Beste forummers,
Sinds anderhalve week hebben wij een mini one. Nu denk ik dat er best wat dingen aan zijn. Zoals versnellingsbak hoor rare geluiden. En of het nou hoor bij een mini durf ik niet te zeggen. Heeft er iemand van jullie tijd en zin om te komen luisteren en kijken wat er zoal allemaal mee is. De dealer zegt dat het allemaal zo hoort, maar dat kan ik echt niet geloven
Graag horen we het..
iemand?
- cornemarijke
- One wheel wonder
- Bjornjacobs
- Mod virus alert!
- Cheek-O
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: iemand?
denk dat als je Mattk opzoekt en hem vraagt, hij je best wilt helpen!
hij zit in Rotterdam!
hij zit in Rotterdam!

- Cheek-O
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- cornemarijke
- One wheel wonder
Bericht
zal even wat uitleggen wat ik hoor en voel..... kwa versnellingsbak : van z'n 3 naar 2 gaat soms moeilijk, En soms niet in zijn achteruit gaan. dan moet ik de koppeling weer opnieuw indrukken dan gaat het weer wel. "garage heeft gezegd dat er een revisie-bak er onder leg" .
Verder hoor ik links-voor als ik rij een soort ligt geratel. dit is weg als ik de koppeling indruk !
Ook hoor ik rechts-voor als ik rij en laat de gas los een tik , dit gebeurd ook als ik weer gas geef.
iemand ideeën wat dit zoal kan zijn?
Verder hoor ik links-voor als ik rij een soort ligt geratel. dit is weg als ik de koppeling indruk !
Ook hoor ik rechts-voor als ik rij en laat de gas los een tik , dit gebeurd ook als ik weer gas geef.
iemand ideeën wat dit zoal kan zijn?
- Bjornjacobs
- Mod virus alert!
Bericht
Links voor een ratel en die verdwijnt als de koppeling wordt ingedrukt..
Lijkt mij op een versleten koppeling, heb ik ook gehad. Maar eventueel iets met de (midland) versnellingsbak kan ook. Vaker voorkomende zwakte
Lijkt mij op een versleten koppeling, heb ik ook gehad. Maar eventueel iets met de (midland) versnellingsbak kan ook. Vaker voorkomende zwakte
Mini cooper R50 2005
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
En de tik rechtsvoor bij gas los/gas geven is vaak een lekke motorsteun.... (of iets speling in je ophanging)
- cornemarijke
- One wheel wonder
Bericht
kijk.. hier hebben we wat aan
vrijdag maar eens terug naar de garage en dit eens vertellen en dan mogen ze eens zelf gaan kijken .
lijkt mij dat dit onder de " bovag garantie " valt ..
vorige week zij de garage dat het getik kwam door dat het motorblok en bak heel dicht op elkaar zitten door middel van een rubber ???? !!!!! en dat dit alle mini's hebben . ja heb zelf er ook geen verstand van dus ik dacht dat het hoorde , maar vond het wel irritant .

vrijdag maar eens terug naar de garage en dit eens vertellen en dan mogen ze eens zelf gaan kijken .
lijkt mij dat dit onder de " bovag garantie " valt ..
vorige week zij de garage dat het getik kwam door dat het motorblok en bak heel dicht op elkaar zitten door middel van een rubber ???? !!!!! en dat dit alle mini's hebben . ja heb zelf er ook geen verstand van dus ik dacht dat het hoorde , maar vond het wel irritant .
- Bjornjacobs
- Mod virus alert!
Bericht
Als je stil staat en de motor stationair draait, in zijn vrij en koppeling niet ingedrukt.
Is deze ratel linksvoor dan constant of onregelmatig?
Is deze ratel linksvoor dan constant of onregelmatig?
Mini cooper R50 2005
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Motor en versnellingsbak dichtbij elkaar.... Ja, klopt: op onderstaand plaatje: links motor, rechts versnellingsbak en er tussen zit de koppeling. In de koppeling zit een lager wat nog wel eens wil rammelen.

- cornemarijke
- One wheel wonder
Bericht
hmmmm dat durf ik even zo niet te zeggen, dit laat ik je morgen weten, leg al met een been in me bedje
als dit zo is ???? .......
wel merk ik als de airco aan staat dat hij stationair wel dan onregelmatig gaat lopen.
maar de ratel links voor moet ik morgen even kijken .

als dit zo is ???? .......
wel merk ik als de airco aan staat dat hij stationair wel dan onregelmatig gaat lopen.
maar de ratel links voor moet ik morgen even kijken .
- cornemarijke
- One wheel wonder
Bericht
kan dit kwaad? of echt wel laten maken ?
Robert schreef:Motor en versnellingsbak dichtbij elkaar.... Ja, klopt: op onderstaand plaatje: links motor, rechts versnellingsbak en er tussen zit de koppeling. In de koppeling zit een lager wat nog wel eens wil rammelen.
kan dit kwaad? of echt wel laten maken ?
- Cheek-O
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
als je nog garantie hebt zou ik zeggen: laat hun de koppeling, drukgroep en druklager maar vervangen!
dan is dat geratel weg!! OOK als je de koppeling intrapt!
en het klopt, zodra de airco aanslaat hoor je de toeren wat terugzakken, maar dat is vrijwel bij alle auto's...
en de tik rechtsvoor zal zomaar kunnen dat dat de motorsteun is zoals Robert zei....
dan is dat geratel weg!! OOK als je de koppeling intrapt!
en het klopt, zodra de airco aanslaat hoor je de toeren wat terugzakken, maar dat is vrijwel bij alle auto's...
en de tik rechtsvoor zal zomaar kunnen dat dat de motorsteun is zoals Robert zei....
- Bjornjacobs
- Mod virus alert!
Bericht
Onregelmatig is dus niet constant iets met het toerental. Dit kan dan de koppeling zijn. Bij mij wel in ieder geval
Mini cooper R50 2005
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors