Beste forumleden,
Drie maanden geleden heb ik een Mini Cooper S 2e hands aangeschaft. Nu had ik de auto uitgeleend aan mijn zus waarna ze mij na ongeveer een half uur belde van "joh er komt een ratel uit je auto en ik durf er niet mee verder te rijden".
Met bovenstaande in gedachte stap ik in de auto van mijn vader om naar de mini toe te rijden. Ik start de auto en de ratel komt rechtstreeks uit de motor. Dit vertrouwde ik dus uiteraard ook niet en we hebben de ANWB gebeld. De man van de ANWB arriveerde na ongeveer een uurtje en wist mij te vertellen dat het waarschijnlijk een v-snaar of iets was en adviseerde mij ook niet verder te rijden. Hij heeft mij na dit bericht ook naar mijn garagist gesleept.
Gesleept worden is overigens doodeng zonder stuurbekrachtiging en een rem waar je flink druk op moet zetten. (ook een hele ervaring)
Na de auto s'avonds achter gelaten te hebben bij de garage ben ik langsgegaan bij de beste man. Hij vertelde mij dat hij er die week naar zou kijken zodat hij uit kon sluiten wat er precies mis was. Vervolgens duurde dit een week en besloot ik maar eens te bellen of er iets bekend was. Bericht terug: "nee, we hebben er nog geen tijd voor gehad." Goed kan gebeuren dacht ik volgende week wordt ik op de dinsdag gebeld dat hij de bovenkant van de motor losgehaald had en hij kwam tot de conclusie dat het niet de distributieketting was of iets anders bovenin. (ik ben geen monteur, weet hier dus ook niks vanaf) Maar goed ik dacht vervolgens het is niet de ketting maar er kwam wel een ratel uit mijn auto. Wat kan het dan zijn?
Vervolgens ik op internet zoeken wat mogelijk het probleem zou kunnen zijn. Vindt ik allerlei horror-verhalen over kapotte lagers en einde verhaal voor de motor zogeheten "big-ends" het duurde vervolgens weer vrij lang voordat ik iets hoorde en ik besloot nog maar eens te bellen na weer een week. Weer eens hetzelfde riedeltje van we hebben geen tijd voor de auto kunnen vrijmaken. Drie dagen na dit belletje wordt ik gebeld dat ze het probleem gevonden hebben. De waterpomp is kapot deze wordt aangedreven door een V-Snaar en deze was gesprongen. Het goede nieuws hierbij was dat de motor niet in de soep gedraaid was. Het slechte nieuws is dat hij de auto verder uit elkaar moet halen om precies te weten wat er kapot is en wat de bijbehorende kosten zijn.
Bovenstaande duurt nu ook alweer twee weken waarop de auto nu al een maand stil bij de garage staat. Hier wordt ik langzamerhand gek van en wil hem daar zo snel mogelijk weg hebben. Moet ik nu eisen gaan stellen aan wat ik van ze verwacht en daarbij melden die auto weg te laten halen en melden de bijbehorende extra kosten op hun te verhalen? Wat overigens niet erg praktisch is de auto staat zonder motorkap/bumper/rechtervoorwiel en diversen onderdelen gedemonteerd op een brug.
Als er iemand tips heeft in een dergelijke situatie zijn deze welkom. Ook als iemand een schatting kan geven wat de kosten van de onderdelen/manuren zijn is dit ook meer dan welkom.
Verder mijn excuses als dit op de verkeerde plek in het forum staat.
Groetjes,
Guido
Mini Cooper S problemen
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: Mini cooper S problemen
Ik denk dat de waterpompzijde van je supercharger kapot is gelopen
Dat betekent dat je een nieuwe/tweedehandse compressor moet aanschaffen..
Dat betekent dat je een nieuwe/tweedehandse compressor moet aanschaffen..
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
...en wat betreft dat je MINI zolang al bij de garage staat, daar kun je toch gewoon over praten met de garagehouder? Je hoeft niet gelijk eisen te gaan stellen, maar je kunt aangeven dat je de MINI graag op korte termijn gerepareerd wilt hebben. Gezamenlijk een datum afspreken dat de MINI klaar is.
En als dat niet lukt, dan geef je aan dat je dan de MINI graag naar een andere garage wilt (laten) brengen die h'm sneller kan repareren. Ermee rijden zal lastig gaan als alles los/open ligt, dus houd wel rekening met wat transportkosten. En spreek van te voren(!!!) goed af met de andere garage dat ze een "half gerepareerde" MINI binnen krijgen.
En als dat niet lukt, dan geef je aan dat je dan de MINI graag naar een andere garage wilt (laten) brengen die h'm sneller kan repareren. Ermee rijden zal lastig gaan als alles los/open ligt, dus houd wel rekening met wat transportkosten. En spreek van te voren(!!!) goed af met de andere garage dat ze een "half gerepareerde" MINI binnen krijgen.
- Guido92
- Nieuw Lid
Bericht
Ik zie dit ook niet als een reële optie als oplossing gezien de mini uit elkaar ligt. ik kan alleen niet zoveel anders verzinnen wanneer de garagist zich niet houdt aan afspraken/toezeggingen.Robert schreef:...en wat betreft dat je MINI zolang al bij de garage staat, daar kun je toch gewoon over praten met de garagehouder? Je hoeft niet gelijk eisen te gaan stellen, maar je kunt aangeven dat je de MINI graag op korte termijn gerepareerd wilt hebben. Gezamenlijk een datum afspreken dat de MINI klaar is.
- Guido92
- Nieuw Lid
Bericht
Re: Mini Cooper S problemen
Vandaag te horen gekregen wat het me gaat kosten en wat het probleem dus is. Zoals jullie gedacht door Dave genoemd is het de compressor, turbo, supercharger geen idee hoe die nu echt heet maar hij is stuk en moet gereviseerd worden. Zelf heb ik niet de kennis om te beoordelen of een tweedehands onderdeel ook goed genoeg is en een nieuwe valt daarbij buiten budget en is het ook niet waard om in deze auto te steken.
Wel heb ik van de garagehouder door de manier van hoe het gegaan is wat tegemoetkomingen ontvangen dus alles komt uiteindelijk goed.
Wanneer de charger gereviseerd wordt zal ik ook een zekere garantie van de garagehouder ontvangen op dat onderdeel bij een tweedehands onderdeel is dit niet het geval dus het verschil wat ik kan winnen op het laten monteren van een tweedehands charger is het mij niet waard om niet te laten reviseren.
Wel wil ik de mensen die mij al zo snel berichten gestuurd hebben bedanken voor het aanbieden van de hulp.
Wel heb ik van de garagehouder door de manier van hoe het gegaan is wat tegemoetkomingen ontvangen dus alles komt uiteindelijk goed.
Wanneer de charger gereviseerd wordt zal ik ook een zekere garantie van de garagehouder ontvangen op dat onderdeel bij een tweedehands onderdeel is dit niet het geval dus het verschil wat ik kan winnen op het laten monteren van een tweedehands charger is het mij niet waard om niet te laten reviseren.
Wel wil ik de mensen die mij al zo snel berichten gestuurd hebben bedanken voor het aanbieden van de hulp.
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Charger reviseren zou ik nooit doen, want die lopen allemaal weer stuk.
In het geval van een charger is goedkoop duurkoop..
In het geval van een charger is goedkoop duurkoop..
- Cheek-O
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
gelukkig dat het op deze manier word opgelost!!
hopelijk dat het niet lang gaat duren en dat je snel kunt genieten van je MINI
succes Guido!!
hopelijk dat het niet lang gaat duren en dat je snel kunt genieten van je MINI
succes Guido!!
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors