Foto's uploaden naar de gallery lukt me niet

Dit heb ik ook al gemerk. Vaak ligt de site even plat en komt daarna weer terug. Vaak gebeurt dit als ik iets heb gepost en ook wanneer ik de foto's upload. Zal het nog 1 keer proberen.Berthil schreef:Ik zal het nakijken wat het kan zijn.
We zijn trouwens de laatste tijd niet zo tevreden over onze Amerikaanse provider. We krijgen veel te veel foutmeldingen op het forum. Meestal werkt het even niet en daarna wel weer maar prettig is het niet. We zijn aan het kijken naar een snelle provider in Nederland. Misschien dat het foto probleem er ook mee samenhangt. Als het een keer niet lukt de oude foto even verwijderen en even later opnieuw proberen.
Ik heb nog nooit een foto in de gallery gezet.Berthil schreef:Ik zie dat het niet werkt, ik ben even aan het kijken wat er aan de hand kan zijn. Misschien is er iets met de tijdelijke opslagplaats van bestanden, met de database en programmatuur is niks mis zo lijkt het.
Ik denk dat het niks met je browser te maken heeft als het voorheen ook heeft gewerkt.
Aangezien JPEG een platform-onafhankelijke standaard is kan ik me niet voorstellen dat dit problemen oplevert. Zelfs als een of ander Mac-progsel data in de resource fork propt, dan moet de data fork nog aan de standaard voldoen om zich JPEG te kunnen noemen. Doe je aan MIME type checking (op zich een goed idee)? Misschien dat Firefox op de Mac daar iets geks mee doet.Berthil schreef:The macintosh OS (not sure about OSx) uses a dual forked file system, unlike the rest of the world. Every macintosh file has a data fork and a resource fork. When a dual forked file hits a single forked file system, something has to go, and it is the resource fork. This was recognized as a problem (bad idea to begin with) and apple started recomending that developers avoid sticking vital file info in the resource fork portion of a file.
Onze sponsors