Problemen met autsleutel met accu

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
vlicht
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Problemen met autsleutel met accu

04 feb 2015, 22:39

Vanmorgen naar mijn werk de MINI geopend met de sleutel. Vanmiddag kom ik terug gaat ie nog gewoon open maar in huis gaat ie niet meer dicht met de sleutel en nu reageert de MINI helemaal niet meer.

Het gaat om een sleutel met accu van een Cooper uit 2005

weet iemand raad :roll: SOS
Marcel Always Open
Cabrio-King

Re: problemen met autsleutel met accu

05 feb 2015, 00:03

Doet de reservesleutel het nog?
Als die wel werkt, is de accu van de sleutel kapot. Het is een hele operatie om een sleutel open te werken, een tweedehands sleutel van ebay te kopen en de boel te transplanteren. Een ander alternatief is de dure oplossing via bestellen (en coderen) van een nieuwe sleutel bij de dealer.

Als beide sleutels niet werken kan dat nog 2 redenen hebben
a) Als je gewoon geen bereik hebt (interferentie) houd de sleutel tegen je kaak en druk nog eens op de knop. Je voorhoofdholte werkt als een versterker
b) Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat de accu van de auto leeg is omdat bijvoorbeeld je dynamo naar de vaantjes is.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
vlicht
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Re: Problemen met autsleutel met accu

05 feb 2015, 09:37

Marcel bedankt.

probleem is dat de reservesleutel niet beschikt over een afstandsbediening, zal misschien in het verleden al een keer hetzelfde euvel hebben gehad.

ik heb ook al gelezen dat je hem op kunt proberen te laden door hem op een tandenborstel lader te leggen, nou mijn kinderen hebben een inductielader voor de WII waar de sleutel de hele nacht op gelegen heeft, zonder succes.

Denk dat er niets anders opzit dan een nieuwe te bestellen bij de dealer

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”