Pagina 1 van 2
inhouden R53 bij 2.500 a 3.000 rpm
Geplaatst: 09 apr 2014, 09:48
door DanielR53
hallo,
ik heb laatst mijn Bypassvalve in de R53 vervangen, dit omdat de oude erg lam was en niet meer volledig wilde sluiten. dit werkt nu weer perfect... er is uiteraard een maar... anders had ik dit niet hoeven posten..
sinds ik de BPV heb vervangen valt het me op dat de auto nu even inhoudt als er redelijk gas wordt gegeven. dit gebeurt dan bij een toerental van +/- 2.500 a 3.000 tpm. boven dit toerental is er niets meer aan de hand..
zelf heb ik een BMW gehad met hetzelfde probleem, in dat geval was de nokkenas-positiesensor

(scrabble) defect.. kan dit ook het probleem zijn in mijn mini of heeft iemand een andere suggestie?
ik hoor graag...
groetjes Daniel.
Re: inhouden R53 bij 2.500 a 3.000 rpm
Geplaatst: 09 apr 2014, 10:31
door BMX
Is het bij plots volgas geven? Of ook als je vanaf 1500rpm aankomt?
Is het een schokkerige beweging of houdt die in en dan ineens volle vaart vooruit?
Re: inhouden R53 bij 2.500 a 3.000 rpm
Geplaatst: 09 apr 2014, 10:34
door Brightness
RubenR6 heeft geloof ik ongeveer hetzelfde probleem. Hij is er momenteel mee bezig. Hier wordt inderdaad ook gedacht aan de nokkenas-positiesensor. Misschien even een PM naar hem sturen?
Re: inhouden R53 bij 2.500 a 3.000 rpm
Geplaatst: 09 apr 2014, 10:34
door DanielR53
Het gebeurt bij zowel plankgas als rustig vanuit 1500rpm.. En alleen in een versnellende beweging.. Bij gas loslaten is er niets aan de hand.
En het is een inhoudende beweging, hierdoor verloopt het optrekken niet lekker soepel, maar het is niet echt harde schokkende beweging..
Re: inhouden R53 bij 2.500 a 3.000 rpm
Geplaatst: 09 apr 2014, 10:38
door DanielR53
De nieuwe BPV werkt (naar mijn idee) goed. Deze opent en sluit op een soepele manier. Ik denk dus niet dat het met het vervangen van de bpv te maken heeft..
Re: inhouden R53 bij 2.500 a 3.000 rpm
Geplaatst: 09 apr 2014, 13:11
door DanielR53
Wat is een vgs mod?
Re: inhouden R53 bij 2.500 a 3.000 rpm
Geplaatst: 09 apr 2014, 22:02
door Daveke
Hoe ziet je bobine, en dan met name
Punt 3 eruit?
Re: inhouden R53 bij 2.500 a 3.000 rpm
Geplaatst: 10 apr 2014, 00:21
door DanielR53
Zou hef echt met de bobine te maken kunnen hebben? Dan zou het toch op elk toerental kunnen voorkomen en niet telkens in het hetzelfde toerengebied?
Of heb ik t nou helemaal mis??
inhouden R53 bij 2.500 a 3.000 rpm
Geplaatst: 10 apr 2014, 08:03
door Raymond
Bij mij hield de auto steeds bij hetzelfde aantal toeren in. Als het gaspedaal aardig ingetrapt was kwam het iets eerder meen ik, maar bij mij was het wel steeds in hetzelfde gebied raak. Bobine bleek de oorzaak. Kwam op hier een verhaal tegen van Karin of Rob waar het goed omschreven was.
Re: inhouden R53 bij 2.500 a 3.000 rpm
Geplaatst: 10 apr 2014, 09:00
door DanielR53
Kan er aan de bobine 'onderhoud' worden uitgevoerd? Of is het gewoon vervangen die handel?
Re: inhouden R53 bij 2.500 a 3.000 rpm
Geplaatst: 10 apr 2014, 09:58
door BMX
Ff kijken hoe de contactpunten eruit zien. Kan zijn dat ze er niet fris meer uit zien. Met een schuurpapiertje ff opboenen en je kan er weer even tegenaan.
Ik heb er ook last van gehad.
Re: inhouden R53 bij 2.500 a 3.000 rpm
Geplaatst: 10 apr 2014, 11:26
door DanielR53
Ok bedankt. Ga ik binnenkort ff proberen.