Na twee dagen sturen met de 2002 R53 heb ik inmiddels twee kleine euvels in het vizier. Ik kan met de zoekfunctie niks schokkends ontdekken dus ik vrees dat het exemplarisch is.
Als ik de auto start terwijl de motor nog warm is, en alleen dan, blijft het olielampje bij stationair draaien. Als ik heel even gas geef gaat het uit en blijft daarna uit, ook bij langdurig stationair. Slechte sensor of is er meer loos ? Zit er ergens een oliezeef die dicht kan zitten ?
Verder lijkt het stuur bij ronddraaien enigszins te knarsen. Zit duidelijk bovenin bij het stuur zelf, niet in stuurhuis zelf. Lijkt niet ernstig maar wellicht dat iemand het herkent ?
Verder ben ik helemaal heppie, je kan er haaks mee de bocht om en hij klinkt net als mijn oude 1275GT uit 78 destijds. Snel kan ik hem niet noemen maar wellicht heb ik een verkeerd referentiekader, mijn andere auto- een Saab- geeft 250pk.
Bekende euvels?
- Mini-Gijs
- Be Mini
Bericht
Re: bekende euvels ?
Leuk dat je zo happy bent met de wâge! Het olieverhaal weet ik niet zeker maar er zou een luchtbel in de druksensor kunnen zitten.
Even losdraaien en weer vast zou wel eens voldoende kunnen zijn.
Het stuurknarsen is heel veel over te vinden. Het komt er op neer dat het grote kogellager boven in de stuurkolom droog is gelopen. Inspuiten met siliciumvet(wit) zou voldoende moeten zijn.
Succes ermee!
Even losdraaien en weer vast zou wel eens voldoende kunnen zijn.
Het stuurknarsen is heel veel over te vinden. Het komt er op neer dat het grote kogellager boven in de stuurkolom droog is gelopen. Inspuiten met siliciumvet(wit) zou voldoende moeten zijn.
Succes ermee!
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors