Heb nu al enkele weken een cooper s r53, alleen heb ik het gevoel dat ik trekkracht mis onderin..... Weet niet zeker of dat zo is maar het lijkt me zo, heb geen foutmelding, iemand enig idee waar dit aan kan liggen of hoort dit zo bij dit type auto?
Grt Patrick
Trekkracht onderin
- JosCountrymanCooper
- Bijna verslaafd
Bericht
Re: Trekkracht onderin
Een R53 is niet om iets te trekken
maar meer voor het gooi- en smijtwerk.
Een beetje toeren zullen wonderen doen, een versnellinkje lager dus.

maar meer voor het gooi- en smijtwerk.
Een beetje toeren zullen wonderen doen, een versnellinkje lager dus.
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: Trekkracht onderin
Wat is onderin bij jou?
Een supercharger zit gekoppeld aan de krukas. Dit betekent dat het ronddraaien van de charger verzorgt wordt door de motor. Het draaien van de charger kost energie. Deze energie wordt gewonnen van de motor.
Onderin kost het de motor meer energie om de charger te laten draaien dan dat deze aan vermogen levert.
Vanaf 2500rpm komt de boel een beetje op gang. Vanaf 3500 is er pas iets aan de hand, dan begint de lol. Persoonlijk vind ik m tussen 4500 en 5500 het beste klinken
Daar is overigens genoeg trekkracht!
Een supercharger zit gekoppeld aan de krukas. Dit betekent dat het ronddraaien van de charger verzorgt wordt door de motor. Het draaien van de charger kost energie. Deze energie wordt gewonnen van de motor.
Onderin kost het de motor meer energie om de charger te laten draaien dan dat deze aan vermogen levert.
Vanaf 2500rpm komt de boel een beetje op gang. Vanaf 3500 is er pas iets aan de hand, dan begint de lol. Persoonlijk vind ik m tussen 4500 en 5500 het beste klinken

MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Patje1979
- Leerling Mini lid
Bericht
Re: Trekkracht onderin
Ik had wel verwacht dat hij idd sneller zou trekken, maar idd wat je zegt vanaf 2500 tpm komt er pas gang in de zaak...lees wel over de bypassklep, maar hoe merk je of die defect is?
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: Trekkracht onderin
Als je volgas geeft en je krijgt een 'jo-jo' effect, dus geen soepele acceleratie, dan kan het de BPV zijn. Dit merk je door het hele toerengebied heen.
Ik heb er namelijk 'last' van. Niet altijd, maar toch vervelend.
Ik heb er namelijk 'last' van. Niet altijd, maar toch vervelend.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors