Maik's R53 JCW Checkmate

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Nathalie8409
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Nederland

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

01 sep 2025, 05:42

[image][/image]Dankjewel voor alle informatie die hebt geplaatst!

Ik heb sinds 9 weken ook een r53 checkmate maar geen jcw.

Ik heb ook maar eens mijn vin uitgeplozen en dat was een hele gewaarwording haha

Ik zal mijn eigen onderwerp wel gaan plaatsen binnenkort 😉
Afbeelding
Screenshot_20250824_212149_WhatsApp.jpg
MaikR53
Be Mini
Be Mini

08 sep 2025, 21:30

Nathalie8409 schreef:
01 sep 2025, 05:24

Ik heb sinds 9 weken ook een r53 checkmate maar geen jcw, althans niet qua uiterlijk.
Ben er net door de link achter dat die van mij in de opties al voorbereid is op een gp tuning en laat me dat nou net in de planning hebben voor over 2,5 week....
Leuk dat je ook een Checkmate hebt gekocht!
Ik weet alleen niet of je de optielijst helemaal goed geïnterpreteerd hebt want er bestaat namelijk niet zoiets als een voorbereiding op de GP tune.
Andre_K
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Nederland

19 dec 2025, 14:52

Hey Maik,

Ik ben sinds een paar maanden de trotse bezitter van een R53 uit 2004 met oem works 200 kit nadat ik eigenlijk altijd vag gereden heb :)
Ik zat toevallig het topic eens door te lezen en las toen dat je zelf je software had aangepast, mag ik vragen welke software je daar voor gebruikt hebt of is dit gewoon met WinOls?

Heb zelf nl wel een mpps kabel en diverse andere liggen om te flashen en had een file van mn tuner gekregen om te testen maar ben helaas op dit moment nog op zoek naar een (betaalbare) logger zodat goede logs kan maken ipv evt weer een losse aem afr meter hiervoor te moeten gaan aanschaffen net als ik bij mijn vorige golf 1.8T project..

Heb onlangs al helaas een complete motor revisie moeten uitvoeren icm nieuwe overmaatse wiseko zuigers omdat ik na de eerste 1000km na het grote onderhoud en verholpen uitwendige lekkages erachter kwam dat hij olie zoop ondanks het weinig roken…
Heb er toen gelijk een Cravenspeed 17% pulley opgeschroefd en uit voorzorg gelijk een nieuwe set bosch 386cc injectoren icm luchtfilterhuis gemonteerd maar heb het idee dat hij veel te rijk staat tussen 1000-3000rpm.
Had een file gekregen van mn tuner met andere injector offset voor de 386cc bosch injectoren maar rijd hij nog niet echt optimaal mee dus nu de originele works tune weer teruggezet.

Hoop dat je wat info voor mij hebt vwb een betrouwbare en betaalbare manier van loggen bij de R53 Ems2k of kom ik dan idd uit op een afr meter ivm testo oid?
Ben in het bezit van inpa en insta met icom clone en K D-Can kabel alleen nog niet helemaal bekend hiermee aangezien ik mij eigenlijk voorheen voornamelijk bezig hield met Vag auto’s en daar was het loggen super simpel met vcds :)

Gr Andre
Bijlagen
IMG_5127.jpeg

Terug naar “Show your ride”

Onze sponsors