Pagina 1 van 2
Olie lek
Geplaatst: 13 jan 2015, 17:21
door carj
Ik heb 2 weken geleden een mini cooper s chili gekocht uit 2003 met 125.000 op de teller. Super blij mee alleen begint er sinds een aantal dagen olie te lekken. Nu ben ik hiermee naar een monteur gegaan om te kijken wat het zou kunnen zijn en hier werd mij verteld dat er mogelijk iets niet goed zit of versleten is bij het vliegwiel en de koppeling. Maar hij was er niet 100% zeker van omdat hij nog niet erg veel met mini's heeft gewerkt. Heeft iemand dit misschien ook gehad of weet iemand wat dit zou kunnen zijn en hoeveel dit ong. kost?
https://onedrive.live.com/?cid=8d290fd2 ... Nkka_kgUtI
Hier een link van de foto.
Re: Olie lek
Geplaatst: 13 jan 2015, 17:48
door spenki
Krukas keerring inderdaad.
Duur grapje
Re: Olie lek
Geplaatst: 13 jan 2015, 17:50
door carj
Wat voor prijs moet ik dan aan denken ?
Re: Olie lek
Geplaatst: 13 jan 2015, 17:51
door spenki
Kijk maar in mijn gallery.
Staan fotos van mijn zilveren racemini.
Die had het ook en daar heb ik de keerring ook vervangen.
Re: Olie lek
Geplaatst: 13 jan 2015, 18:22
door spenki
Ja ja boris paar uurtjes haha.
Reken maar op 2 dagen.
Meer werk dan koppeling verv want de keerring zit achter de koppeling.
Bel me maar als je wilt weten wat het kost.
0653203013
Gr roy
Re: Olie lek
Geplaatst: 13 jan 2015, 18:55
door carj
Enschede is niet echt dichtbij voor mij.
ik krijg vanavond of morgen een prijs te horen van mijn monteur mocht deze te hoog zijn dan zal ik nog contact opnemen met je om te kijken of het de moeite waard is om naar Enschede te rijden.
En is het een probleem om er (tijdelijk) mee door te rijden?
Re: Olie lek
Geplaatst: 13 jan 2015, 19:16
door Marcel Always Open
Gewoon een paar prijzen opvragen, dan kan je vanzelf bepalen of het de moeite waard is om wat verder te reizen. Roy weet in elk geval van hoed en rand over Minis. En als je goed oliepeil in de gaten houdt, moet een klein beetje doorrijden wel lukken.
Re: Olie lek
Geplaatst: 13 jan 2015, 19:39
door ginoceros
Belangrijkste is dat je exacte oorzaak tracht te achterhalen ... kruip onder de wagen met een bus carbcleaner ofzo en maak alles mooi olievrij en droog. Laat daarna de motor lopen of rij stukje en tjek of je kunt zien waar het vandaan komt waarna je wellicht je conclusie kunt trekken.
Bij mij kwam ik er zo achter dat de garagist vd vorige eigenaar er een overmaatse aftapplug in heeft gedraaid en ook nog scheef !
2e hnds carteropan op de kop getikt en bij dealer nieuwe pakking gehaald dus komend weekend ga ik de pan vervangen.

Re: Olie lek
Geplaatst: 13 jan 2015, 22:33
door Gp0029
boris_brznjef schreef:Dacht dat iemand een diy had met de motor en spanbanden en dan het blok naar achteren trekken maar ik ben niet de sleutelman alleen wat theorieën
Maar ik zou Roy even bellen die kan je hierbij super helpen!
Dat klopt wat je zegt maar dat is voor de Krukas Sensor Keerring, die zit aan de buitenkant achter je radiator.
De Krukas Keering is iets anders, zie Spenkie
Re: Olie lek
Geplaatst: 13 jan 2015, 23:23
door Manick
boris_brznjef schreef:Gp0029 schreef:boris_brznjef schreef:Dacht dat iemand een diy had met de motor en spanbanden en dan het blok naar achteren trekken maar ik ben niet de sleutelman alleen wat theorieën
Maar ik zou Roy even bellen die kan je hierbij super helpen!
Dat klopt wat je zegt maar dat is voor de Krukas Sensor Keerring, die zit aan de buitenkant achter je radiator.
De Krukas Keering is iets anders, zie Spenkie
Stom helemaal gelijk.Was in de lorem

Zoiets Boris
