Versnellingsbak gesneuveld
- Jochen
- One wheel wonder
Bericht
Onze cooper-bak is eind juni na +-100000 ook beginnen haperen en moest vervangen worden (ratelen etc ...). We rijden ook met een van de eerste Coopers (nov 2001) en begrepen van de dealer het volgende:
Hij rijd sinds het vervangen van de bak weer als een tiet
- nieuwe bak gemonteerd (=2 jaar garantie)
het gaat inderdaad om de oude bak, maar dan wel met een aantal updates t.o.v. de eerste generatie oude bakken die in de eerste Coopers zaten
Hij rijd sinds het vervangen van de bak weer als een tiet

- Sepp
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht

"We've got a thing that's called...MINI love"
Ik heb een Cooper uit 2002 met inmiddels 117.000 km op de teller en nog steeds niet het bekende bakprobleem gelukkig. Ik hoop ook dat dit nooit zal gebeuren, maar maak me daarover geen illusies. Het gebeurt zo vaak, dat ik ook wel een keer aan de beurt zal zijn. Als het niet zo duur zou zijn maakte niemand zich er druk over, maar het is helaas wel duur.

"We've got a thing that's called...MINI love"
- valentijn
- Mod virus alert!
Bericht
oei ik zit met de zelfde problemen.
Mijn auto staat reeds 3 weken bij een BOVAG garage waar ik de auto gekocht heb.
8 dagen voordat mijn garantie is verlopen is het fout gegaan met de versnellingsbak.
Vandaag door garage gebeld met de vraag (hihi) als ik via dit forum een Pignon-kroonwiel kan vinden zodat ze de auto kunnen repareren.
Dit wordt gewoon met de minuut gekker.
Jazeker>>>>> tegenwoordig moet je zelf de onderdelen zoeken om je auto te laten repareren.
we wachten met spanning af
Frank

Mijn auto staat reeds 3 weken bij een BOVAG garage waar ik de auto gekocht heb.
8 dagen voordat mijn garantie is verlopen is het fout gegaan met de versnellingsbak.
Vandaag door garage gebeld met de vraag (hihi) als ik via dit forum een Pignon-kroonwiel kan vinden zodat ze de auto kunnen repareren.
Dit wordt gewoon met de minuut gekker.
Jazeker>>>>> tegenwoordig moet je zelf de onderdelen zoeken om je auto te laten repareren.
we wachten met spanning af
Frank

mijn mini is maxi
- Jenkins
- Volledig MINI minded!
Bericht
Lees dit maar eens; Onder de foto van het pignon en kroonwiel, 2e alinea:
[web]http://ds-vitesse.com/index.php?main_pa ... 2c5035db29[/web]
Niet serieus op in gaan.valentijn schreef:Vandaag door garage gebeld met de vraag (hihi) als ik via dit forum een Pignon-kroonwiel kan vinden zodat ze de auto kunnen repareren.
Lees dit maar eens; Onder de foto van het pignon en kroonwiel, 2e alinea:
[web]http://ds-vitesse.com/index.php?main_pa ... 2c5035db29[/web]

- Knuckles
- Mod virus alert!
Bericht
de mijne had het begeven met 97k op de teller. Had gelukkig nog BOVAG garantie en is dus onder garantie gereparareerd. Het nare was alleen wel dat dit precies in de zomervakantie gebeurde en er nergens aan onderdelen te komen was. Mijn auto heeft uiteindelijk 6 weken bij de garage gestaan
voor een stel baklagers 

Al is je auto nog snel!! Tis geen MINI...
- valentijn
- Mod virus alert!
Bericht
vandaag kreeg ik 2 opties aangeboden door de garage
optie 1>>>>gereviseerde versnellingsbak
optie 2>>>>versnellingsbak van een mini uit 2006 (bijbetaling 500,00)
Na navraag bij van Laarhoven heb ik besloten om de versnellingsbak te pakken welke gereviseerd is, want een gereviseerde bak is in principe "nieuw".
Buiten dat een bak van een jaar oud mogelijk niet eens past (aandrijfassen enz) weet ik niet wat er met deze bak allemaal gebeurd is?????
Dus ik hoop dat ik de goede beslissing genomen heb
optie 1>>>>gereviseerde versnellingsbak
optie 2>>>>versnellingsbak van een mini uit 2006 (bijbetaling 500,00)
Na navraag bij van Laarhoven heb ik besloten om de versnellingsbak te pakken welke gereviseerd is, want een gereviseerde bak is in principe "nieuw".
Buiten dat een bak van een jaar oud mogelijk niet eens past (aandrijfassen enz) weet ik niet wat er met deze bak allemaal gebeurd is?????

Dus ik hoop dat ik de goede beslissing genomen heb

mijn mini is maxi
- Killer-Bee
- Mod virus alert!
Bericht
Volgens mij is dat inderdaad een zeer verstandige beslissing. Een gereviseerde bak is, behalve het buitehuis, gewoon nieuw.
Frank
Frank
Corner like a Mini - Sting like a Bee!
- Jenkins
- Volledig MINI minded!
Bericht
De bak uit de Mini van 2006 is een face lift bak.
Maar wel een die uit een gebutste Mini komt... Zou ik ook m'n bedenkingen bij hebben.
De industrie die onderdelen uit auto's reviseert is inmiddels op een erg hoog plan aan beland.
Zou me niks verbazen als de revisiebakken minder toleranties vertonen dan de "af fabriek" Midlands!
Goeie keuze door de revisiebak te nemen.
Hopelijk kunnen jullie weer snel met je eigen Mini kneuren!

Maar wel een die uit een gebutste Mini komt... Zou ik ook m'n bedenkingen bij hebben.
De industrie die onderdelen uit auto's reviseert is inmiddels op een erg hoog plan aan beland.
Zou me niks verbazen als de revisiebakken minder toleranties vertonen dan de "af fabriek" Midlands!
Goeie keuze door de revisiebak te nemen.
Hopelijk kunnen jullie weer snel met je eigen Mini kneuren!

- valentijn
- Mod virus alert!
Bericht
oei moet ik het zegge??
Vandaag gebeld met de vraag hoe het is met de mini.
Mini gisteren op gehaald door verkoper bij garage.
Raar geluid in versnellingsbak onder rijden volgens verkoper.
Verkoper gebeld met revisiebedrijf in schiedam
auto vanochtend om 6.30 gebracht naar schiedam door verkoper
auto misschien morgen klaar (zegt ie).
jaja bijna 4 weken
Vandaag gebeld met de vraag hoe het is met de mini.
Mini gisteren op gehaald door verkoper bij garage.
Raar geluid in versnellingsbak onder rijden volgens verkoper.
Verkoper gebeld met revisiebedrijf in schiedam
auto vanochtend om 6.30 gebracht naar schiedam door verkoper
auto misschien morgen klaar (zegt ie).

jaja bijna 4 weken
mijn mini is maxi
Onze sponsors