Kamiel z'n Dark silveren Cooper S(R53)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
kamiel
Be Mini
Be Mini

20 dec 2008, 21:57

He he, zondag 28 december dus.

Ik kreeg van de verkoper nog het advies om het veerpootlager te vervangen omdat ik dan toch de ophanging uit elkaar heb liggen.

Dis is wat hij schreef:

Hoi Kamiel,

Ik weet niet precies hoe lang veerpootlagers mee zouden moeten gaan, hangt ook een beetje af van het soort gebruik van de auto. (veel snelweg of juist meer stad / slechtere wegen)
Het is nr 1 in de tekening http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=10
en aan de achterkant nr10
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=45

Het veerpootlager wordt boven de veerschotel op de schokdemper gemonteerd. Als veren en dempers worden gedemonteerd is het geen extra moeite om de veerpootlagers te vervangen, dus soms wordt dat dan gelijk meegenomen.

Een veerpootlager bestaat uit een grote rubberen ring en een kogellager, samen vormt het een geheel. Het kogellager kan speling gaan vertonen / zwaar gaan lopen en het rubber kan scheuren.

Volgens mij valt het met de kosten wel mee, dus het kan het overwegen waard zijn om ze voortijdig te vervangen.
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

20 dec 2008, 22:07

No problemo, als jij het koopt kan het vervangen worden.
Heb overigens toestemming vd directie voor de ast set !!!

Om een hoop troep etc te besparen kun je het beste 1 dag tevoren even je wielkasten schoonspuiten en bij voorkeur alle moeren alvast flink inspuiten met WD40. Met name aan de voorzijde maar daarvoor moet je even de wielen verwijderen.
Nadeel van zondag sleutelen is wel dat wanneer er iets ontbreekt of afbreekt dan kun je niets meer !!!
Maja...mischien dat mijn complete set dan al gewisseld is dus dan hebben we een backup en je kunt nog altijd de Astra mee naar huis nemen he ....... hahahahahaha.
kamiel
Be Mini
Be Mini

20 dec 2008, 22:42

Fijne directie bij jou thuis!! :mrgreen: was het bij mij maar zo :wink:

Ik ben eens benieuwd hoe de schroefset bij jou gaat bevallen!! en of de montage goed gaat lukken, is jou coop een beetje het proefdier :D

Ik ga maandag gelijk even langs de bmw dealer voor het bestellen van de lagers, ik hoop dan dat deze nog voor de kerst binnen zijn?, anders komt de sleuteldag op zondag 28 dec in gevaar :evil: :evil:

Affin ik houd je op de hoogte!
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

20 dec 2008, 22:44

kamiel schreef:Fijne derectie bij jou thuis!! :mrgreen: was het bij mij maar zo :wink:

Ik ben eens benieuwd hoe de schroefset bij jou gaat bevallen!! en of de montage goed gaat lukken, is jou coop een beetje het proefdier :D

Ik ga maandag gelijk even langs de bmw dealer voor het bestellen van de lagers, ik hoop dan dat deze nog voor de kerst geleverd kunne worden, anders komt de sleuteldag op zondag 28 dec in gevaar :evil: :evil:

Affin ik houd je op de hoogte!
Komt ook alleen maar omdat ik haar ouders vandaag een hoop geld heb bespaard bij de aanschaf van een Opel Agila, hahaha...ouwe lullenbak.
Montage vd AST is 10 x sneller dan die van jou omdat het een complete poot is dus ik hoef die lagers etc waar jij het over hebt ook niet te vervangen.

komt je vrouw, vriendin ook mee?
ps heb je een mail gestuurd !
kamiel
Be Mini
Be Mini

20 dec 2008, 22:49

nee fabienne, mijn vriendin is dan met vriendinnen aan de belgische kust, dus ik heb het rijk voor mij alleen, fijn een dagje sleutelen.

Jammer dat ik zaterdag moet werken, anders kon ik misschien jou helpen met je schroefset?
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

21 dec 2008, 09:24

kamiel schreef:nee fabienne, mijn vriendin is dan met vriendinnen aan de belgische kust, dus ik heb het rijk voor mij alleen, fijn een dagje sleutelen.

Jammer dat ik zaterdag moet werken, anders kon ik misschien jou helpen met je schroefset?
aan de kust ? ..... lekker met dit weer..... :lol: :wink:
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

22 dec 2008, 22:08

Kamiel, ben je al bij de dealert geweest voor die "Domlagers" ? als ze niet te duur zijn kan ik ze voor de zekerheid wellicht ook beter vervangen.
kamiel
Be Mini
Be Mini

24 dec 2008, 00:07

nee, ik heb nog geen lagers gekocht, ik denk dat we de "oude" toch gewoon kunnen overzetten.
Het was ook denk ik niet gelukt voor zondag, de leveranciers van bmw zullen welniet werken tussen de kerst. misschien als het echt nodig is kan ik later zelf opnieuw omzetten.

heb jij je schroefset al gekocht?
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

24 dec 2008, 07:53

kamiel schreef: heb jij je schroefset al gekocht?
ik hoop dat dat vandaag nog gaat lukken dan kan ik mijn tijd met kerst tenminste nuttig vullen.
Bedankt voor je pm, heb geantwoord, zou er zeer mee geholpen zijn.
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

28 dec 2008, 08:58

Heerlijke dag om een Mini te verlagen...... :lol: :wink:
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 dec 2008, 13:00

Beetje koud, maar iig wel mooi droog met een zonnetje :wink:

Wel foto's maken hè. :D
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

28 dec 2008, 17:19

We hebben heerlijk gesleuteld vandaag in het zonnetje en alles is goed gegaan. Bas en Kamiel zijn nu op weg naar huis dus Bas zal straks wel wat foto's online zetten. Ut was kei gezwellig mannen !!!!
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

28 dec 2008, 22:34

Hee Kamiel ... je bent toch wel veilig thuisgekomen he !!!

Fotootje made by Bas. Wie heeft nu de hoogste :lol: :wink:

Afbeelding
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"

28 dec 2008, 22:37

Heb de foto;s even bekeken maar jullie hebben deze maar mooie zondag nuttig gebruik zag ik 8) ziet er zeer netjes uit 8) dik

Greetz BigD
the F56 story of Brenda
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

28 dec 2008, 22:38

BigD schreef:Heb de foto;s even bekeken maar jullie hebben deze maar mooie zondag nuttig gebruik zag ik 8) zit er zeer netjes uit 8) dik

Greetz BigD
Huh ? dacht dat Bas die op een afgesloten deel had staan ??

Terug naar “Show your ride”