Sinds vijf jaar rijd ik een Mini Cooper. Hij is van juli 2003 en er staan nu 80.000 kilometers op de teller, waarvan ik er zelf 42.000 heb gereden. Vanaf dag 1 is het een bak ellende. Er zitten nieuwe koppelingsplaten in, een nieuwe versnellingsbak, een nieuw motortje voor het electrische raam bestuurderszijde, de pomp van de stuurbekrachtiging is vervangen en afgelopen weekend ben ik weer gestrand. Ditmaal met een kapotte dynamo en een kapotte accu. De auto is naar Mini Den Haag gebracht en na een dag wachten (men had geen tijd) kreeg ik te horen dat de kosten ruim 900 Euro zouden bedragen, incl. BTW en arbeidsloon. We zijn inmiddels weer een paar dagen verder en nog steeds heb ik de auto niet terug, omdat de dynamo niet binnen was. En passant had men ook nog geconstateerd dat er draden waren doorgebrand, waardoor de totale kosten zullen oplopen tot ruim 1.200 Euro. Volgens prijsopgave van Mini Den Haag kost een dynamo 523 Euro en een accu 136 Euro, beide exclusief BTW en exclusief arbeidsloon. Na wat naspeuringen te hebben verricht, heb ik een prijs gevonden van 126,83 Euro gevonden voor een nieuwe accu, inclusief montage, BTW en garantie. Mini Den Haag is dus maar liefst 30% duurder, het arbeidsloon nog niet meegerekend. O ja, Mini Den Haag rekent ook maar liefst 95 Euro + BTW voor 'diagnosekosten'!
Heeft iemand ook dergelijke ervaringen met een Mini? En weet iemand toevallig of ik teveel betaal voor deze reparaties?
Tips en commentaar welkom!
Bak ellende
- GregBem
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Hey Marianne...! :-)
Zou misschien leuker zijn als je jezelf eerst voorsteld vooraleer je MINI de volle laag geeft op een forum vol MINI-enthousiasten??
Ik vind het spijtig voor jou en je MINI... Maar ik denk niet dat je daar teveel voor betaald... Het is altijd goedkoper om het zelf te doen of in een niet erkende garage natuurlijk maar dat moet jij lekker weten :-)
Dealers werken nu eenmaal met officiele stukken en bepaalde merken batterijen verplicht door BMW AG, wat maakt dat er inderdaad wel goedkopere bestaan op de markt vrees ik...
Volgende keer zelf de eerste kilometers op je wagen zetten e, bespaart je soms het risico dat je niet weet wat het verleden van de wagen is!
Veel succes met de afhandeling, het is altijd balen als er onverwachte kosten zijn, maar geniet toch nog maar lekker van die leuke MINI!
G.
Zou misschien leuker zijn als je jezelf eerst voorsteld vooraleer je MINI de volle laag geeft op een forum vol MINI-enthousiasten??

Ik vind het spijtig voor jou en je MINI... Maar ik denk niet dat je daar teveel voor betaald... Het is altijd goedkoper om het zelf te doen of in een niet erkende garage natuurlijk maar dat moet jij lekker weten :-)
Dealers werken nu eenmaal met officiele stukken en bepaalde merken batterijen verplicht door BMW AG, wat maakt dat er inderdaad wel goedkopere bestaan op de markt vrees ik...
Volgende keer zelf de eerste kilometers op je wagen zetten e, bespaart je soms het risico dat je niet weet wat het verleden van de wagen is!
Veel succes met de afhandeling, het is altijd balen als er onverwachte kosten zijn, maar geniet toch nog maar lekker van die leuke MINI!

G.
BEM-Shop.com - Exclusive MINI Accessories. Webshop back online spring 2015!
MINI Antwerp Store. LIFE is in your hands. Voor onze actuele stocklijst, klik HIER!
MINI Antwerp Store. LIFE is in your hands. Voor onze actuele stocklijst, klik HIER!
- henne
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
@marianne
het zijn wel de bekende kwaaltjes van mini zoals de bak en de stuurpomp en de raammechanic wil er ook wel eens mee ophouden
heb het zelf meerdere keren gehad bij diverse mini´s
dat je dynamo kapot gaat kan gebeuren en als ie kapot is laadt hij de accu niet meer bij dus geeft die ook de geest!
maar waarom naar de mini!?
laat je dynamo reviseren en hij is weer nieuw met meestal een jaar garantie (tenminste bij het bedrijf waar ik het laat doen)
scheelt je zeker de helft van de prijs!
ik vind het prijsje aardig pittig!
en greg
niet iedereen heeft het financieel vermogen om een nieuwe mini aan te schaffen of rijdt er een van het bedrijf of van de lease zodat ze geen of nauwlijks kosten hebben!
en met een nieuwe auto kan je ook problemen genoeg hebben, zogenoemde kinderziektes zoals wij ze bij mercedes noemde!
ik zeg maar zo een auto kan je niet in zijn motorblok kijken
marianne in ieder geval succes ermee!
groeten henne
het zijn wel de bekende kwaaltjes van mini zoals de bak en de stuurpomp en de raammechanic wil er ook wel eens mee ophouden
heb het zelf meerdere keren gehad bij diverse mini´s
dat je dynamo kapot gaat kan gebeuren en als ie kapot is laadt hij de accu niet meer bij dus geeft die ook de geest!
maar waarom naar de mini!?
laat je dynamo reviseren en hij is weer nieuw met meestal een jaar garantie (tenminste bij het bedrijf waar ik het laat doen)
scheelt je zeker de helft van de prijs!
ik vind het prijsje aardig pittig!
en greg
niet iedereen heeft het financieel vermogen om een nieuwe mini aan te schaffen of rijdt er een van het bedrijf of van de lease zodat ze geen of nauwlijks kosten hebben!
en met een nieuwe auto kan je ook problemen genoeg hebben, zogenoemde kinderziektes zoals wij ze bij mercedes noemde!
ik zeg maar zo een auto kan je niet in zijn motorblok kijken
marianne in ieder geval succes ermee!
groeten henne
- iDarkDesign
- Transformer
Bericht
Hey Marianne,
ik ken de problemen. Ik heb ze bijna allemaal ook zelf gehad in de 5 jaar dat ik deze auto nu rijd. (nieuw gekocht eind 2005) De MINI kwaliteit laat erg te wensen over en ook met de dealers/stealers heb ik geen fijne ervaringen en toch blijf ik er naar terug gaan (om de simpele rede dat het naast mijn werk is)
Ik kan ook iedereen die op zoek is naar een kwaliteits auto afraden om een MINI R50-53 te kopen. Vanaf R56 (het nieuwe model) valt het volgens mij wel mee.
MINI is een echte belevingsauto voor af en toe. Als je zoals jij en ik veel km's rijdt is het gewoon een barrel. Dit heb ik zelf helaas ook moeten constateren.
Wat Greg zegt klopt ook. MINI/ BMW moeten handelen volgens een boekje. Je kan dus veel goedkoper uitkomen bij een goede garage om de hoek. Probeer er eentje van de bovag of ANWB daar heb je ook nog makkelijk garantie. (al zou dat niet uit hoeven maken, volgens de NL wet heb je op alle diensten en producten garantie. Of het er nou bij staat of niet; je hebt altijd recht op een deugdelijk product. (hier vergissen veel verkopers zich sterk in) Dus als een garage (gecertificeerd of niet) een accu in de auto zet dan kan je er vanuit gaan dat het goed gebeurd. Zo niet, dan moet de garage het verhelpen.
Veel succes met je problemen. Ik zou zeggen zet 'em op marktplaats en koop er een wat betrouwbaar ros voor in de plaats.
iDD...
PS: Henne, nog nooit zien rijden in Nijkerk?! (ben er morgen weer)
ik ken de problemen. Ik heb ze bijna allemaal ook zelf gehad in de 5 jaar dat ik deze auto nu rijd. (nieuw gekocht eind 2005) De MINI kwaliteit laat erg te wensen over en ook met de dealers/stealers heb ik geen fijne ervaringen en toch blijf ik er naar terug gaan (om de simpele rede dat het naast mijn werk is)
Ik kan ook iedereen die op zoek is naar een kwaliteits auto afraden om een MINI R50-53 te kopen. Vanaf R56 (het nieuwe model) valt het volgens mij wel mee.
MINI is een echte belevingsauto voor af en toe. Als je zoals jij en ik veel km's rijdt is het gewoon een barrel. Dit heb ik zelf helaas ook moeten constateren.
Wat Greg zegt klopt ook. MINI/ BMW moeten handelen volgens een boekje. Je kan dus veel goedkoper uitkomen bij een goede garage om de hoek. Probeer er eentje van de bovag of ANWB daar heb je ook nog makkelijk garantie. (al zou dat niet uit hoeven maken, volgens de NL wet heb je op alle diensten en producten garantie. Of het er nou bij staat of niet; je hebt altijd recht op een deugdelijk product. (hier vergissen veel verkopers zich sterk in) Dus als een garage (gecertificeerd of niet) een accu in de auto zet dan kan je er vanuit gaan dat het goed gebeurd. Zo niet, dan moet de garage het verhelpen.
Veel succes met je problemen. Ik zou zeggen zet 'em op marktplaats en koop er een wat betrouwbaar ros voor in de plaats.
iDD...
PS: Henne, nog nooit zien rijden in Nijkerk?! (ben er morgen weer)
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Die prijs van de accu, een tientje minder op de totaalprijs van de hele reparatie, ik zou me daar niet druk om maken.
Volgens mij is de dynamo niet echt een regelmatig terugkerend punt. Dus in hoeverre je recht hebt op wat 'coulance' i don't think so.
Het doorbranden van draden en de kappotte accu zijn beiden gevolgschade van de dynamo? Of is er op een hele vreemde manier een radio ingebouwd?
Gelet op de reeds-vervangen koppeling denk ik dat de vorige eigenaar niet echt zuinig met de auto heeft rondgereden?
Volgens mij is de dynamo niet echt een regelmatig terugkerend punt. Dus in hoeverre je recht hebt op wat 'coulance' i don't think so.
Het doorbranden van draden en de kappotte accu zijn beiden gevolgschade van de dynamo? Of is er op een hele vreemde manier een radio ingebouwd?
Gelet op de reeds-vervangen koppeling denk ik dat de vorige eigenaar niet echt zuinig met de auto heeft rondgereden?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Sepp
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht

"We've got a thing that's called...MINI love"
Ik zou de boel laten maken en eens voorzichtig gaan denken aan inruilen op een MINI van bouwjaren 2005/2006 (de laatste van het type R50-R53). Ondanks de kosten die toch ook iDarkDesign met zijn MINI modeljaar 2005 heeft gehad, zoals hij hierboven heeft vermeld, zijn bij de nieuwere modeljaren de meeste kinderziektes er inmiddels wel uit. Er kan nog altijd iets aan gaan mankeren natuurlijk, het blijft een auto.

"We've got a thing that's called...MINI love"
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors