Aut. hoogteverstelling xenon werkt niet meer

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Mini-Cooper
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Aut. hoogteverstelling xenon werkt niet meer

17 mei 2014, 17:31

Hallo ,

Ik heb problemen met de hoogteverstelling van mijn xenon lampen.
Normaal gaan ze naar ong. 1-2 sec omhoog, nu blijven ze op dezelfde hoogte staan. Ze gaan zelfs een cm naar beneden op het moment dat ze normaal omhoogkomen.

Op de voor-en achteras schijnen de sensors te zitten ( heb ik vernomen) daar heb ik al eens de stekkers
eraf gehaald en weer gemonteerd, maar blijft onveranderd niet werken.

Weet iemand hier wat dit kan zijn en misschien hoe te verhelpen? Sensors kapot ?

Alvast bedankt,

gr,
Berry
Manick
Sponsor

Re: Aut. hoogteverstelling xenon werkt niet meer

17 mei 2014, 20:58

je kan het beste even je Mini laten uitlezen op de Xenon module, mogelijk staat er een foutcode van een defecte sensor

zitten je koplamp unit`s goed vast, heb een paar keer gehad dat de unit`s in de koplamp van het stel staafje los was gekomen waar door ze ook niet omhoog en omlaag gaan

gr
Mini-Cooper
Mod virus alert!
Mod virus alert!

17 mei 2014, 21:11

Hoi Manick,

bedankt voor je reactie, ja uitlezen kan ik m eens . Ik heb zelf een obd kabel en programma op de laptop, ben alleen niet zo ervaren hiermee.

Dat met het losse stelstaafje lijkt me stug, want dan zouden allebei de zijden tegelijk los zijn gekomen, of ?
Manick
Sponsor

17 mei 2014, 21:16

Moet zeggen met dat staafje had ik ook aan 1 kant maar niet aan beide kanten :mrgreen:

maar jah uitlezen lijkt me voor nu de beste optie, aan die sensoren kan je weinig zien en ze handmatig bedienen heeft ook geen zin heb ik zelf ook al een keer geprobeerd

je kan evt weet niet hoe handig je bent om te meten op de stekkers van de sensoren of je daar voeding hebt dan weet je dat dat goed is
Mini-Cooper
Mod virus alert!
Mod virus alert!

17 mei 2014, 21:35

Ja , ik heb vandaag de sensor op de voor en achteras losgeklikt en handmatig bewogen, maar merk je idd niks van schakeling of iets dergelijke. Ook de stekkers eens los gehad en weer erop gezet. Maar werkte nog niet.
Snap eigenlijk niet wat die sensors voor functie hebben , en hoe ze werken? Alleen onderbreken bij bepaalde stand van wiel/as ?
Dan zou je het toch kunnen doorlussen?
Manick
Sponsor

17 mei 2014, 22:01

bij normale halogeen lampen heb je handmatige verstelling voor de koplampen voor evt aanhanger, caravan etc bij xenon is dat automatisch. Waarom dat zo is weet ik zelf ook niet maar dat hebben de fabrikanten gedaan

de sensoren meten de stand van de auto, zeg maar de belading`s toestand van de voor en achter as, aan de hand daar van stelt hij de koplampen bij waar door je niet je tegenligger verblind

door lussen gaat niet omdat het een variabele weerstand is, wat je mess wel kan doen is de stekkers los halen van de sensoren. Mogelijk dat ze het dan niet meer doen

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”