85 bij Beek...
http://www.minispeed.nl/product.php?id=132&cat=36
Peter's Cooper S...laatste keer..:-(
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Bericht
Dat zeg ik...85,-GreyCooperS schreef:haha...right! Dan bij Klaas maar voor 85,- er één in laten zetten![]()
maar...eerst uitzoeken of de klep zelf, of de BOV defect is![]()
Ik ga de pssjj wel missen hoor...waarom wil je die van jou kwijt dan?

- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Overigens, als klaas tegen je zegt dat de BOV kapot is, en je krijgt garantie bij hem, waarom zou je dan nog gaan testrijden zonder BOV?
Wat voor klep bedoel je hier, Peter?GreyCooperS schreef:Probleem is dat de auto het zonder goed doet en met gaat stotteren. Kan echter ook aan de klep van de auto zelf liggen.
Overigens, als klaas tegen je zegt dat de BOV kapot is, en je krijgt garantie bij hem, waarom zou je dan nog gaan testrijden zonder BOV?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Bericht
Het gaat om de klep die de bov aanstuurd blijkbaar. Die kan defect zijn, maar is blijkbaar niet te zien zo 123... Als die stuk is ( en dat merken we door zonder bov te rijden en kijken of het probleem terugkomt) valt dat onder de mini garantie. Als het probleem wegblijft en terugkomt bij plaatsen bov is die laatste stuk. Dan komt er een nieuwe bov onder garantie van beek...
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
"Dump valve" toch?
Die de overdruk in de turbo bij gas los doet wegvloeien naar de atmosfeer, en dus nu naar de BOV.
** wil het gewoon snappen **
Die de overdruk in de turbo bij gas los doet wegvloeien naar de atmosfeer, en dus nu naar de BOV.
** wil het gewoon snappen **

Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- ducks
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Nootdorp
Bericht
Nut heeft het wel degelijk. De bov laat de overdruk vrij zodat de turbo niet stalled als je het gas los laat. Normaal wordt bij de mini de overdruk weer terug je inlaat kanaal in gepropt. Ook niet ideaal. Maar de gemiddelde consument schijnt het vervelend te vinden dat gepsssst 

- coendek
- Stoepsleutelaar
Bericht


Coen
precies... turbo blijft wat draaien waardoor hij weer sneller op druk is en het is beter voor je turbo omdat hij niet steeds stalled en daarna weer moet gaan spoolenducks schreef:Nut heeft het wel degelijk. De bov laat de overdruk vrij zodat de turbo niet stalled als je het gas los laat. Normaal wordt bij de mini de overdruk weer terug je inlaat kanaal in gepropt. Ook niet ideaal. Maar de gemiddelde consument schijnt het vervelend te vinden dat gepsssst


Coen
- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede
- Bsim67
- Be Mini
- Locatie: Tilburg
Bericht
Idd minder slijtage. Door het afvloeien van de overtollige druk bij de gesloten gasklep (gas loslaten, overschakelen) blijft de turbo op toeren. Anders krijgt de turbo (compressor gedeelte) ineens een hoop tegendruk en remt het schoepenwiel zeer sterk af (Blaas maar eens krachtig uit en stop dan maar ineens een tennisbal in je giechel...). Waar de druk naar toe gaat is niet zo belangrijk. Het efficientste is de druk in het inlaattraject van de turbo (waar de lucht wordt aangezogen) te laten terugvloeien... Blijft ie nog beter op toeren.... Maar het PSSST geluid is toch leuker IMO....
Compressed air is GREAT!!
- Jean-Pierre
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Roosendaal
Bericht
We hebben laatst contact gehad over het geplof en gestotter! Ik heb er zelf ook aardig last van. Vooral toen ik die luchtfilter mod had
Nu heb ik de luchtfilterhuis vervangen en nu is het al vele malen minder. Heb ook eens 2 tanken op V-power gereden en was het nog minder.
Heb ook eens 1 dag de BOV eraf gehad en was het helemaal weg! Het gekke is als je de bov dan weer terug zet duurt het pas weer een paar dagen voordat het geplof terug komt.
Maar ik wil gewoon niet zonder rijden!
Dan vindt ik het gewoon echt saai
ALTA heeft toch ook een BOV(laatst het topic van maaij door zitten spitten) alleen die sluit je ergens anders aan is die mis beter?
Vraagje voor beek.
Laat even weten hoe het afloopt kan ik zelf ook mis toepassen


Heb ook eens 1 dag de BOV eraf gehad en was het helemaal weg! Het gekke is als je de bov dan weer terug zet duurt het pas weer een paar dagen voordat het geplof terug komt.
Maar ik wil gewoon niet zonder rijden!



Laat even weten hoe het afloopt kan ik zelf ook mis toepassen


Onze sponsors