Hallo,
Ik zit met het probleem dat mijn MCS niet aanslaat!
Ik stap in auto,alles werkt maar zodra ik de auto wil starten volgt er een tik en meer niet.
Als ik uit de auto stap en deze vervolgens een paar keer op slot doe en weer open start hij soms wel na 4 pogingen.
Als ik dan een stukje ga rijden zet hem uit wil starten doet hij de rest van de dag weer normaal in een keer.
Volgende dag slaat hij weer niet aan pas na een half uur de auto op slot en van het slot doen even kwaad weglopen en na terug komst in 1 keer starten......
Wie weet waar het probleem kan zitten
Ps: op de meest gekke tijdstippen gaat de mini bij stationair draaien ook oo 3 cikinders lopen kan het hiermee te maken hebben?
Met vriendelijke groet,
Peter
R53 slaat niet aan
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: R53 slaat niet aan
Alleen een tik bij starten klinkt als de accu...
Op 3 poten lopen kan een bougie, bougiekabel of ontsteking zijn. Ook dit kan deels de accu zijn, maar dan is de dynamo niet meer fris.
Hoe oud is de accu? Die kan je makkelijk laten testen op zn conditie.
Bougies kan je ook goed bekijken. De rest zal proberen zijn.
Ik denk dat het op slot en van slot afhalen eigenlijk geen effect heeft, puur psychologisch.
Als je m aanduwt, start die dan wel meteen?
Het kunnen ook losse problemen zijn... maarja.. dat weet je pas achteraf
Op 3 poten lopen kan een bougie, bougiekabel of ontsteking zijn. Ook dit kan deels de accu zijn, maar dan is de dynamo niet meer fris.
Hoe oud is de accu? Die kan je makkelijk laten testen op zn conditie.
Bougies kan je ook goed bekijken. De rest zal proberen zijn.
Ik denk dat het op slot en van slot afhalen eigenlijk geen effect heeft, puur psychologisch.
Als je m aanduwt, start die dan wel meteen?
Het kunnen ook losse problemen zijn... maarja.. dat weet je pas achteraf

MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

- Werffy
- One wheel wonder
Bericht
Lastig uit te leggen maar het voelt alsof de startonderbreker zegt doe het zelf maar..
De accu is 3 maanden oud en normaal is het starten zonder enige vorm van moeite dus direct aanslaan.
Het nirt starten begon 2 maand geleden heel af en toe. nu heb ik 2 weken geleden koppelingsplaten, druklager, vliegwiel enzo laten ververvangen misschien had het onregelmatige lopen hier een aandeel in mbt slippende koppeling maar nu doet hij dit nog steeds
Maargoed het niet starten vind ik veel erger omdat het op onregelmatige tijdstippen gebeurt
De accu is 3 maanden oud en normaal is het starten zonder enige vorm van moeite dus direct aanslaan.
Het nirt starten begon 2 maand geleden heel af en toe. nu heb ik 2 weken geleden koppelingsplaten, druklager, vliegwiel enzo laten ververvangen misschien had het onregelmatige lopen hier een aandeel in mbt slippende koppeling maar nu doet hij dit nog steeds
Maargoed het niet starten vind ik veel erger omdat het op onregelmatige tijdstippen gebeurt
- BurnoutBram
- Volledig MINI minded!
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Heb je alarm in de auto?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
) | bar-end mirrors

- Werffy
- One wheel wonder
Bericht
Nu je het zegt, ik heb 2 maanden geleden mijn sleutel omgeruild met mijn reservesleutel..
De ene waren de knopjes van kapot!
Ik heb inderdaad alarm in de auto het is een pre facelift van 2004 Usa model
De ene waren de knopjes van kapot!
Ik heb inderdaad alarm in de auto het is een pre facelift van 2004 Usa model
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik weet dat er pas een cabrio was die niet wilde starten vanwege het alarm...
Probeer eerst eens even de sleutel te wisselen.
Probeer eerst eens even de sleutel te wisselen.
) | bar-end mirrors

- Timini
- Be Mini
Bericht
Ik heb laatst ook gehad dat mijn R53 af en toe niet wou starten. Dit lag aan het mechanisme tussen het directe slot en de ontsteking oid. Dit is een blokje achter het plastic van de stuurkolom. Ben ff bij spenki geweest, heeft dat blokje vervangen en doet het weer prima. Moet je hem ff een PM sturen, hij weet precies waar ik het over heb. 

- Manick
- Sponsor
Bericht
wil je Mini NIET starten of NIET aanslaan? daar zit een groot verschil in
je zegt dat je de koppeling heb laten vervangen mogelijk zitten de stekkers en stroom kabel niet goed vast op de start motor, Renault heeft hier veel last van dat het signaal draadje om de start motor rond te laten gaan corrodeert met gevolg soms wel starten soms niet
je zegt dat je de koppeling heb laten vervangen mogelijk zitten de stekkers en stroom kabel niet goed vast op de start motor, Renault heeft hier veel last van dat het signaal draadje om de start motor rond te laten gaan corrodeert met gevolg soms wel starten soms niet
- Werffy
- One wheel wonder
Bericht
Aanslaan gaat dus wel want 1e en 2e contact werkt alles.
Het gaat puur om het starten..
In ieder geval bedabkt voor de snelle maar voorak vele tips binnen een paar uur tijd!!!
Ik zal morgen meteen langs de garage rijden mede omdat mijn achteruitrij licht ook niet werkt zou het best kunnen dat ze met het inelkaar bouwen van de Mini hier en daar en daar een stekkertje zihn vergeten:-(
Ik moet zeggen dat het zeker geen leuk gezicht is als je een mooi gepoetste R53 wegbrengt en even een kijkje komt nemen de vokgende dag en het is net een auto van de sloop, zoveel onderdelen dat er aan de voorkant mist:$
Het gaat puur om het starten..
In ieder geval bedabkt voor de snelle maar voorak vele tips binnen een paar uur tijd!!!
Ik zal morgen meteen langs de garage rijden mede omdat mijn achteruitrij licht ook niet werkt zou het best kunnen dat ze met het inelkaar bouwen van de Mini hier en daar en daar een stekkertje zihn vergeten:-(
Ik moet zeggen dat het zeker geen leuk gezicht is als je een mooi gepoetste R53 wegbrengt en even een kijkje komt nemen de vokgende dag en het is net een auto van de sloop, zoveel onderdelen dat er aan de voorkant mist:$
- lawewing
- Enthousiast
Bericht
Klinkt mij als een probleem met de startonderbreker, alarm of contactslot.
Funcar: Mini Cooper S, 2003 (R53), dark silver - stage 2 tuning (203pk, 250Nm, Beek Auto Racing)
Daily ride: Skoda Octavia 1.9TDI, black (136pk, 350Nm, DM Tuning)
Daily ride: Skoda Octavia 1.9TDI, black (136pk, 350Nm, DM Tuning)
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Start de auto wel met de oude sleutel?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Werffy
- One wheel wonder
Bericht
Vandaag startte de auto weer normaal en dat is het rare omdat als ik zometeen naar de winkel ga kan het zijn dat hhij op de terugweg niet wil starten dus heel onregelmatig dat is het ergste
- Timini
- Be Mini
Bericht
Ik had echt precies hetzelfde! Vraag spenki ff voor dat blokje, heeft ie vast liggen stuurt ie je zo op. Kost maar paar euri!

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors