bang dat dit is gaan lekker onder de kap waardoor de stuurbekrachtigingspomp blijft draaien (typische Mini geluid, veranderd als je het stuur draait). Ik hoor deze als de auto uit is steeds draaien. Heb net Ekris al aan de lijn gehad (ook Coen en bedacht dat het slim was om steeds de accu pool los te trekken) en die zijden dat het waarschijnlijk de koelfan was die onder het blok hangt. Ze konden me geen tips geven om hier snel iets op te lossen. Ben bang dat ik op en neer naar de dealer moet hier in La France.

Als jullie nog een idee hebben (een relais wat blijft hangen oid.) zou meer dan welkom zijn!
ndenotter
Mod virus alert!
Mod virus alert!

20 jun 2008, 11:11

...une post de double ;)
Laatst gewijzigd door ndenotter op 20 jun 2008, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
coendek
Stoepsleutelaar

20 jun 2008, 11:15

:s die koelfan doet bijna niks.. is de koelfan voor stuurbekrachtiging.. was bij mijn S ook stuk... no problem...

het sissend geluid is echt iets anders en heeft niks met stuurbekrachtiging te maken...

3problemen denk ik

1stuurbekrachtiging maakt meer herrie... (no prob.. kijk in NL maar)

2Koelreservoir.. ff nieuwe halen bij de dealer.. is een bekend probleem.

3Iets trekt je accu leeg en je denkt zelf stuurbekrachtiging... dit gaat denk ik via een relais... of zekering ofzo.. check dat ff...

oplossing:

1lekker belangrijk.. dit komt in NL wel :wink:

2wat ik al zei.. ff bij de stealer nieuw bakje halen als je zeker weet dat dit het is.... kun je zien aan witte vlekken op je hitteschild onder je reservoir..

3accu pool loshalen en in NL naar kijken of nu eerst alle relais ff loshalen.. klap op geven en terug zetten en zekeringen checken

zoiets zou ik doen denk ik :lol:

coen
ndenotter
Mod virus alert!
Mod virus alert!

24 jun 2008, 13:11

Inmiddels weer terug. Heb een nieuw reservoir liggen wat ik zelf effe monteer. Kan ik meteen onder de auto kruipen en wat onderzoek doen: is het de fan of niet. Stel dat het toch de pomp blijkt, is dit te doen zonder extreme sleutel uren? (ik denk aan bv. een koppeling vervangen.....
ndenotter
Mod virus alert!
Mod virus alert!

12 jul 2008, 20:49

Hehe, vandaag dan eindelijk na een iets te langdurig ziekbed eindelijk kans gezien de pomp te vervangen. Pff wat een klus zeg :). Het is gelukt. Tenminste er hangt netjes in het bracket een nieuwe pomp (de 12v aansluiting was weggesmolten, dus voor de zekerheid ook meteen deze kabel vervangen) maar......hij werkt nog nie. Sowieso is de accu van mijn "S" compleet leeg (na tien minuten laden met de Clio van mijn zus stond ik na twee straatjes met slippende koppeling en 3000 tot 4000 toeren weer stil).

Voor de techheads: kan het zijn dat de pomp het gewoon nog niet doet door de te zwakke accu? Lijkt me sterk maar toch. Morgen maar eens rond bellen voor een accu lader en anders, ach what the heck: laten we gewoon de ANWB bellen :).

Hoop dat hij deze week rijdt, ligt namelijk nog wat spul klaar bij Beek voor me en ik laat meteen mijn zwarte halo-lampen voorzien van Xenon!
ndenotter
Mod virus alert!
Mod virus alert!

13 jul 2008, 16:18

Bummer :evil: , accu bleek inderdaad veel te instabiel en is dus vervangen maar wat bleek! :): de dynamo laadt de accu niet op. Twijfel nu ten zeerste of ik dat wel zelf moet gaan doen, de dynamo vervangen.
ndenotter
Mod virus alert!
Mod virus alert!

01 mar 2009, 21:26

Iemand tips voor me? De laatste tijd (sinds ik naar A'dam verhuist ben gebruik de Mini een stuk minder) lijkt de motor of in noodloop te schieten of nog maar op drie cilinders te lopen. Heb het vermoeden dat er iets met die gevreesde bypass klep kan zijn, bij rustig optrekken met lage toeren is er niets aan de hand maar als je echt lekker gaat trappen klinkt 'ie als een 'brommer'.

Anyone of toch ook eens de bougies checken? Zitten er 30000 km in, direct na de beek (stage2) kuur. Thnx in advance!!

Terug naar “Show your ride”