Grote beurt Dilemma: Dealer vs Beek
Geplaatst: 27 apr 2010, 00:11
Beste mensen,
Mijn Mini is toe aan een onderhoudsbeurt. (km-service melding bij starten motor) nu is de mini toevallig afgelopen week bij de dealer geweest i.v.m. het uitprogrammeren van de dagrijverlichting, en deze wist mij te melden dat het gaat om een grote beurt welke 450,00 zal gaan kosten (plus natuurlijk eventuele bijkomende kosten)
Nu ben ik student en is voor mij 450 echt héél veel geld maar de Mini moet wel krijgen wat hij verdient en dat is prima onderhoud. Daar wil ik dan ook niet op gaan bezuinigen, immers zal dat ook niet bevorderlijk zijn voor de algehele staat van de wagen.
Echter, tot nu toe (ik heb de mini pas sinds februari, nog nooit onderhoud aan gehad zelf) is de mini altijd dealer onderhouden geweest, dit is ook aantoonbaar. Nu is dit wel een kleine geruststelling voor eventuele volgende kopers, ookal zie ik mezelf deze auto de komende 60 jaar nog niet verkopen, maar toch. "Dealer onderhouden" is toch fijn voor veel mensen. Vond ik ook toen ik hem kocht. geeft toch een stukje vertrouwen in de auto.
Nu zag ik bij Beek dat een zelfde? grote onderhoudsbeurt 315 kost wat dus nogal scheelt. Maar ik heb los van de verhalen die ik hier lees over stages en tuning en dergelijke zelf 0,0 ervaring bij beek. Ik zie op de site wat een grote beurt daar inhoudt:
Met deze inspectie wordt de Mini geheel nagekeken volgens de checklist (zie onder)
De volgende zaken worden vervangen en zitten bij de prijs inbegrepen:
-Motor olie
-Olie filter
-Luchtfilter
-Interieur filter
-NGK Bougies
Is dit precies hetzelfde als een standaard grote beurt bij de dealer? Ik zie wel de checklist maar ik weet niet of dit meer/minder/gelijk is dan de checklist bij een dealer. Lijkt me hetzelfde, maar wil het graag zeker weten.
wat raden jullie mij aan?
Wellicht dat er mensen zijn die ook een grote beurt bij beek hebben laten uitvoeren en/of bij de dealer. graag ervaringen!
Grt
Mijn Mini is toe aan een onderhoudsbeurt. (km-service melding bij starten motor) nu is de mini toevallig afgelopen week bij de dealer geweest i.v.m. het uitprogrammeren van de dagrijverlichting, en deze wist mij te melden dat het gaat om een grote beurt welke 450,00 zal gaan kosten (plus natuurlijk eventuele bijkomende kosten)
Nu ben ik student en is voor mij 450 echt héél veel geld maar de Mini moet wel krijgen wat hij verdient en dat is prima onderhoud. Daar wil ik dan ook niet op gaan bezuinigen, immers zal dat ook niet bevorderlijk zijn voor de algehele staat van de wagen.
Echter, tot nu toe (ik heb de mini pas sinds februari, nog nooit onderhoud aan gehad zelf) is de mini altijd dealer onderhouden geweest, dit is ook aantoonbaar. Nu is dit wel een kleine geruststelling voor eventuele volgende kopers, ookal zie ik mezelf deze auto de komende 60 jaar nog niet verkopen, maar toch. "Dealer onderhouden" is toch fijn voor veel mensen. Vond ik ook toen ik hem kocht. geeft toch een stukje vertrouwen in de auto.
Nu zag ik bij Beek dat een zelfde? grote onderhoudsbeurt 315 kost wat dus nogal scheelt. Maar ik heb los van de verhalen die ik hier lees over stages en tuning en dergelijke zelf 0,0 ervaring bij beek. Ik zie op de site wat een grote beurt daar inhoudt:
Met deze inspectie wordt de Mini geheel nagekeken volgens de checklist (zie onder)
De volgende zaken worden vervangen en zitten bij de prijs inbegrepen:
-Motor olie
-Olie filter
-Luchtfilter
-Interieur filter
-NGK Bougies
Is dit precies hetzelfde als een standaard grote beurt bij de dealer? Ik zie wel de checklist maar ik weet niet of dit meer/minder/gelijk is dan de checklist bij een dealer. Lijkt me hetzelfde, maar wil het graag zeker weten.
wat raden jullie mij aan?
Wellicht dat er mensen zijn die ook een grote beurt bij beek hebben laten uitvoeren en/of bij de dealer. graag ervaringen!
Grt