Ik denk ook eens een MINI te flyeren....

MINI gezien? Meld het hier! Misschien was het wel een bekende.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Ik denk ook eens een MINI te flyeren....

05 dec 2006, 21:59

Hallo allemaal,

Vandaag naar Essen geweest en op de terugweg moest m'n pa een van onze auto's van de zaak ophalen in Etten-Leur.

Ik dump hem op het adres en zet de navigatie aan naar "thuis" (ben niet bekend in Etten-Leur). Op mijn aangegeven route door Etten-Leur zie ik ineens links een MINI op een oprit voor een huis staan. Ik dacht meteen aan het clubje en de stapel flyers in m'n portemonnee. :mrgreen:
Ik dacht "die ga ik flyeren!" Ik zet de auto in achteruit en parkeer hem even snel in een pakeerhaventje en zet de alarmlichten aan. Ik stap uit de auto en sprint naar de overkant. Duw de flyer onder de voorruit en kijk even snel links en rechts en ren weer terug naar de auto. :P

Op dat moment bedacht ik me dat toen ik rechts keek er een auto reed. Een politie auto wel te verstaan. Ik doe m'n gordel aan en rij weg. Ik keek in de zijspiegel en zag de politieauto omkeren. "O god, daar gaan we weer dacht ik". Ze reden heel de weg achter me aan en net voor ik de snelweg op wil draaien zie ik het, voor mij, inmiddels bekende bordje "STOP POLITIE VOLGEN". :(

Oom-agent komt naar me toegelopen en vraagt wat ik op de blablabla-straat in Etten-Leur aan het doen was?! Dus ik leg uit dat ik bij de MINI club zit en dat de leden wanneer ze een MINI zien een klein flyertje onder de ruitenwisser doen om nieuwe leden te werven. Hij bekeek de auto (Range Rover was ik mee) een van voor naar achter en zegt:"Juist.... :s" "Rijbewijs en autopapieren graag en als je ze nog hebt wil ik zo'n 'flyertje' wel eens even zien." Ik geef de agent waar hij om vraagt (op kentekenpapieren na). Zegt dat alles in orde is, dat hij het flyertje bij zich houd en dat ik een maar liefst 9 km/h te snel reed op het industriegebied. Ik bied mijn welgemeende excuses aan en mag na het terug krijgen van het rijbewijs mijn weg weer vervolgen! :mrgreen: 8)

Dit was voor mij de 38ste keer dat ik werd aangehouden, waarvan 36 keer voor controle van de papieren, 1 keer een waarschuwing en 1 boete.

Denk je ook eens een MINI te flyeren! :roll:
Afbeelding
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

05 dec 2006, 22:05

Gelukkig was je aan het flyeren en bracht dat de agent wat in een mildere stemming aangezien je laat zien dat je zo wat voor je medemens over hebt, anders had je misschien wel een bekeuring gekregen voor het te hard rijden. :)
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

05 dec 2006, 22:13

Sjee, zei je niet, Ga boeven vangen. :mrgreen:
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 dec 2006, 22:14

Ik vind het wel weer een errug stoer verhaal hoor... :mrgreen:
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 dec 2006, 22:21

Ik ben benieuwd wanneer oom agent wat van zich laat horen hier op het forum :). Misschien staat hij bij de volgende meeting wel ergens op de route in de bosjes met z'n lasergun (haai).
Afbeelding
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 dec 2006, 22:21

mij hebben ze ook verschillende keren laten stoppen, maar nog nooit naar de papieren van de auto gevragen. Maargoed gelukkig ben je goed weggekomen zonder boete :D
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

05 dec 2006, 22:24

Ivo schreef:Ik ben benieuwd wanneer oom agent wat van zich laat horen hier op het forum :). Misschien staat hij bij de volgende meeting wel ergens op de route in de bosjes met z'n lasergun (haai).
Dat is dan 17 december even de vertrekplaats aanpassen. :mrgreen:
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 dec 2006, 22:32

Ivo schreef:Misschien staat hij bij de volgende meeting wel ergens op de route in de bosjes met z'n lasergun (haai).
Dat zou niet goed zijn..... :p
kwiebje schreef:Maargoed gelukkig ben je goed weggekomen zonder boete :D
Hij had voor die 9 km/h (zonder correctie) eens een boete moeten geven :shock: Dat had ik mee willen maken, dan was hij echt niet helemaal wijs :s Voor de autopapieren (die overigens gewoon in de jaszak van m'n pa lagen, achterin de auto! >) ) kan ik het me nog voorstellen, 25 kansloos verspilde euro's.

Maar goed hij stond me vriendelijk, volwassen en op een normale manier te woord, dus dan ben ik net zo.
Afbeelding
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 dec 2006, 01:01

CooperS-indiblue schreef: Maar goed hij stond me vriendelijk, volwassen en op een normale manier te woord, dus dan ben ik net zo.
Zijn wel 3 hele moeilijke dingen voor een agent (vooral een Tilburgse :evil: )

:mrgreen:
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 dec 2006, 01:05

Je had ook nog altijd kunnen zeggen dat je voor sinterklaas had moeten spelen :mrgreen:
Zal wel erg rustig voor meneer agent geweest zijn, en dan gaan ze dit soort dingen doen...onnozele dingen :p
Afbeelding

R56 Still fun but easier to live with
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

06 dec 2006, 08:38

Gaaf verhaal!! Tja...het blijft af en toe lastig om je in de gedachtenwereld van oom agent te verplaatsen. Zij vonden dit dus 'verdacht gedrag', terwijl er helemaal niks aan de hand was. Grappig.
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 dec 2006, 09:05

Haha! hij is echt geweldig droog :)

Ben benieuwd wanneer die agent zich hier inschrijft :wink:
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

06 dec 2006, 09:34

Gelukkig allemaal goed afgelopen :)

Was het toevallig een Dark Silver Cooper S met kenteken xx-NJ-xx ?
Afbeelding
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 dec 2006, 09:49

FastBunny schreef:Gelukkig allemaal goed afgelopen :)

Was het toevallig een Dark Silver Cooper S met kenteken xx-NJ-xx ?
Nee een MINI Cooper checkmate, geen idee welk kenteken.
Afbeelding
Pretty Cooper
Bling-Bling Queen

06 dec 2006, 10:50

Flauw hoor. :evil: Ben gelukkig met de MINI nog nooit aangehouden. Maar ik rijd danook heeeeeel braaf :p
Afbeelding

-The MINI is simply too beautiful to be true-

Terug naar “MINI Spotting”