Martin's R53 Works: Deukvrij!

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
wall-e
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 aug 2010, 18:07

Zier er goed uit Martin die zwarte accenten (en de oriciririrciaaari's :mrgreen: ). T streepje weet ik zo net nog niet, maar ieder zijn ding toch :wink:

:| Das wel knap #$!$ van die wielbout zeg...ik draai ze altijd zelf goed vast (en check dit na de 1ste rit) maar als ik dit zo lees wordt het tijd om een momentsleutel te regelen denk ik..suc6
Afbeelding
R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
MartinG
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

22 aug 2010, 18:23

Ja eindelijk die scoops met de moeilijke naam :P

Precies ja, ieder ze smaak, anders wordt de wereld ook zo saai als iedereen de zelfde smaak heeft :wink:

En ja ik draai ze zelf ook altijd met de hand vast, gewoon met de standaard sleutel die bij de auto zit, en na de 1e rit nog een keer. En daar nooit problemen mee, precies goed vast.. Met de vorige auto ook nooit problemen zo mee gehad.

Maar ze zijn dit keer met een luchtdruk sleutel vast gedraaid...
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 aug 2010, 22:36

Nieuwe mods staan wel goed, die streep staat vooral op de achterkant erg dik 8)
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 aug 2010, 21:39

Dat te vast vastzetten bij Beek met de luchtdruksleutel klopt wel, dit heb ik de een na vorige keer ook gehad namelijk...

Ik zet de bouten zelf altijd op 130 Nm vast, en als ik ze losdraai (doe ik ook met de momentsleutel) zet ik deze altijd op 150 oid, dan kan ik ze losdraaien zonder dat de momentsleutel klikt.

Maar toen ik die keer dus bij Beek geweest ben, moest ik de bouten met de momentsleutel op 200Nm (max) losdraaien, en nog klikte deze en het klonk echt niet goed.
Dus heb ze met een andere sleutel met fors geweld los moeten halen, veel te strak!!!

Dus heb het de laaste keer ook tegen Pieter gezegd of hij ze de volgende keer gewoon niet zo extreem vast kan bouten met de luchtsleutel.
Succes ermee man.
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
MartinG
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

23 aug 2010, 22:22

Dus toch. Ik ga er ook op letten volgende keer bij Beek als ze ooit weer mijn wielen er af halen.

Ik ga morgen dus langs de garage, moet goed komen!

Ondertussen nu ook van Maurice een next gen stuurt gekocht, staat net even netter dan mijn huidige!
GreyCooperS
Forum Junky

24 aug 2010, 08:25

MartinG schreef:
Trouwens heeft iemand nog een goed idee voor de deurhendels, deze wil ik ook nog zwart hebben namelijk
Ik heb de mijne (en dus die van Rob) gekocht via deze site

Houdt wel rekening met een mogelijk lange levertijd, daar ze deze op bestelling laten maken...
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 aug 2010, 12:24

da's toch iets om op te letten bij Beek. Bij mij is het nog nooit gebeurt (ik ben er altijd bij), maar wielbouten zo vast zetten is natuurlijk niet goed.

Trouwens, gave mod's weer Martin! Striping moet ik in het echt zien om een oordeel te geven. Stuurtje is 8)

Ga je eigenlijk nog aan een schroefset?..... :D
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
MartinG
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

24 aug 2010, 14:29

Mini staat nu bij de garage dus even afwachten nu :?

En Ja ik ga binnenkort eens mooie foto's maken want de striping komt niet echt mooi uit zo met deze simpele foto's.

En die schroefset, kans is erg klein ivm de garage bij mij werk waar ik nu als schuin over de ingang moet :P
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 aug 2010, 15:22

mushrop schreef:da's toch iets om op te letten bij Beek. Bij mij is het nog nooit gebeurt (ik ben er altijd bij), maar wielbouten zo vast zetten is natuurlijk niet goed.

Trouwens, gave mod's weer Martin! Striping moet ik in het echt zien om een oordeel te geven. Stuurtje is 8)

Ga je eigenlijk nog aan een schroefset?..... :D
Ik was er destijds ook bij, maar het gaat gewoon zo snel met die luchtsleutels.
Het was niet zo dat hij 10 minuten per bout zat te hameren ofzo... en zoals al eerder vermeld door anderen, daarna werden de bouten nog netjes nagekeken met de momentsleutel - maar die klikte gelijk natuurlijk :P
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 aug 2010, 17:12

en is ie al los?? :wink:
MartinG
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

24 aug 2010, 17:50

Nope, auto moet een nachtje blijven, ze waren er ook nog niet heel lang mee bezig ivm drukte vandaag, dus ze gaan er morgen verder mee aan de gang.

Wel erg jammer dat ik hem niet vandaag terug heb.maarja bout moet er toch uit uiteindelijk.
cooperbol
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 aug 2010, 18:46

Sterkte, hoop dat het morgen dan wel goed komt. :oops: :cry: :|
MartinG
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

25 aug 2010, 17:52

Zo de mini is weer terug thuis! helemaal blij na 3 dagen in een 100pk opel astra te rijden, haha

Ze hebben de netjes uit kunnen boren gelukkig!
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 aug 2010, 18:10

Goed nieuws! 8)
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 aug 2010, 03:29

da's idd goed nieuws Martin!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”