Afgelopen week ben ik bij NDH automotive op bezoek geweest.
Of te wel een nieuwe Sponsor van de newMINIclub dit jaar.
was voor mij even een stukje rijden. Maar was wel weer eens toe aan 100+ km met deden bolide
![Lachen :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
een maal om 12 uur op bestemming. De bestemming is echt super simple aan te rijden van af de snelweg. bij aankomst stonden de heren al te wachten met een opgestarte koffie machine en koekjes. nou hoe beter kan de dag niet beginnen.
De twee heren, genaamd Dominique de Hoon & Aleksandre Naoumov, hebben mijn F54-Clubman onder handen genomen. Het verzoek was. Update navi-systeem /activatie Apple carPlay / Nieuwe LCI/GP Bestuurders display en als klap op de vuurpijl installatie van nieuwe LCI Union-Jack Black-line achterlichten.
Als eerste wil ik zeggen wat een professionaliteit. Er gaat aan niks begonnen worden voordat de gehele Minis uitgelezen op meldingen. Zowel de goede en slechte meldingen worden allemaal afgelopen.
Als dit eenmaal gebeurd was. werd eerst de update in werking gezet. Tijdens dit process hadden ze alle deuren en gaten open gezet. Zodat ze ondertussen al wat bekleding konden weghalen zodat ze later de achterlichten konden inbouwen.
NA enige tijd, dat uiteindelijk deze update in werking was getreden. werd de auto even in slaap gezet zoals z era t noemen daarna werd de MINI even voor een blokje om genomen om te zien of alles net zes werkt en er geen meldingen tevoorschijn gekomen zijn.
Eenmaal terug gekomen. was de Bestuurders display al uitgepakt. Wat een upgrade is dat moet ik jullie bekennen. (was er eigenlijk steeds over aan het twijfelen ja, i know weird
![Lachen :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
) Na installatie van de hardware. werd natuurlijk de software geïnstalleerd en alle tevens van de wagen netjes terug gezet in de nieuwe unit. KM-stand etc.
In de tussentijd was de ander al bezig met de voorbereiding van de bedrading voor de achterlichten. wat een Monniken-baan leek me dat. allemaal nieuw gemaakte bedrading met connectoren die ik nog nooit had gezien. Of the wel ik had waarschijnlijk draden aan elkaar gedraaid en ze gesoldeerd. Maar dat werd even uitgelegd dat dat geen goed idee is. Daarnaast werd er super netjes het dikke boekwerk van BMW stap voor stap afgelopen om alles juist aan te sluiten. Er moet nog al wat connectoren om geplugd worden om alles netjes werkend te krijgen. of te wel knipper-licht aan en raam naar beneden. Veel te lezen op verschillende forums. Nadat alle connectoren waren aangesloten werden de achterlichten geplaatst. En zoals deze professionals te werk gaan werden eerst de randen van de achterdeuren schoongemaakt van zand en ander viezigheden. Of te wel, dit doen ze om lekkage te voorkomen. en lekkage en electronica geen goede combi. Eenmaal dat de nieuwe Union Jack achterlichten geplaatst zijn worden ze onderworpen aan een test. En zoals verwacht alles werkt netjes. Ondertusen was het zo'n beetje etenstijd en mocht ik bij NDH automotive blijven eten. wat een gastvrijheid !
Ik ben super blij met het resultaat. En wat ook fijn is dat deze onderdelen nu netjes op de optielijst zijn opgenomen van deze Mini.
of te wel geen geklooi met schade/verzekering als het zover mag komen. Dit regelt NDH automotive ook allemaal voor je.
Hieronder wat foto's van hoe het er die dag uitzag. en uiteindelijk het resultaat.
![Afbeelding](//uploads.tapatalk-cdn.com/20210528/8b6deab5c9c38912d6d620b4e85eb6dd.jpg)