Peter's Cooper S...laatste keer..:-(

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

06 jan 2010, 21:18

MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

06 jan 2010, 21:55

GreyCooperS schreef:haha...right! Dan bij Klaas maar voor 85,- er één in laten zetten :lol:

maar...eerst uitzoeken of de klep zelf, of de BOV defect is :?

Ik ga de pssjj wel missen hoor...waarom wil je die van jou kwijt dan?
Dat zeg ik...85,- :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8534
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

06 jan 2010, 23:04

GreyCooperS schreef:Probleem is dat de auto het zonder goed doet en met gaat stotteren. Kan echter ook aan de klep van de auto zelf liggen.
Wat voor klep bedoel je hier, Peter?


Overigens, als klaas tegen je zegt dat de BOV kapot is, en je krijgt garantie bij hem, waarom zou je dan nog gaan testrijden zonder BOV?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

06 jan 2010, 23:16

Het gaat om de klep die de bov aanstuurd blijkbaar. Die kan defect zijn, maar is blijkbaar niet te zien zo 123... Als die stuk is ( en dat merken we door zonder bov te rijden en kijken of het probleem terugkomt) valt dat onder de mini garantie. Als het probleem wegblijft en terugkomt bij plaatsen bov is die laatste stuk. Dan komt er een nieuwe bov onder garantie van beek...
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8534
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

06 jan 2010, 23:33

"Dump valve" toch?
Die de overdruk in de turbo bij gas los doet wegvloeien naar de atmosfeer, en dus nu naar de BOV.


** wil het gewoon snappen ** :wink:
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Ingelmunster
Berichten: 14169
Lid geworden op: 12 apr 2006, 21:20

07 jan 2010, 08:50

Precies :wink:, bov heeft dus eigenlijk weinig effect buiten het psssst geluid ... Spijtig dat het zo luid gaat dat ge-pssst. Ik wil wel die turbo horen fluiten maar wel er geen thee-kan van maken ...
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

07 jan 2010, 08:53

Ik zou een nieuwe kopen 8) want ik vind het wel zoooo vet dat psssstttt!
ducks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Nootdorp
Berichten: 1777
Lid geworden op: 01 mei 2008, 22:30

07 jan 2010, 11:04

Nut heeft het wel degelijk. De bov laat de overdruk vrij zodat de turbo niet stalled als je het gas los laat. Normaal wordt bij de mini de overdruk weer terug je inlaat kanaal in gepropt. Ook niet ideaal. Maar de gemiddelde consument schijnt het vervelend te vinden dat gepsssst ;)
[align=center]
Afbeelding
Ducks
flickr
[/align]
smetje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gent
Berichten: 2602
Lid geworden op: 21 aug 2007, 19:50

07 jan 2010, 11:10

die luchtfilter van alta geeft wel degelijk een pssst geluid, weet ik uit ervaring.
jurgen zit nu met de filter die ik had dacht ik
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

07 jan 2010, 11:41

ducks schreef:Nut heeft het wel degelijk. De bov laat de overdruk vrij zodat de turbo niet stalled als je het gas los laat. Normaal wordt bij de mini de overdruk weer terug je inlaat kanaal in gepropt. Ook niet ideaal. Maar de gemiddelde consument schijnt het vervelend te vinden dat gepsssst ;)
precies... turbo blijft wat draaien waardoor hij weer sneller op druk is en het is beter voor je turbo omdat hij niet steeds stalled en daarna weer moet gaan spoolen :D

8)

Coen
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 3151
Lid geworden op: 01 feb 2007, 16:11

07 jan 2010, 11:48

Klinkt ook een beetje als een stukje slijtage preventie?
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

07 jan 2010, 11:49

indeed... in theorie wel.. of je er wat van merkt is een tweede... :lol:
Bsim67
Be Mini
Be Mini
Locatie: Tilburg
Berichten: 608
Lid geworden op: 11 jul 2006, 12:09

07 jan 2010, 12:28

Idd minder slijtage. Door het afvloeien van de overtollige druk bij de gesloten gasklep (gas loslaten, overschakelen) blijft de turbo op toeren. Anders krijgt de turbo (compressor gedeelte) ineens een hoop tegendruk en remt het schoepenwiel zeer sterk af (Blaas maar eens krachtig uit en stop dan maar ineens een tennisbal in je giechel...). Waar de druk naar toe gaat is niet zo belangrijk. Het efficientste is de druk in het inlaattraject van de turbo (waar de lucht wordt aangezogen) te laten terugvloeien... Blijft ie nog beter op toeren.... Maar het PSSST geluid is toch leuker IMO....
Compressed air is GREAT!!
Jean-Pierre
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Roosendaal
Berichten: 1612
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:58

07 jan 2010, 12:30

We hebben laatst contact gehad over het geplof en gestotter! Ik heb er zelf ook aardig last van. Vooral toen ik die luchtfilter mod had :wink: Nu heb ik de luchtfilterhuis vervangen en nu is het al vele malen minder. Heb ook eens 2 tanken op V-power gereden en was het nog minder.
Heb ook eens 1 dag de BOV eraf gehad en was het helemaal weg! Het gekke is als je de bov dan weer terug zet duurt het pas weer een paar dagen voordat het geplof terug komt.

Maar ik wil gewoon niet zonder rijden! :evil: Dan vindt ik het gewoon echt saai :shock: ALTA heeft toch ook een BOV(laatst het topic van maaij door zitten spitten) alleen die sluit je ergens anders aan is die mis beter? :wink: Vraagje voor beek.

Laat even weten hoe het afloopt kan ik zelf ook mis toepassen :wink:
:roll:
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

07 jan 2010, 12:36

ja die van alta sluit je aan op je inlaat spruitstuk... zoals het EIGENLIJK hoort :D

Terug naar “Show your ride”