Vorige week bij AutoDiagnose.EU in Kolham geweest en daar de motor management software van onze Cooper S laten updaten naar de laatste versie.
Geweldig wat ze daar allemaal kunnen !
De deuren gaan nu niet langer automatisch op slot (vond dat erg irritant) en hoef nu nog maar 1 op de sleutel te drukken om beide deuren te openen.
Zelfs de verbruiksmeter was aan te passen van liter/km naar km/liter (vind ik zelf handiger)
Voor de nieuwere Mini's schijnen nog meer mogelijkheden te zijn, en ook originele Mini accessoires kunnen "ingeleerd" worden, dus mistlampen, radio, ander stuur etc.
Ze kunnen nog veel meer, ook voor andere merken,maar daar hebben we het verder niet over gehad.
Ik ging heen voor de kleine comfort aanpassingen maar na het updaten van de software heb ik het idee dat de motor beter trekt en soepeler loopt.
Aanrader dus !, voor meer info: www.autodiagnose.eu.
Auto Diagnose.EU / software update Cooper S
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Re: Auto Diagnose.EU / software update Cooper S
Meeste wat je benoemd zijn inderdaad de dealer-programmeerbare opties. Bij een R56 kun je via de boordcomputer van de MINI al veel meer zelf instellen, zonder dat ie aan een externe computer gehangen moet worden.
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
De "liter-per-100km" naar km-per-liter kan je volgens mij alleen zelf instellen als je ingebouwde navigatie hebt. Ik heb het zelf veranderd.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- DrPepper
- One wheel wonder
Bericht
Wellicht een paar stomme vragen, maar wat is het voordeel van het updaten van de motormanagement software en hoe kan ik zelf zien of ik de laatste software heb? Ik zie op hun site dat ze 85 euro per uur vragen maar wat heeft het jou gekost ?
- gerakroo
- Nieuw Lid
Bericht
Ik heb 189,- (incl.) betaald, voor bovengenoemde, nog wat andere wijzigingen en het updaten van de motormanagement software. Het tarief zoals op hun site genoemd is voor diagnoses en niet voor software updates en wijzigingen. Een en ander is maatwerk en mede afhankelijk van type en bouwjaar.
Ik begreep dat er voor nieuwere Mini's nog veel meer mogelijkheden zijn. Heb me zelf ook afgevraagd wat het nut van updaten was maar begreep dat er vaak nog kleine wijzigingen zijn die een fabrikant achteraf doorvoert of opmerkt. (daarom zit in m'n Iphone waarschijnlijk ook IOS8 en geen IOS1 meer)
Die update is ook niet perse nodig, maar ik vind het een prettige gedachte om met de laatste software rond te rijden.
Hoe dan ook, welke wijzigingen het specifiek zijn kan ik zelf niet nagaan, maar de auto loopt beter, en dat is voor mij het belangrijkst.
Voor meer info of vragen gewoon even contact op nemen met autodiagnose.eu. Zij weten er alles van!
Groet, Gerard.
Ik begreep dat er voor nieuwere Mini's nog veel meer mogelijkheden zijn. Heb me zelf ook afgevraagd wat het nut van updaten was maar begreep dat er vaak nog kleine wijzigingen zijn die een fabrikant achteraf doorvoert of opmerkt. (daarom zit in m'n Iphone waarschijnlijk ook IOS8 en geen IOS1 meer)
Die update is ook niet perse nodig, maar ik vind het een prettige gedachte om met de laatste software rond te rijden.
Hoe dan ook, welke wijzigingen het specifiek zijn kan ik zelf niet nagaan, maar de auto loopt beter, en dat is voor mij het belangrijkst.

Voor meer info of vragen gewoon even contact op nemen met autodiagnose.eu. Zij weten er alles van!
Groet, Gerard.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors