Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
ITSU028
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG

20 nov 2015, 16:19

Schroefie schreef:haha, goed gezien, oude handdoek er onder en het is een oud grenen eettafel die dat makkelijk kan hebben, hoef niet bang te zijn dat de tafel beschadigd :D . Ze waren al met water schoon gemaakt dus echt vuil waren ze niet. Zo kun je ze makkelijk even polijsten en teer resten en vastzittend vuil verwijderen. Ze blinken weer als de beste en voordat ze er in het voorjaar ondergaan krijgen ze weer een nieuwe wax laag.
Heb je goed voor elkaar, zit ik hier op de stoep te pielen met windkracht 8... :{ :lachuh
(Waarbij de buurman naar buiten komt en je een goede tip geeft: daar heb je toch wasstraten voor.. :s
F56S JCW PRO LCI
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Nederland

21 nov 2015, 13:44

Vandaag bij Ra-Performance mijn lek flexibel deel laten vervangen. Bij aankomst om 09.00 uur eerst even een bakkie pleur en aan de slag. Was wel lachen, toen Rinze de voorkant los had en we de uitlaat aan de voorzijde uit de rubbers hadden viel het flexibele deel zo naar beneden, finaal door gerot aan de achterkant van het flexibele deel richting de middenpijp. Ook aan de rechterzijkant was een lamel al door geroest dus het was nodig zullen we maar zeggen :D . Achteraf was het dus op die punten die op de vorige foto's zwart waren waar het flexibele deel was door geroest. Gelukkig had ik 2 flexibele delen besteld, beide met 3 maten uiteinde 48-55mm, lengtes flexibele deel > 1 van 100mm en 1 van 200mm. Eigenlijk zouden we gaan voor de grootste maar ik had toch het zekere voor het onzekere genomen en ook de kleinere variant mee besteld en dat was maar goed ook want die paste beter en konden we ook beter op maat maken. De andere wordt gewoon retour gestuurd naar WinParts. Het "sportieve geluid" is nu wel weg :lol: maar dit is toch beter, alles weer gas dicht. In de toekomst wil ik toch een keer een Bastuck of Milltek sportuitlaat dus voorlopig weer happy. Rinze nog bedankt dat ik zo snel terecht kon en prima werk geleverd :icon_top:

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

21 nov 2015, 13:47

mooi dat het zo gefixed is want scheelt enorm in de portemonnee tov de originele
Afbeelding
ITSU028
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

21 nov 2015, 13:54

Altijd fijn als je BRG weer in orde is.
Extra 'herrie' kan altijd nog :wink:
F56S JCW PRO LCI
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Nederland

21 nov 2015, 21:13

speedy schreef:mooi dat het zo gefixed is want scheelt enorm in de portemonnee tov de originele Afbeelding
Klopt, plus dit is de originele eerste uitlaat, vanaf de kat nog 1 geheel stuk en van het flexibele stuk naar achteren is alles nog perfect, wat oppervlakkige roest plekjes en alle lasnaden bij de dempers zien er nog prima uit daarom ook besloten om alleen het flexibele deel te vervangen. Toch een sterk uitlaatje want deze is er in november 2006 in de fabriek ondergekomen en heeft al zo'n 220.000 km meegemaakt :icon_top:
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Nederland

21 nov 2015, 21:20

ITSU028 schreef:Altijd fijn als je BRG weer in orde is.
Extra 'herrie' kan altijd nog :wink:
Inderdaad fijn dat alles weer in orde is want mijn vrouw heeft haar pols gebroken en gaat komende maandag uit het gips en ik wordt maandag over een week geopereerd aan mijn rechterschouder dus lig er dan een paar weken uit (zo'n 4 weken lopen met een mitella) dus ik wilde dat de MINI in orde was voordat ik geopereerd zou worden. Daarom was het fijn dat ik zo snel bij RA-performance terecht kon.

Die "herrie" kan inderdaad altijd later nog, alles op z'n tijd. Volgende mod waar ik mee aan de gang ga is spoorverbreders en dan een schroefset.
JimSon
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

27 nov 2015, 18:18

Hele mooie mini zeg!! :shock: precies zoals ik 'm zou willen.

Gr. Jim
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:

27 nov 2015, 23:25

Lekker bezig zo. En waarom zou je alles vervangen als je er zo een super oplossing voor kunt creëren.
Succes met de schouder en de vrouw met de pols.
Afbeelding
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Nederland

28 nov 2015, 00:11

Thx Daniel,

alleen mag mijn vrouw 2 weken langer met het gips lopen, de pols bleek nog niet geheel aan elkaar gegroeid, was ook duidelijk te zien op de X-Ray. Ik heb mijn operatie dus moeten uitstellen want allebei met 1 arm in gips/mitella gaat niet werken want dan mogen we beide geen auto besturen dus 4 januari ben ik pas aan de beurt :D

Thx Jim,

jou forumnaam komt me trouwens bekend voor, rij jij toevallig ook een Vespa en had jij niet die Jaguar groene Vespa LX Touring? Ik ken namelijk iemand die op het VespaLXclub forum ook deze forumnaam heeft, kan natuurlijk iemand anders zijn. Ik hoor het wel,

Gr. Milco
JimSon
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

28 nov 2015, 07:24

Schroefie schreef:Thx Daniel,

alleen mag mijn vrouw 2 weken langer met het gips lopen, de pols bleek nog niet geheel aan elkaar gegroeid, was ook duidelijk te zien op de X-Ray. Ik heb mijn operatie dus moeten uitstellen want allebei met 1 arm in gips/mitella gaat niet werken want dan mogen we beide geen auto besturen dus 4 januari ben ik pas aan de beurt :D

Thx Jim,

jou forumnaam komt me trouwens bekend voor, rij jij toevallig ook een Vespa en had jij niet die Jaguar groene Vespa LX Touring? Ik ken namelijk iemand die op het VespaLXclub forum ook deze forumnaam heeft, kan natuurlijk iemand anders zijn. Ik hoor het wel,

Gr. Milco
Klopt helemaal milco :lol:

Me nieuwe vespa is ook helemaal af. Ff wachten tot 2016 en dan op naam zetten :icon_top:

Wat een mooie mini heb je zeg :-))

Gr. Jim
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Nederland

29 nov 2015, 12:40

Thx Jim,

ik heb naast de MINI nog steeds mijn Vespa LX Touring die ik gisteren naar de dealer heb gebracht omdat mijn complete tandwielen trein achterzijde vervangen moet worden. Ze hadden ongeveer alles vervangen en er is zelfs een monteur van Vespa aan te pas gekomen om de klacht te lokaliseren. Schijnbaar zijn de tandwielen het probleem (begon te gieren boven 40km/uur). Hoef gelukkig alleen de onderdelen te betalen.
Meteen gooien ze mijn winterbandjes/velgen erop, heb dat ondertussen ook al gedaan op de MINI zoals je kunt zien. Door mijn nieuwe MINI liefde ben ik het laatste jaar niet erg actief geweest op het Vespa forum maar heb toevallig vorige week weer eens rond gekeken op het Vespa forum. Ik zal het in de gaten houden vwb je nieuwe aanwinst.

Ik las in de voorstel ronde dat je opzoek bent naar een 1ste generatie BRG MINI. Als je voor de fun gaat zou ik voor een "S-je" gaan. Ik had zelf de noodzaak voor een (afneembare) trekhaak en ben daarom gegaan voor een Cooper, stuk minder snel maar ook aan mijn Cooper beleef ik veel rijplezier :D . Nu bijna 2 jaar lid van de MINI familie en diverse meetings bezocht en "it's a lot of fun". Ik zal als er mooie BRG MINI's voorbij komen je wel tippen :icon_top: Ben je bekend met www.mobile.de, las dat je ook in Duitsland wilde kijken, daar staan genoeg MINI's (ook in BRG) op. Suc6 met je zoektocht.

Afbeelding

Gr. Milco
JimSon
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

29 nov 2015, 22:31

Wow aardige onderhoudsbeurt idd :shock:

Maar mobile.de ben ik nu al helemaal aan het door spitten. Zelf een paar clubman's in me lijst staan.
Voel me net een kind in een snoepwinkel :lol:

Wil eerst de geschikte mini vinden/kopen en daarna pas me corsa verkopen.
En ben bezig met een to-do list voorals ik in duitsland ben zodat ik de stappen dan weet over waar ik de tijdelijke platen kan kopen en wat er allemaal daarvoor nog geregeld moet worden aan papier werk.

Zag dat de bpm invoerkosten echt meevallen :icon_top:
Het liefst heb ik een brg maar vind eigenlijk elke mini wel mooi zolang er een panorama dak in zit
Ben benieuwd

Gr. Jim
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Nederland

29 nov 2015, 22:53

:icon_top: staan inderdaad ook zat andere mooie exemplaren op. Die Clubman's zijn inderdaad ook zeer gaaf en mijn wens voor een volgende MINI is inderdaad ook een Clubman R55 S of JCW :D

Er zijn hier op het forum meer leden die een MINI uit Duitsland hebben gehaald dus als je met vragen zit moet je die even posten.
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 nov 2015, 13:58

Haha owjeej hier gaat t hard met t mini virus.
En laat je niet te gek maken Door al t leuke spul in duitsland. Maar het js zeker de moeite waard om goed te zoeken daar ja.
Afbeelding

Waarom? Omdat het kan, daarom
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Nederland

06 feb 2016, 20:34

Vandaag maar weer eens de auto gewassen, het vrouwtje heeft er de laatste 4 weken in gereden omdat agv de operatie niet mocht/kon autorijden. Hij blinkt weer lekker, moet alleen van binnen nog even schoon gemaakt worden, volgende week wordt 1 zomervelg gerepareerd en als ik weer kan autorijden snel een afspraak maken met Rob (Mushrob) en Roel (GoGarage37) voor het installeren van een COBRA EVO1 schroefset. De eerst volgende mod daarna wordt een custom stuurtje via Cheek-O.

Prettig weekend en voor de carnaval vierders veuuul plezier :bier (eat)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Schroefie op 07 feb 2016, 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Show your ride”