Schade

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Jefrmall
Enthousiast
Enthousiast

Schade

17 nov 2014, 18:05

Ik weet niet zeker of dit in het goede categorie staat, maar heb een vraag.
Ik heb schade aan de achterzeide van m'n mini en wil dit laten repareren. Het vrouwtje heeft een lantaarnpaalte geschamd. :X is er iemand die ervaring heeft met lakreparatie? Of ken jij iemand die dit goedkoop maar goed kan repareren. Ik bedoel niet gelijk een schade bedrijf maar meer iets particulier die dit uitoefent voor een hobby etc.. Ben er bereid voor om een stuk te rijden. Maar het liefst in de buurt van Z-H.
Hier een paar foto's van de schade:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is geen hele diepe schade maar wel voelbaar. Als het nat word worden de krassen donder.

Bedankt voor jullie reacties alvast
ShowYourRide : viewtopic.php?f=3&t=34529
lawewing
Enthousiast
Enthousiast

Re: Schade

20 nov 2014, 14:24

Ik zou toch maar gewoon naar een schadehersteller gaan.
Funcar: Mini Cooper S, 2003 (R53), dark silver - stage 2 tuning (203pk, 250Nm, Beek Auto Racing)
Daily ride: Skoda Octavia 1.9TDI, black (136pk, 350Nm, DM Tuning)
CasR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

Re: Schade

20 nov 2014, 14:58

Schade lijkt wel mee te vallen, maar is altijd lastig om te beoordelen op een foto. Als de krassen donker worden bij het natmaken kun je het misschien zelfs met polijsten al weg krijgen en anders met spot repair. Dan wordt er alleen het beschadigde deel bij gespoten, zodat je dat daarna niet meer ziet. Op marktplaats staat het vol met deze vakmensen of je zoekt bij je in de omgeving naar een kleine schadehersteller en rijdt er even langs om een prijs op te vragen.
De kunststof wielrand kun je zo bij de dealer nieuw bestellen. De oude lostrekken, kost wat kracht en er breken wat kunststof clips af, en de nieuwe kun je er vervolgens zo op klikken. de bumperrand kun je ook eenvoudig losklikken ( misschien een enkel schroefje losdraaien), en vervangen.
Maar als er spotrepair nodig is dat zou ik dit in overleg met de schade man doen.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

Schade

20 nov 2014, 19:31

lijkt mij niet te polijsten als ik het zo zie en zou het zeker niet op de stoep laten repareren maar gewoon naar schadebedrijf gaan ;)
check anders waarborgfonds ff want hij stond toch in de parkeergarage en je kwam terug en toen ......
Afbeelding

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”