Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton
- Baseman
- Wingman
- Contacteer:
Bericht
Re: Schroefie's R56 Cooper BRG
Idd leuk voor de heb voor jou Richard, maar mooier als de foto die je in je signature hebt staan (want die is egt gaaf), zal ie wel niet zijn 

- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
Vorige week al wat spulletjes binnen gekregen van EKRIS en vandaag ATE remschijven, ATE remblokken, revisiesetje en smeermiddelen.
Volgende week het remgerij voor vervangen, is echt nodig

Volgende week het remgerij voor vervangen, is echt nodig

- Cheek-O
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
Thx,
zelf doen of de dealer zit toch vwb kosten een groot verschil in en dit is iets wat je zelf ook makkelijk kan doen, vooral omdat ik gebruik kan maken van een brug, tools etc van de auto hobby club op de basis. Volgende stap wordt het aankopen en monteren van Goodridge remleidingen en dan meteen de remvloeistof vernieuwen, zit er al weer 2 jaar in.
zelf doen of de dealer zit toch vwb kosten een groot verschil in en dit is iets wat je zelf ook makkelijk kan doen, vooral omdat ik gebruik kan maken van een brug, tools etc van de auto hobby club op de basis. Volgende stap wordt het aankopen en monteren van Goodridge remleidingen en dan meteen de remvloeistof vernieuwen, zit er al weer 2 jaar in.
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Remblokken en schijven vervangen is een leuk klusje. Goed zelf te doen zonder veel problemen.
Was mijn eerste klus ooit aan een auto.. 4,5 jaar terug!
Was mijn eerste klus ooit aan een auto.. 4,5 jaar terug!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
Vanavond op de Auto Hobby Club op de Vliegbasis de remschijven voor, remblokken en sensor vervangen. Viel eigenlijk reuze mee, alle bouten gingen makkelijk los op 1 na, de torx bout die de remschijf op zijn plek houdt linksvoor. Maar met een beetje gepast geweld deze ook los gekregen. Meteen alle bouten van de rem ankerplaat en rem zadelhuis (remklauw) vervangen door nieuwe exemplaren. De remmen ankerplaat goed gereinigd met een staalborstel en de remklauwen goed schoon gemaakt. De zuigers met special tool terug gedraaid en eerst wat remvloeistof verwijderd, zat toch teveel in. Ook het gedeelte waar de schijf op gemonteerd wordt goed schoongemaakt en weer mooi glad gemaakt. Hierna alles weer gemonteerd, daar waar nodig wat grease gesmeerd onder de metalen beugeltjes die de blokken op zijn plaats houden en aan de uiteinden van de blokken waar ze in de nokjes vallen. Al met al viel het voor de eerste keer best mee en met hulp van 2 collega's die graag wilden helpen na 2 uurtjes alles aan de voorzijde nieuw. Nog even een testritje gedaan en geen trillingen bij het rijden/remmen dus alles werkt weer prima. Volgende stap wordt goodridge remleidingen en meteen de remvloeistof verversen, zit er weer 2 jaar in.
Hiernaast heb ik een probleempje met de uitlaat. Onder mijn MINI zit nog de eerste uitlaat af fabriek dus nu 9 jaar oud. Nu heb je het uitlaatspruitstuk met de katalysator die via een bocht naar beneden loopt en waar de uitlaat via een flexibel stuk naar achteren loopt. Zoals wij hebben kunnen constateren lijkt het erop dat hij lekt op het punt waar de flexibele gevlochten tussenstuk overgaat naar de pijp die naar de middendemper loopt. Dit flexibele stuk zit dus aan die zijde vast aan de rest van de uitlaat wat vanaf fabriek nog uit 1 stuk is dus inclusief middendemper en einddemper. De voorzijde zit met een klem vast aan het spruitstuk met katalysator. Nu ziet de uitlaat er nog prima uit en als de motor stationair draait lekt hij ook niet. Als je de uitlaat achter het flexibele stuk om laag trekt dan hoor je en voel je dat ie daar wat lekt. Je merkt dat ook als je dus wegrijdt en wat extra gas geeft, door het het bewegen van het blok gaat de uitlaat op dat punt dus iets lekken. Mijn vraag aan jullie is, hoe zou ik dat simpel kunnen oplossen want de uitlaat is nog te goed om meteen helemaal te vervangen? Daar misschien een beugel plaatsen of iets dergelijks, iemand dit al eens bij de hand gehad? De complete uitlaat (na katalysator) vervangen kan altijd nog en dan gooi ik er liever meteen een Bastuck of Milltek onder, voor nu even een simpele oplossing.
Iemand ideeën hoe ik dit simpel kan oplossen, ik hoor het graag. Ik probeer donderdag even een foto te maken, vanavond helemaal vergeten om te doen.
Gr. Milco
Hiernaast heb ik een probleempje met de uitlaat. Onder mijn MINI zit nog de eerste uitlaat af fabriek dus nu 9 jaar oud. Nu heb je het uitlaatspruitstuk met de katalysator die via een bocht naar beneden loopt en waar de uitlaat via een flexibel stuk naar achteren loopt. Zoals wij hebben kunnen constateren lijkt het erop dat hij lekt op het punt waar de flexibele gevlochten tussenstuk overgaat naar de pijp die naar de middendemper loopt. Dit flexibele stuk zit dus aan die zijde vast aan de rest van de uitlaat wat vanaf fabriek nog uit 1 stuk is dus inclusief middendemper en einddemper. De voorzijde zit met een klem vast aan het spruitstuk met katalysator. Nu ziet de uitlaat er nog prima uit en als de motor stationair draait lekt hij ook niet. Als je de uitlaat achter het flexibele stuk om laag trekt dan hoor je en voel je dat ie daar wat lekt. Je merkt dat ook als je dus wegrijdt en wat extra gas geeft, door het het bewegen van het blok gaat de uitlaat op dat punt dus iets lekken. Mijn vraag aan jullie is, hoe zou ik dat simpel kunnen oplossen want de uitlaat is nog te goed om meteen helemaal te vervangen? Daar misschien een beugel plaatsen of iets dergelijks, iemand dit al eens bij de hand gehad? De complete uitlaat (na katalysator) vervangen kan altijd nog en dan gooi ik er liever meteen een Bastuck of Milltek onder, voor nu even een simpele oplossing.
Iemand ideeën hoe ik dit simpel kan oplossen, ik hoor het graag. Ik probeer donderdag even een foto te maken, vanavond helemaal vergeten om te doen.
Gr. Milco
- Baseman
- Wingman
- Contacteer:
Bericht
Mooi dat de remmerij weer helemaal op orde is Milco.
Kan me voorstellen dat je bij een iets sportiever geluid niet aan een lekkende uitlaat denkt en je jezelf daar dus ook aan stoort.
Er zijn hier genoeg creatieve geesten die daar misschien wel een oplossing voor hebben, maar ik kan (hoe graag ik ook zou willen), je daar niet mee verder helpen, sorry
Hoop dat er zich snel een oplossing aandient
Kan me voorstellen dat je bij een iets sportiever geluid niet aan een lekkende uitlaat denkt en je jezelf daar dus ook aan stoort.
Er zijn hier genoeg creatieve geesten die daar misschien wel een oplossing voor hebben, maar ik kan (hoe graag ik ook zou willen), je daar niet mee verder helpen, sorry

Hoop dat er zich snel een oplossing aandient

- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Milco, lekt ie binnen het stalen gevlocht deel of erna ? Je kunt die gevlochten stukken los kopen hetgeen wellicht goedkoper is dan een uitlaatdeel.
Ik wilde de voordemper er tussenuit halen en dacht gewoon even het eerste deel vd uitlaat los te kopen om aan te passen maar dat stuk kost iets van 400,- dus heb dat maar even gelaten.
Ik wilde de voordemper er tussenuit halen en dacht gewoon even het eerste deel vd uitlaat los te kopen om aan te passen maar dat stuk kost iets van 400,- dus heb dat maar even gelaten.
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
Che, hij lekt precies op de overgang van het flexibele deel naar de pijp die naar de midden demper loopt dus in principe binnen het staal gevlochten deel waarin dus die flexibele pijp loopt waar een lek in zit. Nu heb ik ook even gekeken of ik het flexibele deel los kan aanschaffen met daarachter nog een stuk pijp of zo alleen het voorste gedeelte te vervangen. Helaas is er niet zo'n stuk met de juiste flens aan de voorzijde te koop. Ik had er wel 1 gevonden van Bastuck (rvs) maar daar koste dat stukje 220€, belachelijke prijs voor zo'n stukje aangezien ik bij Staadegraad een complete uitlaat van voor tot achter inclusief midden en einddemper met korting voor 250€ kan aanschaffen. Ik kijk nog even verder anders gooi ik er voor dit bedrag een nieuwe op.
Het flexibele stuk

Op de foto hieronder zie je aan de bovenzijde op de foto een iets donkere verkleuring, daar lekt ie aan de binnenzijde

indien iemand nog suggesties/tips heeft dan hoor ik het graag, anders voor 250€ een nieuwe (Bosal)
Het flexibele stuk

Op de foto hieronder zie je aan de bovenzijde op de foto een iets donkere verkleuring, daar lekt ie aan de binnenzijde

indien iemand nog suggesties/tips heeft dan hoor ik het graag, anders voor 250€ een nieuwe (Bosal)
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Denk dat er bijna niets anders opzit dan het complete deel vervangen of even naar zo'n uitlaat aanpasser goeroe gaan die weten er wel raad mee.
Wat is de buitendiameter van je pijp want wellicht kan ik het stuk na het gevlochten tot aan de achterdemper gebruiken waardoor je je wat kosten bespaart. Weet echter niet hoe dit bij jou wagen lopt tov een S. Heb je foto's vd rest vd uitlaatlijn ?
Wat is de buitendiameter van je pijp want wellicht kan ik het stuk na het gevlochten tot aan de achterdemper gebruiken waardoor je je wat kosten bespaart. Weet echter niet hoe dit bij jou wagen lopt tov een S. Heb je foto's vd rest vd uitlaatlijn ?
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
Ik zal even wat foto's posten die ik gemaakt had. Diameter moet ik echt even dan op gaan meten.
Foto's:

Foto's:

- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Hmm ... als de diameter 55mm is kan ik er denk ik wel iets mee. Bij loopt ie achter het subframe omhoog (BMW motor) en daar moet ik hem op het flexibel deel lassen. Ik wil mijn huidige uitlaat liever niet verder aanpassen want als ik om welke reden dan ook terug naar origineel moet en het lukt niet dan mag ik meteen 400,- neertellen.
Hou me maar even op de hoogte.
Ps1 bij uitlaat discounter kost jouw voorstuk+pot 143,-
Ps2 flexibele delen
Ps3 Pijpverbinders ... de originele van BMW is duurder (30,-)maar wel beter. Lassen kan ook.
Hou me maar even op de hoogte.
Ps1 bij uitlaat discounter kost jouw voorstuk+pot 143,-
Ps2 flexibele delen
Ps3 Pijpverbinders ... de originele van BMW is duurder (30,-)maar wel beter. Lassen kan ook.
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
Vandaag het wintersetje. R94 - 16 inch velgen gemonteerd. Gelijk het zomersetje schoongemaakt en in de was gezet. Zaterdag even naar Rinze van RA Performance om een nieuw flexibel stuk aan de uitlaat te laten monteren. Dan alleen nog nieuwe ruitenwissers en ruitenwissecrvloeistof en hij is weer klaar voor de winter

- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
haha, goed gezien, oude handdoek er onder en het is een oud grenen eettafel die dat makkelijk kan hebben, hoef niet bang te zijn dat de tafel beschadigd
. Ze waren al met water schoon gemaakt dus echt vuil waren ze niet. Zo kun je ze makkelijk even polijsten en teer resten en vastzittend vuil verwijderen. Ze blinken weer als de beste en voordat ze er in het voorjaar ondergaan krijgen ze weer een nieuwe wax laag.

Onze sponsors