Zou nu willen zeggen dat ik heerlijke kilometers heb gereden en tot in den top genoten heb van de cabrio, maar dan lieg ik.
Ding staat momenteel veel stil.
We hebben nóg een MINI, een Cooper S, met tankpas, dus die krijgt meer kilometers dan de groene.
Echter als ik dan kilometers maak, dan krijg ik de grijns ook letterlijk niet van mn gezicht!
De uitlaat zoals t nu is.. HEERLIJK!
Ooit ga ik nog een stap verder, maar momenteel nog ff niet. Eerst de andere plannen.
Eerst moet het ding andere velgen en omlaag, want die off-roadmodus ziet er niet uit
Stap 1 is vandaag gemaakt.
Het was wel een beetje een gok, want ik had de velgen nog niet gepast. Ik heb letterlijk heel internet afgezocht naar de mogelijkheden. Dan kom je altijd terecht bij de standaard velgen die iedereen al heeft. De JCW-klauwen laten zicht niet echt lenen voor echt toffe velgen.
Uiteindelijk de gok genomen en velgen besteld.
5x112 18" 8J ET35
Ik moet nog banden bestellen, maar die zijn momenteel niet op voorraad.
Michelin Pilot Super Sport is het plan. 225/35/18
Gewoon goed breed en plakkerig rubber. Zeker omdat de software ook een keer aangepast gaat worden, wil ik wel dat de dan 280pk ook op t asfalt gaan komen
En.. passen de nieuwe velgen dan?
Prima toch?
De rest komt uiteraard als de banden er omheen zitten en wie weet ook gelijk een schroefset
F57 JCW cabrio / Op de grond!
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
F57 JCW cabrio / New wheels!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Veghel
Bericht
Re: F57 JCW cabrio
Hoppa,
Lekker bezig Richard, benieuwd naar het eindresultaat. Ik heb onder de clubman ook een schroefset net als bij de R56 een COBRA EVO1 maar moet nog wat afstelling aan gebeuren. Achter moet er sowieso wat camber gezet worden om te voorkomen dat het aanloopt en voor moet ie nog wat naar beneden. Even wachten dat die sneeuw weg is.
Gr. Milco
Lekker bezig Richard, benieuwd naar het eindresultaat. Ik heb onder de clubman ook een schroefset net als bij de R56 een COBRA EVO1 maar moet nog wat afstelling aan gebeuren. Achter moet er sowieso wat camber gezet worden om te voorkomen dat het aanloopt en voor moet ie nog wat naar beneden. Even wachten dat die sneeuw weg is.
Gr. Milco
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: F57 JCW cabrio
Bij de F-serie zit het allemaal heel anders in elkaar
Dat heeft zo z'n voordelen, maarja.. je raadt het al; ook z'n nadelen.
Je kan achter niet zomaar ff wat camber bij schroeven of eruit halen met camberlinks
De achterzijde is bij de F-serie ook niet het probleem. Daar kan je ook 9J velgen kwijt zonder gek te doen.
Bij de R-serie kan je niet fout gaan met 8J ET35 (zowel 17 al 18 inch). Hooguit een klein beetje camber voor t gevoel en tadaaa
De velgen die ik nu heb zoeken de grenzen aan de voorkant wel echt op voor een F. De buitenste rand is nu 27mm opgeschoven. Dus eigenlijk een 27mm spacer er tussen
En dan nog past het nog maar net met dit design
Voor de schroefset ga ik weer voor een set van BC-Racing. Via Rinze (aka RA-Performance)
Naar mijn mening voor het geld de beste keuze.
Ik moet alleen nog ff sparen en banden zoeken xD haha
Dat heeft zo z'n voordelen, maarja.. je raadt het al; ook z'n nadelen.
Je kan achter niet zomaar ff wat camber bij schroeven of eruit halen met camberlinks
De achterzijde is bij de F-serie ook niet het probleem. Daar kan je ook 9J velgen kwijt zonder gek te doen.
Bij de R-serie kan je niet fout gaan met 8J ET35 (zowel 17 al 18 inch). Hooguit een klein beetje camber voor t gevoel en tadaaa
De velgen die ik nu heb zoeken de grenzen aan de voorkant wel echt op voor een F. De buitenste rand is nu 27mm opgeschoven. Dus eigenlijk een 27mm spacer er tussen
En dan nog past het nog maar net met dit design
Voor de schroefset ga ik weer voor een set van BC-Racing. Via Rinze (aka RA-Performance)
Naar mijn mening voor het geld de beste keuze.
Ik moet alleen nog ff sparen en banden zoeken xD haha
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Baseman
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Helmond
Bericht
Re: F57 JCW cabrio / New wheels!
het blijft toch kriebelen dat mod virus.
Mooi dat je het weer zo naar je zin het met je MINI Richard, benieuwd naar het eindresultaat straks
Mooi dat je het weer zo naar je zin het met je MINI Richard, benieuwd naar het eindresultaat straks
- MINIf57JCW
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Wijchen
Bericht
Re: F57 JCW cabrio / New wheels!
Ben echt benieuwd naar het resultaat straks Richard. Zelf ga ik ook nog op zoek naar een set nieuwe 17" inch velgen met een goede zomerband. Heb altijd veel plezier gehad van Uniroyal Rainsport banden. Goede weglegging en het rubber sleet niet zo hard.
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: F57 JCW cabrio / New wheels!
Ik heb inmiddels mijn keus gemaakt betreft de band!
Het is niet de Michelin Pilot Super Sport geworden die ik eerst in mijn hoofd had. Deze is op het moment niet leverbaar. Zonde.
Een ander merk dat veel langs kwam is Hankook.
Niet meteen fan van het merk, maar eigenlijk ook geen afkeer.
Prijs technisch een stuk interessanter.
De nieuwe 3 en 5-serie van BMW worden standaard met deze band uit de fabriek geleverd. Een goede band dus. Voldoet aan de eisen van BMW.
In de maat die ik zoek (225/35-18) is deze via Hankook ook nog eens in ster-markering te krijgen! Helemaal top!
Hankook Ventus S1 EVO Z K129
Ik kreeg er echter niets over gevonden!
Geen reviews, geen testen, niets!
Uiteindelijk via google op een Russische website uit gekomen. Die vertaald met Google en wat blijkt..
De EVO Z is speciaal ontwikkeld op/voor de MINI GP3!
Nu is die band ook in andere maten beschikbaar aan het worden. Dus vandaar dat er nog geen tests over zijn.
Als het goed genoeg is voor de GP3, dan zal mn cabbie er ook wel voldoende aan hebben.
Banden komen ergens in de loop van volgende week binnen.
Geen idee wanneer ik ze ga monteren, want 'dikke' wielen zonder verlaging is wel beetje fout denk ik
Misschien die schroefset dan toch maar vast bestellen dan?
Het is niet de Michelin Pilot Super Sport geworden die ik eerst in mijn hoofd had. Deze is op het moment niet leverbaar. Zonde.
Een ander merk dat veel langs kwam is Hankook.
Niet meteen fan van het merk, maar eigenlijk ook geen afkeer.
Prijs technisch een stuk interessanter.
De nieuwe 3 en 5-serie van BMW worden standaard met deze band uit de fabriek geleverd. Een goede band dus. Voldoet aan de eisen van BMW.
In de maat die ik zoek (225/35-18) is deze via Hankook ook nog eens in ster-markering te krijgen! Helemaal top!
Hankook Ventus S1 EVO Z K129
Ik kreeg er echter niets over gevonden!
Geen reviews, geen testen, niets!
Uiteindelijk via google op een Russische website uit gekomen. Die vertaald met Google en wat blijkt..
De EVO Z is speciaal ontwikkeld op/voor de MINI GP3!
Nu is die band ook in andere maten beschikbaar aan het worden. Dus vandaar dat er nog geen tests over zijn.
Als het goed genoeg is voor de GP3, dan zal mn cabbie er ook wel voldoende aan hebben.
Banden komen ergens in de loop van volgende week binnen.
Geen idee wanneer ik ze ga monteren, want 'dikke' wielen zonder verlaging is wel beetje fout denk ik
Misschien die schroefset dan toch maar vast bestellen dan?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- JesseR56cooperS
- Leerling Mini lid
Bericht
Re: F57 JCW cabrio / New wheels!
Dat klinkt goed!
Mooie research gedaan ook met die Russische site
Misschien dat ik die banden dan ook ga monteren over een paar maanden als ze jou goed bevallen
Mijn eerdere ervaring met Hankook banden waren ook erg goed. Volgens mij maken zij met de jaren betere banden.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mooie research gedaan ook met die Russische site
Misschien dat ik die banden dan ook ga monteren over een paar maanden als ze jou goed bevallen
Mijn eerdere ervaring met Hankook banden waren ook erg goed. Volgens mij maken zij met de jaren betere banden.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Veghel
Bericht
Re: F57 JCW cabrio / New wheels!
Richard,
Ben McNab, de vriend van Nicole rijdt een GP3 en heeft die band ook onder zijn GP en begreep van hem dat ie er zeer tevreden over is.
Ik rijd onder mijn Coopers ook Hankook (zomersets) Ventus S1 EVO2 (K117) (RF) onder de R56 en Ventus V12 EVO2 (K120) (NON-RF).
Als ik nieuwe banden neem ga ik voor de Ventus S1 EVO3 (https://www.profile.nl/autobanden/hanko ... r17-88w-el)
Ben McNab, de vriend van Nicole rijdt een GP3 en heeft die band ook onder zijn GP en begreep van hem dat ie er zeer tevreden over is.
Ik rijd onder mijn Coopers ook Hankook (zomersets) Ventus S1 EVO2 (K117) (RF) onder de R56 en Ventus V12 EVO2 (K120) (NON-RF).
Als ik nieuwe banden neem ga ik voor de Ventus S1 EVO3 (https://www.profile.nl/autobanden/hanko ... r17-88w-el)
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Veghel
Bericht
Re: F57 JCW cabrio / New wheels!
Ventus Track Day, ook mooi: https://www.hankooktire-mediacenter.com ... tus-TD.jpg
Linkje op hun Hankook FB page, helaas werkt de link in bericht niet meer:
Linkje op hun Hankook FB page, helaas werkt de link in bericht niet meer:
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: F57 JCW cabrio / New wheels!
Thanks Milco!
Ik dus heel Google en website van Hankook (verschillende talen) af gezocht, niets gevonden .. staat het op hun FB! Daar kijk ik echt nooit naar informatie LOL
Maar die band dus. De linkse op het plaatje.
In deze advertentie niet een UHP-band, maar een UUHP-band! Toe maar.
Ik heb van de GP rijders ook nog geen commentaar gehoord op de banden, dus ik heb er wel vertrouwen in.
nog even geduld en dan gaan we eens knutselen
Ik dus heel Google en website van Hankook (verschillende talen) af gezocht, niets gevonden .. staat het op hun FB! Daar kijk ik echt nooit naar informatie LOL
Maar die band dus. De linkse op het plaatje.
In deze advertentie niet een UHP-band, maar een UUHP-band! Toe maar.
Ik heb van de GP rijders ook nog geen commentaar gehoord op de banden, dus ik heb er wel vertrouwen in.
nog even geduld en dan gaan we eens knutselen
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Fonneke
- Nieuwsgierig
- Contacteer:
- Locatie: Noord-Limburg
Bericht
Re: F57 JCW cabrio
Gaaf geluidje zoHierbij dan de filmpjes, volgt misschien wel een keer wat nieuws en anders hoor je t wel op een meeting of rit
The only source of knowledge is experience.
Albert Einstein
Albert Einstein
- Nels
- 4 op een rij!
- Contacteer:
- Locatie: Ridderkerk
Bericht
Re: F57 JCW cabrio / New wheels!
Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen met de middendemper-delete. Ik overweeg om dit ook te laten uitvoeren op mijn Mini JCW. Is het geluid altijd veel harder, of alleen hoger in de toeren? En is het niet storend bij constante snelheid op de snelweg? Dank alvast voor je reactie!
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: F57 JCW cabrio / New wheels!
Story time!
Het heeft een poos mogen duren, en ik had eigenlijk meer willen updaten, maar het is een 'kleine' update met een groot verhaal geworden.
Zaterdagochtend de auto om 9uur in de brug gehangen, want de MINI moest APK-ready gemaakt worden.
De huidige banden, ik verwacht nog die uit de fabriek waren inmiddels toch al wel onder de 1,6mm en de uitlaat was niet gasdicht.
Het zou weleens een beetje mijn schuld kunnen zijn geweest dat de uitlaat niet gasdicht was.
Niet dat het heel erg was, maar je hoorde t wel soms dat het niet 100% was.
Ik had de middenpijp er zo droog tussen gedaan.
Zoals we weten gaat droog niets goed. En een beetje spuug was ook niet de oplossing deze keer.
Uitlaatpasta is het magische woord in deze.
Zo makkelijk als dat het de vorige keer allemaal in elkaar schoof en pasta, zo #%$%^$%^%$^ kwam t nu los.
Na heel hard werken (vind ik, werk normaal op kantoor), was alles los. Schuurpapiertje er overheen, pasta royaal aanbrengen, uitlaat weer op zn plek, alles mooi afsmeren en klaar.
Toen kwam het échte project!
De wielen.
Ze passen, dat weet ik zeker, want was al gepast enzo..
Allemaal heel goed en dik in de Natty's gezet
Daarna uiteraard nog even goed in de berging, bij stabiele temperatuur laten rijpen totdat de juiste banden voor 'the job' waren gevonden.
Het zijn geworden;
Hankook Ventus Evo-Z
225/35-18
Dezelfde band als op een GP3. Schijnbaar speciaal er voor ontwikkeld zelfs!
Volgens Hankook is het een Ultra-Ultra high performance band. Dus Michelin PS4(s) niveau.
Die band om de velg heen krijgen was nog wel een dingetje!
Aan de binnenkant van de velg is een heel raar design. Waardoor je heel moeilijk (lees: niet) de band erop kan krijgen volgens de manier zoals het normaal zou gaan. Niet met zo'n dunne hard wang band
Foto voorbeeld binnenkant velg:
Echter ziet het getrainde oog dat aan de binnenkant de velgrang wel diep is en dat het via die kant wel mogelijk moet zijn..?
Dan moet de velg alleen wel verkeerdom in het bandenapparaat ... pfffffff
Bij de velgen die in een doos zitten, zit altijd een plastic randbeschermer. HEEL handig op een moment als deze!
Met heel-heel veel beleid is alles zonder schade gelukt!
Ofja..
Toen kwam het volgende probleem
Ventiel lekt ...
Ik had originele wielsensoren en Ali versies liggen. Beide konden ze niet goed op de velg aansluiten en de boel afdichten
Maar ik heb ook geen zin in foutmeldingen en andere zooi tijdens het rijden.
Toen kwam het volgende geniale idee:
It ain't stupid if it works... Right?
Een combinatie tussen Innotec en ruitenkit. Muurvast!
MOOI!
Sensoren een oplossing voor verzonnen.
Ventielen erin.
Banden er omheen.
KLAAR!
YES!
...
...
NOT!
De ventiele bij deze velgen zitten in het midden van het velgbed. Beetje ala Vossen style.
Leuk enzo.. maar niet als je een JCW klauw hebt.
Ventiel tikt net de remblokken aan. Daar zitten uitsparingen op en die tikt die aan.
@#%$#$%#$@#$^%
Dus wéér alles uit elkaar, snel naar de Brezan gescheurd en kleine ventielen gekocht.
Maargoed ..
Ben HEEEEEEEEEEEEL blij met munne maat die me geholpen heeft. Want alleen had ik t niet allemaal gekund. Dat is zeker!
eindresultaat is perfect. Heerlijk.
Ik weet dat het allemaal snelle telefoonfoto's zijn, maar de rest komt nog wel als de schroefset er is.
Ding moet echt-echt omlaag nu!
Camber aan de voorkant en dan past het allemaal perfect
Het heeft een poos mogen duren, en ik had eigenlijk meer willen updaten, maar het is een 'kleine' update met een groot verhaal geworden.
Zaterdagochtend de auto om 9uur in de brug gehangen, want de MINI moest APK-ready gemaakt worden.
De huidige banden, ik verwacht nog die uit de fabriek waren inmiddels toch al wel onder de 1,6mm en de uitlaat was niet gasdicht.
Het zou weleens een beetje mijn schuld kunnen zijn geweest dat de uitlaat niet gasdicht was.
Niet dat het heel erg was, maar je hoorde t wel soms dat het niet 100% was.
Ik had de middenpijp er zo droog tussen gedaan.
Zoals we weten gaat droog niets goed. En een beetje spuug was ook niet de oplossing deze keer.
Uitlaatpasta is het magische woord in deze.
Zo makkelijk als dat het de vorige keer allemaal in elkaar schoof en pasta, zo #%$%^$%^%$^ kwam t nu los.
Na heel hard werken (vind ik, werk normaal op kantoor), was alles los. Schuurpapiertje er overheen, pasta royaal aanbrengen, uitlaat weer op zn plek, alles mooi afsmeren en klaar.
Toen kwam het échte project!
De wielen.
Ze passen, dat weet ik zeker, want was al gepast enzo..
Allemaal heel goed en dik in de Natty's gezet
Daarna uiteraard nog even goed in de berging, bij stabiele temperatuur laten rijpen totdat de juiste banden voor 'the job' waren gevonden.
Het zijn geworden;
Hankook Ventus Evo-Z
225/35-18
Dezelfde band als op een GP3. Schijnbaar speciaal er voor ontwikkeld zelfs!
Volgens Hankook is het een Ultra-Ultra high performance band. Dus Michelin PS4(s) niveau.
Die band om de velg heen krijgen was nog wel een dingetje!
Aan de binnenkant van de velg is een heel raar design. Waardoor je heel moeilijk (lees: niet) de band erop kan krijgen volgens de manier zoals het normaal zou gaan. Niet met zo'n dunne hard wang band
Foto voorbeeld binnenkant velg:
Echter ziet het getrainde oog dat aan de binnenkant de velgrang wel diep is en dat het via die kant wel mogelijk moet zijn..?
Dan moet de velg alleen wel verkeerdom in het bandenapparaat ... pfffffff
Bij de velgen die in een doos zitten, zit altijd een plastic randbeschermer. HEEL handig op een moment als deze!
Met heel-heel veel beleid is alles zonder schade gelukt!
Ofja..
Toen kwam het volgende probleem
Ventiel lekt ...
Ik had originele wielsensoren en Ali versies liggen. Beide konden ze niet goed op de velg aansluiten en de boel afdichten
Maar ik heb ook geen zin in foutmeldingen en andere zooi tijdens het rijden.
Toen kwam het volgende geniale idee:
It ain't stupid if it works... Right?
Een combinatie tussen Innotec en ruitenkit. Muurvast!
MOOI!
Sensoren een oplossing voor verzonnen.
Ventielen erin.
Banden er omheen.
KLAAR!
YES!
...
...
NOT!
De ventiele bij deze velgen zitten in het midden van het velgbed. Beetje ala Vossen style.
Leuk enzo.. maar niet als je een JCW klauw hebt.
Ventiel tikt net de remblokken aan. Daar zitten uitsparingen op en die tikt die aan.
@#%$#$%#$@#$^%
Dus wéér alles uit elkaar, snel naar de Brezan gescheurd en kleine ventielen gekocht.
Maargoed ..
Ben HEEEEEEEEEEEEL blij met munne maat die me geholpen heeft. Want alleen had ik t niet allemaal gekund. Dat is zeker!
eindresultaat is perfect. Heerlijk.
Ik weet dat het allemaal snelle telefoonfoto's zijn, maar de rest komt nog wel als de schroefset er is.
Ding moet echt-echt omlaag nu!
Camber aan de voorkant en dan past het allemaal perfect
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- HaDries
- Nieuwsgierig
- Contacteer:
Bericht
Re: F57 JCW cabrio / New wheels!
Staat magnifiek, mooi dat er ook een bijpassende krik gebruikt is .
Altijd fijn dat er de nodige voorzichtigheid gebruikt word wanneer men met de wielen bezig is.
Altijd fijn dat er de nodige voorzichtigheid gebruikt word wanneer men met de wielen bezig is.
vaak buj te bange
- Nels
- 4 op een rij!
- Contacteer:
- Locatie: Ridderkerk
Onze sponsors